پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۱۹۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳
شرکت ملی مس ایران : صنت مس کشور در حوزه تولید رتبه دوازدهم جهان را دارد و از نظر ذخایر، رتبه هشتم جهان هستیم.

شعار سال: احمد مرادعلی زاده افزود: در سال 96 صنایع مس ایران بالاتر از ظرفیت اسمی، فعالیت کرده است و از امسال میزان تولید مس کشور به 300 هزار تن خواهد رسید.
وی با بیان اینکه در حال حاضر از سه معدن سرچشمه، میلوک و سنگون عملیات برداشت مس انجام می شود گفت: امسال فروش شرکت مس ایران به رقم 8500 میلیارد تومان می رسد که از این میزان یک میلیارد و 250 میلیون دلار آن سهم صادرات است.
مرادعلی زاده در خصوص کشف پهنه های جدید هم اظهار داشت: در حال حاضر شش پهنه جدید اکتشاف در استان های آذربایجان، خراسان جنوبی ، سیستان و بلوچستان و کرمان شناسایی شده که عملیات برداشت از آنها با بکارگیری دانش فنی و تکنولوژی های جدید در حال انجام است.
وی با بیان اینکه درصد بالای صادرات مس کشور بصورت کنستانتره از کشور خارج می شود گفت: تولید کنستانتره حدود 90 تا 95 درصد ارزش افزوده را تولید می کند بنابراین کنستانتره در صنعت مس یک محصول نهایی است و تولید آن خام فروشی محسوب نمی شود.
وی با بیان اینکه اگر ظرفیت تولید کاتد (شمش های مسی) در صنعت کشور افزایش یابد ما نیز ظرفیت تولید محصول را داریم افزود: اگرچه تولید کاتد پنج تا 10 درصد بیشتر ارزش افزوده ایجاد نمی کند اما تولید مصنوعات مسی و صادرات آنها می تواند ارزش افزوده ای جدید در این صنعت ایجاد کند.
وی در خصوص این مسئله که ذوب و تولید کاتد با آلایندگی زیست محیطی همراه است و صادرات کنستانتره از نظر زیست محیطی به نفع کشور است گفت: در صنعت باید همه ابعاد را با هم در نظر گرفت و اگر زمینه های توسعه صنایع پایین دستی فراهم شود تا کاتدهای تولیدی در کشور به مصرف صنایع پایین دستی و تولید مصنوعات با ارزش افزوده بالا برسد تولید آنها علیرغم آلایندگی های زیست محیطی مقرون به صرفه خواهد بود در غیر این صورت بهتر است محصولات مس بصورت کنستانتره صادر شود.
علی مرادزاده با بیان اینکه در حال حاضر صنعت مس چشم انداز روشنی دارد افزود: در حالیکه سال گذشته میزان بازدهی بورس کشور 28 درصد بوده است میزان بازدهی سهام شرکت مس به 70 درصد رسیده است که این مسئله آینده ای روشن را برای صنعت مس نوید می دهد.



شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صداوسیما، تاریخ 2 اسفند 96، کد مطلب: 2038422: www.iribnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
0
0
به نظرم باید سهم صادرات خام رو کاهش بدیم و با ورود منابع به صنایع پایین دستی با افزایش شغل و کار افرینی سود خالص فروش محصولات رو بالا ببریم و اون محصولات پایین دستی رو صادر کنیم
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین