پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۱۷۳
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵
وزیر خارجه روسیه با اشاره به پایبندی مسکو به راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه اعلام کرد که نسبت به تصمیم دی میستورا مبنی بر عدم برگزاری دور جدید مذاکرات صلح سوریه نگران است.

شعارسال: وزیر خارجه روسیه در سخنانی در رابطه با بحران سوریه بر پایبندی کشورش به راهکار سیاسی برای سوریه تاکید کرد.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه ضمن تاکید بر پایبندی مسکو به راه حل سیاسی برای حل بحران سوریه طبق قطعنامه های سازمان ملل، نسبت به عدم التزام «دیمیستورا» نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه به تعهداتش درباره برگزاری دور جدید مذاکرات ژنو نیز ابراز نگرانی کرد.

لاوروف در سخنانی در این راستا افزود: ما نسبت به اظهارات دیمستورا در رابطه با عدم برگزاری دور جدید مذاکرات سوریه تا زمان به توافق رسیدن روسیه و آمریکا درباره نحوه مدیریت اوضاع سوریه نگران هستیم.

وزیر خارجه روسیه همچنین عنوان کرد: مسکو تلاش می کند که به آتش بس سوریه پایبند باشد؛ طبق قطعنامه های شورای امنیت گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره شامل این آتش بس نمی شوند.

لاوروف همچنین در رابطه با عادی سازی روابط مسکو و آنکارا نیز گفت: این عادی سازی تاثیرات مثبتی بر وضعیت کلی خاورمیانه دارد و روسیه برای حصول توافقات بیشتر در خصوص اجرای قطعنامه های شورای امنیت و مجموعه بین المللی حامی سوریه تلاش می کند.

گفتنی است دیمیستورا پیش از این اعلام کرده بود که برای دعوت از طرف ها در خصوص برگزاری دور جدید مذاکرات صلح سوریه آماده است اما وی در انتظار توافق قدرت های بزرگ در رابطه با سازوکار انتقال سیاسی در سوریه است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 22تیر1395، کدخبر: 3711664: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین