پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۴۸۷۴
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۳
نماینده رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی، جزئیات بیشتری از ایجاد مرکز داده کشور در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان را مطرح کرد.

شعارسال: احمد محمدی انارکی در تشریح جزئیات ایجاد مرکز داده کشور در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان اظهار کرد: با توجه به برگزاری همایشی با موضوع فناوری اطلاعات در کرمان، وزیر ارتباطات به کرمان سفر می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر در کل کشور پنج قطب داده داریم که زیرساخت‌های اینترنتی، اینترانت، بحث‌های تجهیزات، ایمنی، امنیتی، شرکت‌ها و افراد می‌توانند از این فضا استفاده کنند و حتی داخلی هم نیست و منطقه‌ای و سایر کشورها نیز می‌توانند استفاده کنند.

وی با بیان اینکه اولین نقطه داده کشور در فرودگاه پیام است، یادآور شد: با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که از قبل داشتیم که قطب داده کشور را در رفسنجان داشته باشیم، پنجمین مرکز داده کشور در رفسنجان خواهد بود.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس خاطرنشان کرد: روز پنجشنبه تفاهم‌نامه ایجاد این مرکز را با منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان و با حضور وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در استانداری کرمان امضا می‌کنیم. چون برنامه سفر وزیر ارتباطات تغییر کرده است وی به رفسنجان سفر نمی‌کند و ان‌شاءالله برای اجرای آن حضور وزیر را داشته باشیم.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در ادامه از تبدیل توقفگاه جوادیه فلاح به ایستگاه خبر داد و گفت: ایستگاه جوادیه فلاح را از توقف‌گاه به ایستگاه تبدیل کردیم و این ایستگاه مصوب و اقدامات آن انجام شده اما هزینه‌های ایجاد ایستگاه بالا است.

محمدی انارکی ادامه داد: هنوز نتوانسته‌ایم هزینه ایجاد این ایستگاه را بگیریم و به‌زودی با جلسه‌ای که با آقای رسولی مدیرعامل راه‌آهن خواهم داشت تکلیف آن را روشن خواهیم کرد.

مرکز داده (Data Center) به مجموعه‌ای از سرویس گرها، زیرساخت‌های ارتباطی، امنیتی و تجهیزات الکترونیکی گفته می‌شود که برای ارائه، نگهداری و پشتیبانی از سرویس‌های تحت شبکه (اینترنت / اینترانت / اکسترانت) به کار گرفته می‌شوند.

سازمان‌ها، شرکت‌ها، و افراد می‌توانند با به‌کارگیری سرویس‌های ارائه شده از طرف مرکز داده وب‌گاه‌ها، اطلاعات و سرویس‌های مبتنی بر شبکه خود را بر روی اینترنت (اینترانت / اکسترانت) راه‌اندازی کنند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 10اردیبهشت1398 ، کدخبر: 98021005395: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین