پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۲۰۰
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸
روز چهارشنبه برای نخستین‌بار در نوع خود، 10 نفر از نامزدهای انتصاب به‌عنوان عالی‌ترین منصب دیپلماتیک جهان به مناظره با یکدیگر پرداختند.

شعار سال:

به نقل از خبرگزاری روسیاالیوم، در مناظره تلویزیونی میان نامزدهای جانشینی بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد، 10 فرد مناظره کننده به دو گروه تقسیم شدند و به سوالات خبرنگاران شبکه الجزیره و سایر حضار که درباره شیوه رهبری، تغییرات آب و هوایی،‌ دادگاه کیفری بین‌المللی، جنگ داخلی در سوریه و از سرگیری درگیری‌ها در سودان جنوبی بود، پاسخ دادند.

در آغاز، ووک یرمیک، وزیر امور خارجه سابق صربستان گفت که ایجاد نسل جدیدی از دفاتر سازمان ملل متحد که دارای ثبات بیشتری باشند، در رأس اولویت‌هایش است. وی همچنین بر لزوم حل فعالانه درگیری‌ها در مناطق بحران‌زده همچون دارفور در جنوب سودان تاکید کرد.

سوزانا مالکورا، نامزد آرژانتینی در سخنانش بر لزوم قائل شدن مساوات در حقوق میان زنان و مردان در سراسر جهان تاکید کرد.

سومین نامزد، ناتالیا جرمن از مولداوری رویکرد جدی نسبت به موضوع صلح دائم و غلبه بر فقر و مقابله با به حاشیه رانده شدن جوانان را در رأس اولویت‌هایش معرفی کرد.

فیسنا بوستیچ کروات به‌عنوان چهارمین نامزد، موضوع تغییرات آب و هوایی و خطر فزاینده‌ای که نسل‌های آینده را تهدید می‌کند مطرح کرد.

موضوع حل درگیری‌ها در کشورهای بحران‌زده در راس اولویت‌های هلین کلارک، نامزد زلاندنو قرار داشت.

دانیلو تورک، نخست‌وزیر سابق اسلونی در سخنانش از رویکرد سازمان ملل متحد انتقاد کرد و در مناظره‌اش خواستار بررسی و حل بحران در سوریه شد. وی معتقد بود که سازمان ملل متحد نتوانسته است در سال‌های اخیر پیشرفت بزرگی در این پرونده به دست آورد.

ایگور لوکسیچ، وزیر امور خارجه مونته‌نگرو به اظهارنظر درباره بودجه سازمان ملل متحد پرداخت و بر لزوم وجود کارشناسان خبره بین‌المللی که نظارت بر بودجه‌بندی سازمان ملل متحد داشته باشند، تاکید کرد.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای نخستین‌بار شاهد مناظره میان 10 نفر از مجموع 12 نامزد جانشینی بان کی مون بود که تلاش می‌کردند نظرات خود را با هدف نشان دادن برتری‌شان نسبت به دیگر نامزدها ارائه کنند.

15 عضو شورای امنیت در روزهای آتی رأی‌گیری غیر رسمی‌ای درباره انتخاب نامزد و معرفی وی به مجمع عمومی خواهند داشت تا رای‌گیری نهایی درباره وی در اواخر سال جاری میلادی (اواسط دی) برگزار شود. اعضای شورای امنیت به هر نامزد یک رای می‌دهند (با انتخاب‌های موافق، مخالف و بی‌ نظر) و آراء شمرده می‌شود و نتیجه به اطلاع می‌رسد، اما هرگز جزئیات این نتیجه اعلام عمومی نمی‌شود.

در محل برگزاری مناظره (مقر مجمع عمومی در نیویورک) دبیرکل سازمان ملل متحد، رئیس مجمع عمومی، دیپلمات‌ها و کارمندان سازمان ملل متحد حضور داشتند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار23 تیر 95 ، کد مطلب:   122371  : www. ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین