پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۹۴۴
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸
«برجام» برجا مانده و هنوز ایران طعم اجرای تعهدات طرف مقابل را نچشیده ، اما تعهداتش را مو به مو اجرا کرده است. اکنون نزدیک به 7 ماه از امضای نهایی توافق هسته ای میان ایران و آمریکا یا همان 1+5 می گذرد.

شعار سال: در این مدت ایران بر اساس آنچه که در توافق بر ذمه او بوده اجرا کرده است، اما آمریکا همچنان کارشکنی می کند.

جالب اینجاست که آمریکایی ها خود را مشتاق تر از بقیه برای رسیدن به توافق هسته ای با ایران نشان می دادند و اکنون که به دست آمده در راه اجرای آن کارشکنی می کنند.

گزارش هایی که در این مدت از سوی یوکیو آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران صادر شده ثابت کرده است که جمهوری اسلامی به تعهدات خود در برجام پایبند بوده است.

اما آمریکا به جای این که تعهدات خود را در برجام اجرا کند، به هر بهانه ای سعی دارد تا ایران را ناقض توافق معرفی کند و در پی آن فشارها و تحریم های دیگری را علیه کشورمان اعمال کند.

بهانه ها و دلایل غیر منطقی و غیر قانونی که آمریکای ها و غرب علیه ایران به کار می برند، هیچ ارتباطی با توافق هسته ای ندارد.

توافق میان ایران و 1+5 بر سر مسائل فعالیت های هسته ای ایران بود که البته به دروغ عنوان می شد که در پی ساخت سلاح اتمی است.


رئیس جمهور روسیه در همین زمینه اعلام کرد دوره تهدید هسته ای افسانه ای از جانب ایران سپری شده است.

پوتین با اشاره به ادعاهای بی اساس کشورهای غربی درباره برنامه هسته ای کشورمان گفت: دوره وجود تهدید هسته ای افسانه ای از سوی ایران که (غربی ها) با آن ساخت سپر موشکی را توجیه می کردند، سپری شده، اما (غربی ها) همچنان در شرق اروپا به ایجاد سامانه های ساختار ضد موشکی بطور تمام و کمال ادامه می دهند.

اما بان کی مون دبیرکل سازمان ملل قرار است در گزارشی به این سازمان که البته بخشی از آن در خبرگزاری رویترز منشتر شده است، از ایران به خاطر آزمایش های موشکی انتقاد کند.

رویترز در خبری که در این زمینه منتشر کرد نوشت، بان کی مون معتقد است که آزمایش‌ موشکی ایران با روح توافق هسته‌ای و سازندگی آن سازگار نیست.

جالب است که رویترز در خبر خود اشاره می کند این گزارش محرمانه است اما بخش هایی از این گزارش در اختیار این خبرگزاری قرار گرفته است و تاکنون هم از سوی سخنگوی دبیرکل سازمان ملل تکذیب یا تأیید نشده است.

بان کی مون در گزارش محرمانه خود نوشته است که تصمیم درباره این که برنامه موشکی ایران و آزمایش‌های آن ناقض قطعنامه مربوط به توافق هسته‌ای بوده یا نه، به عهده شورای امنیت است.

هر چند او به ظاهر از خود سلب مسئولیت کرده است، اما وظیفه ای که بر عهده او گذاشته شده را انجام داده و مرحله بعدی به شورای امنیت سازمان ملل مربوط می شود که آیا آزمایش های موشکی ایران ناقض برجام است یا نه.

در قطعنامه ای (۲۲۳۱ ) که بان کی مون به آن اشاره می کند، هیچ الزام و اجباری برای ایران وجود ندارد بلکه از ایران خواسته شده است که آزمایش موشکی خود را کنار بگذارد.

در این قطعنامه از ایران درخواست شده و برای نپذیرفتن آن هم هیچ مجازاتی در نظر گرفته نشده است.

جمهوری اسلامی ایران بارها بر سر این موضوع به آمریکایی ها و غربی ها گوشزد کرده و تأکید نموده است که موضوعاتی همچون پیشرفت ها و آزمایش های موشکی ایران قابل مذاکره نیست.

مسائل دفاعی و نظامی ایران خط قرمز جمهوری اسلامی است و این مهم بارها از سوی مقامات ارشد کشورمان از جمله فرمانده کل قوا و دیگر مسئولین سیاسی و نظامی بیان شده است.

حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار در دیدار جمعی از مداحان و ذاکران با ایشان در تاریخ 11/1/95 توان نظامی را بیشترین تکیه‌گاه مستکبران برای زورگویی به ملت ایران خواندند و با طرح یک سؤال اساسی افزودند: در این اوضاع جنگل‌وار جهانی، اگر جمهوری اسلامی صرفاً به‌دنبال مذاکره و مبادله‌ی اقتصادی و حتی علم و فناوری برود اما توان دفاعی نداشته باشد، آیا حتی دولت‌های کوچک نیز به خود اجازه‌ی تهدید ملت ایران را نخواهند داد؟

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با انتقاد شدید از کسانی که روزگار و دنیای فردا را دنیای مذاکره می‌دانند و نه موشک، خاطرنشان کردند: روزگار، روزگار همه‌چیز است وگرنه به‌راحتی و به‌صراحت حق ملت را خواهند خورد.

ایشان بارها هم تأکید کرده اند که مسائل دفاعی به یژه موشکی غیر قابل مذاکره است.

ضمن این که در متن توافق هسته‌ای با ایران اشاره‌ای به برنامه موشکی جمهوری اسلامی نشده است.

درست است که در قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل از ایران خواسته شده است اقدامی در ارتباط با موشک‌های بالستیک قادر به حمل کلاهک هسته‌ای انجام ندهد،اما زمانی که ایران با 1+5 توافق کرد و بر اساس آن ثابت شد که ایران در پی ساخت بمب اتمی نیست، دیگر جای نگرانی برای طرف مقابل باقی نمی گذارد چرا که موشک بالستیک ایران کلاهک هسته ای در اختیار نخواهد داشت.

اما نه تنها این موشک ها بلکه همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، در دنیای جنگل وار، همه چیزی نیاز است.

جمهوری اسلامی ایران به خاطر وجود دشمنانی مانند رژیم اسرائیل، آمریکا و سران و دولت های مرتجع همپیمان او در منطقه نیازمند ارتقاء توانمندی های نظامی و دفاعی خود است. اگر هم تاکنون جرأت تعدی به ایران وجود نداشته به خاطر وجود این توانمندی هاست.

سازمان مللی که نام سران جنایتکار آل سعود را از فهرست جنایتکاران جنگی و کودک کش حذف می کند و می گوید که آنها سازمان ملل را تهدید کردند که اگر نام آنها حذف نشود کمک های مالی هم حذف خواهد شد، چگونه می تواند ادعا کند که آزمایش موشکی ایران آرامش منطقه را به هم می ریزد؟!

هم اکنون در منطقه بحران زده غرب آسیا چه دولت هایی دستشان به خون مردم مسلمان منطقه آغشته است؟ ایران یا اسرائیل، عربستان و ترکیه؟!

آل سعود در یمن قتل عام می کند و مردم و کودکان بیگناه این کشور را به خاک و خون می کشد آنگاه ایران به خاطر آزمایش های موشکی که یک موضوع داخلی است متهم به بر هم زدن امنیت منطقه می شود!

سازمان مللی که قرار بود ابزاری برای ایجاد صلح و امنیت باشد، عملاً به ابزاری در دستان کشورهای به ظاهر قدرتمندی تبدیل شده است تا آنها به اهداف خود دست یابند.
سازمان مللی که بان کی مون دبیرکل آن است، عاجز از پایان دادن به 5 سال دخالت مستقیم آل سعود و ترکیه در امور سوریه است. دخالت هایی که باعث کشته شدند صدها هزار نفر و آواره شدن میلیون ها تن از مردم سوریه شده است.

وظیفه سازمان ملل چیست؟ آیا حمایت از رژیمهای جنایتکار و آدم کش و کودک کشی مانند اسرائیل و آل سعود است؟

آیا تاکنون نمونه ای یافت شده است که جمهوری اسلامی ایران دست به چنین اقدامات جنایتکارانه ای زده باشد؟

آقای بان کی مون ماه های پایانی ریاست خود را بر سازمان عریض و طویلی که هیچ خاصیتی ندارد، سپری می کند، او می تواند با برخی اقدامات یک سابقه نسبتاً بهتری در میان افکار عمومی از خود به جا بگذارد یا این که منفورتر نزد مردم جهان باشد و در تاریخ ثبت شود که او چگونه رئیسی بود.

سازمان ملل، سازمان بین المللی انرژی اتمی، سازمان های حقوق بشری که همگی زیر سلطه آمریکا و برخی دیگر از کشورهای به ظاهر قدرتمند قرار دارند، هر کاری که علیه ایران انجام بدهند، نمی تواند مانعی بر سر راه وظیفه اعقتادی که به جمهوری اسلامی ایران محول شده ایجاد کند.

انقلاب اسلامی ایران یک وظیفه تاریخی، سرنوشت ساز و الهی بر عهده دارد که نمی تواند از آن کوتاه بیاید.

نقض برجام در این است که آمریکایی ها پول های ایران را می دزدند اما سازمان ملل که ریاست آن را بان کی مون کره ای بر عهده دارد، اشاره ای به این موضوع در گزارش خود نکرده است. به چه چیز این سازمان می توان دل خوش کرد؟

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار 21 تیر 95 ، کد مطلب: 195117:www.mizanonline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین