پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۳۲۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۶
سومین نشست هماهنگی راه‌اندازی کارخانه اسید سولفوریک مجتمع مس سرچشمه با حضور دکتر «محمدباقر عالی» رئیس هیأت‌مدیره، مهندس «علی محمدی» عضو هیأت‌مدیره، مهندس «مهدی مجدفر» معاون هماهنگی شرکت مس و جمعی از مدیران و مجریان برگزار شد.
شعارسال: دکتر «محمدباقر عالی» در این نشست با تأکید بر این‌که شرکت مس هم‌اکنون در حال اتمام بزرگ‌ترین پروژه محیط زیستی خود است و برای به سرانجام رسیدن این کار باید تمام مجریان و مدیران درگیر پروژه در این روزهای پایانی به‌طور جد فعالیت کنند گفت: جدا از بهره‌برداری این طرح تا پایان بهمن‌ماه، مهم‌ترین مسئله‌ای که هم‌اکنون باید پیگیری شود مسائل مربوط به آماده‌سازی زیرساخت‌های نگه‌داری و حمل اسید جهت فروش داخلی و خارجی است.

وی با تأکید بر این‌که اسید سولفوریک یک کالای استراتژیک ازنظر نگه‌داری است افزود: کار ساخت این مخازن در سرچشمه، منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان و بندرعباس در حال پیگیری است که خوشبختانه از پیشرفت خوبی برخوردار شده است که امیدواریم تا پایان بهمن تعدادی از این مخازن با حمل ریلی آماده بارگیری شود.

رئیس هیأت‌مدیره شرکت مس تصریح کرد: علاوه بر مسائل مربوط به حمل و نگه‌داری اسید در حوزه فروش نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است و از حدود یک‌ماه پیش عرضه این کالا در بورس کالا صورت گرفته است که استقبال خوبی نیز از عرضه شده است.

گفتنی است در حال حاضر شرکت ملی صنایع مس ایران یک کارخانه اسیدسولفوریک با ظرفیت 300 هزار تن در مجتمع مس سرچشمه دارد و در حال احداث دو کارخانه 600 هزار تنی دیگر اسید در سرچشمه و خاتون‌آباد است. بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته کارخانه اسید سرچشمه تا پایان سال جاری به‌ بهره‌ّبرداری می‌رسد و کارخانه اسید خاتون‌آباد تا اواسط سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. با ‌بهره‌برداری از این کارخانه‌ها ظرفیت تولید اسید شرکت مس به یک‌ونیم میلیون تن می‌رسد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت ماين نيوز ، تاریخ انتشار: 25 دی 1397 ، کدخبر: 45563 ، www.minews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
0
0
باز هم موفقیتی دیگر درصحنه تولید ملی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین