پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۸۵۰۴
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲
سه روز پیش بود که مدیرعامل شستا از برنامه واگذاری مس شهید باهنر به شرکت ملی صنایع مس خبرداده بود.مرتضی لطفی به ایرنا گفته بود: قصد داریم با درآمد حاصل از فروش شرکت های شستا، سهام 40 شرکت برتر در بورس را بخریم.در همین راستا شرکت مس باهنر در قالب تفاهمنامه به شرکت ملی صنایع مس واگذار می شود اما مابه ازای آن سهم شرکت ملی مس را دریافت می کنیم.
شعار سال : سه روز پیش بود که مدیرعامل شستا از برنامه واگذاری مس شهید باهنر به شرکت ملی صنایع مس خبرداده بود.

مرتضی لطفی به ایرنا گفته بود: قصد داریم با درآمد حاصل از فروش شرکت های شستا، سهام 40 شرکت برتر در بورس را بخریم.در همین راستا شرکت مس باهنر در قالب تفاهمنامه به شرکت ملی صنایع مس واگذار می شود اما مابه ازای آن سهم شرکت ملی مس را دریافت می کنیم.

«فملی» تائید کرد:

حال یک مقام مسئول در شرکت ملی صنایع مس درباره این معامله احتمالی ابراز نظر کرده است.

بهروز رحمتی مشاور مدیرعامل و مدیر امور سهام و سرمایه‌گذاری شرکت مس در خصوص جزئیات خرید سهام مس باهنر به بورس۲۴ گفت: در حال حاضر علاقه مندی لازم برای خرید مس باهنر وجود دارد و ملی صنایع مس ایران خرید این شرکت را در دستور کار خود قرار داده است.اما بحث های داخلی هیئت مدیره و برخی ملاحظات در خصوص این موضوع وجود دارد که در حال بررسی است، لکن به طور کلی جمع جبری و اراده دو طرف برای خرید و فروش سهم وجود دارد و توافق اولیه انجام شده است.

وی گفت: به هر حال خرید هر چیزی ممکن است مزایا و معایبی داشته باشد ، به همین دلیل باید تمام مزایا و معایب خرید سهم بررسی شود تا در صورتی که مزایای آن بیشتر از معایب و آن باشد معامله صورت بگیرد.

درباره رشد مس در بازار کالا:

این مقام مسئول در خصوص افزایش قیمت محصولات مس در بورس کالا نیز به خبرنگار بورس۲۴ گفت: همواره در دنیا بازار LME ملاک نرخ معاملات مس در دنیاست و در هفته های گذشته تلاش شد تا رابطه معقولی بین فروش داخلی محصولات مس و نرخ های جهانی ایجاد شود.

علت اقبال دوباره به سهم:

او در خصوص اقبال بازار به سهام شرکت ملی صنایع مس طی روزهای گذشته هم گفت:مس از نظر حاشیه سود نسبت به سایر فلزات پایه از جمله آلومینیوم ،سرب و روی ، سودآوری اقتصادی بیشتری دارد و در حال حاضر نیز در شرایط بسیار خوبی قرار دارد.دلیل اصلی اقبال بازار در روزهای گذشته نیز افزایش نسبی قیمت جهانی مس بوده است، قیمت مس از ۵۸۰۰ دلار به بیش از ۶ هزار و 200 دلار افزایش یافته است که این افزایش ۴۰۰ دلاری قیمت مس و از طرفی کاهش موجودی انبارها دلیل اصلی اقبال به این سهم در بورس بوده است .

به گفته وی ، یکی دیگر از دلایل استقبال به شرکت پیش‌بینی افزایش تقاضا و کاهش عرضه برای باقیمانده سال است که می‌تواند بر روی شرکت تاثیر مثبت داشته باشد.

مشاور مدیرعامل و مدیر امور سهام و سرمایه‌گذاری شرکت مس گفت: با وجود این که جنگ ارزی آمریکا و چین انتظار کاهش قیمت جهانی وجود داشت؛ اما اتفاق برعکس رخداد و شاهد افزایش قیمت بودیم و این نشان دهنده بنیادی بودن فلز مس است.

گفتنی است ، مدیرعامل شستا علاوه بر اشاره به برنامه فروش مس باهنر سی ام شهریور ماه به ایرنا گفته بود : بزودی تفاهمنامه ای را با هلدینگ خلیج فارس امضا می کنیم که به طور تقریبی متن این تفاهمنامه آماده شده و به امضای کارشناسان 2 طرف رسیده است.

اشاره او به برنامه شبه ادغام و جا به جایی پتروشیمی خلیج فارس با تاپیکو است.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی بر رویکرد سهامداری این مجموعه تاکید و تصریح کرده بود: قصد داریم با درآمد حاصل از فروش شرکت های شستا، سهام 40 شرکت برتر در بورس را بخریم.

وی البته بیست و چهارم شهریورماه بدهی مالیاتی و بیمه ای شرکت های تابع شستا را دلیل این دانسته بود که امکان واگذاری این شرکت ها در بازار سرمایه فراهم نباشد.

آن زمان مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی در گفت و گو با ایرنا تصریح کرد: پس از آنکه قیمت فروش 40 شرکت روشن شد، عرضه عمومی این شرکت ها در سه نوبت از طریق جراید عمومی کلید خورد، ضمن آنکه در پنج نوبت عرضه سهام این شرکتها در پنج استان توسط استانداران و اتاق های بازرگانی استان ها و فعالان اقتصادی انجام شد.

لطفی اضافه کرد: قانون «احراز صلاحیت» که جزو قوانین فرابورس است، در عرضه سهام شرکت های قابل واگذاری شستا برای ما مشکلاتی پیش آورد تا جایی که بسیاری از شرکت های شستا از تابلو بورس پایین کشیده شدند.

 این مطلب در تاریخ ۱۳۹۷/۷/۲ ساعت ۰۸:۳۹ منتشر شده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از  کانال خانه بورسی

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین