پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۴۴۷۴
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۲
عملیات وعده صادق را صرفا نباید یک عملیات نظامی تهاجمی برای پاسخگویی به تعدی و تجاوز اسرائیل به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق محسوب نمود. شیوه تصمیم گیری ، نوع اجرای ترکیبی ، سطح هشدارهای داده شده، عمق اجرا ،سناریوسازی ها درباره ابعاد و جبهه های احتمالی این عملیات و مواردی همانند ، گویای استقرار یک نظم نوین منطقه ای در قالب عملیاتی نظامی- سیاسی مبتنی بر مانور قدرت بود. نظم نوینی که منطقه باید بدان تمکین نموده و از حاشیه سازی ها پرهیز نمایند. پیامی آشکار به همه دوستان و دشمنان برای حرکتی جدید. انتقام سخت بماند در وقتی دیگر در جایی ثالث و بشدت وابسته به سطح ماجراجویی ها و تحریکات و تحرکات طرف مقابل. سربسته عرض شد.

شعارسال: شاید افکار عمومی از بسیاری از ابعاد عملیات وعده صادق مطلع نباشند که نیازی هم به اطلاع از جزئیات بشکل عمومی نیست. شاید رژیم صیهونیستی با تبلیغ قصد کم رنگ سازی توان تهاجم راهبردی ایران را داشته باشد. شاید آمریکا و حامیان (مثلا نظم نوین جهانی)، با سر و صدای حقوق بین الملل و حاشیه سازی‌های خاص، قصد کم رنگ سازی داشته باشند. شاید بعضی‌ها هم خودشان را در نقش ناجی و حامی جا بزنند و مثلا اجازه عبور هیچ موشک و پرنده‌ای را از آسمان کشورشان ندهند و از بعضی چهره‌های نزدیک به خود، قهرمان سازی کنند. اما هیچ کدام از این موارد، ذره‌ای از اهمیت راهبردی وعده صادق کم نمی‌کند.

پیام های وعده صادق برای اسرائیل ،آمریکا و حامیان منطقه ای

وعده صادق با رمز یا رسول الله، آغازی بود برای ورود رسمی به اثبات توانمندی‌ها در دفاع- تهاجم منطقه‌ای با رویکردی سیاسی-نظامی. شناسایی قابلیت‌های واقعی گنبد آهنین، گنبد C و دفاع دریایی، فلاخن داوود، پیکان و نوع حمایت‌های منطقه‌ای از اسرائیل. شروعی بود برای اثبات توان نقطه زنی. وعده صادق با هشدار قبل از عملیات آغاز شد(کنار نهادن عتصر غافل گیری)  و با ملاحظاتی خاص که خود اسرائیل بهتر می‌داند از چه حرف می‌زنیم، دنباله گیری گردید. شاید در درگیری‌های احتمالی آینده، نخواهیم پنج ساعت زمان صرف کنیم تا پهپاد با سرعت ۳۰۰ کیلومتر به نقطه‌ای خاص برسد. شاید هایپر سونیک‌های جدیدی رونمایی شوند. شاید در صورت نیاز، آرایش جنگی بجای درگیری از فاصله ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ کیلومتری، به درگیری نزدیک‌تر بینجامد. شاید ابزار جنگ ترکیبی وارد داستان شوند. شاید در ساعت صفر، واقعا شاهد نقش بستن سایه ساعت روی دیوار باشیم (سربسته عرض شد). اما به صراحت بیان می‌کنیم که جنگ طلب نیستیم و دفاع کننده هستیم. به نامردی ورود نمی‌کنیم و مردانه می‌جنگیم. تحفظات بالا به عدم آسیب دیدن غیرنظامیان داریم. می‌دانیم هر کدام از نقاط حساس چقدر درد دارد، لذا توان عملیات لایه‌ای داریم. شبکه‌ای اقدام می‌کنیم و در صورت نفوذ، در اولین تقاطع، راه را بر عاملین نفوذ می‌بندیم و ....

پیام های وعده صادق برای اسرائیل ،آمریکا و حامیان منطقه ای

اما پیام‌های وعده صادق برای اسرائیل، آمریکا و هم پیمانان در نظم نوین:

*نگاه مشارکتی به بانیان عملیات و هماهنگی و تشکر متقابل شان از یکدیگر (شورای عالی امنیت ملی، ستاد کل، وزارت دفاع، سپاه، ارتش و.)، گویای یک پیام کاملا مشخص بود.
 *توان اقدام لایه بندی شده و عملیات متمرکز با نظر داشت به احتمال باز شدن جبهه‌های جدید درگیری از طرف هم پیمانان، دارای پیامی کاملا شفاف برای خیلی‌ها بود.
* فعالیت متمرکز ایران در پر کردن برخی از خلا‌های دفاعی- تهاجمی، نشان دهنده جهت گیری‌ها و علامتی برای نوع رونمایی‌های آینده است.
*یارکشی ایران برای تعیین سطح دوستی‌ها و دشمنی‌ها، من بعد با دقت بیشتری دنباله گیری می‌شود. بین دو عبارت وابسته نشو، مستقل باش، دنیایی راهبرد و اقدام وجود دارد. این یعنی، بن بست سه راهبرد هژمونی، توازن قوا و چندجانبه گرایی در دکترین نظامی امریکا.
 *وعده صادق، دنبال تنبیه دشمن و انتقام سخت نبود (آن موضوع بماند به وقت خودش در جایی ثالث و بشدت وابسته به سطح ماجراجویی‌ها و تحریکات و تحرکات طرف مقابل). وعده صادق، نشان دهنده واقعیات میدان نیرو در نظم نوینی بود که به زودی در منطقه حاکم خواهد شد.
 *وعده صادق، سطح صفر یا پیش نمایش نوعی عملیات ترکیبی بود و فاز صفری که نشان دهنده چند چند بودن طرفین در میدان نیرو است.

پیام های وعده صادق برای اسرائیل ،آمریکا و حامیان منطقه ای

شش بند فوق الذکر، در دو لایه معنایی و مفهومی، قصد انتقال پیام‌های خاص را دارد. البته اگر طرف مقابل هوشیار باشد که احتمالا هست. در یک کلام، ماجراجویی ممنوع و بازتعریف خود در نظم منطقه‌ای جدید.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین