پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۳۴۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹
هفته اول مرداد ماه هم رو به اتمام است ولی هنوز به طور دقیق اعلام نشده قرعه کشی نوزدهمین دوره مسابقات لیگ برتر در چه تاریخی برگزار می شود!
شعارسال: با ادامه دار شدن فصل بدنسازی تیم های لیگ برتری و البته انتشار مصاحبه های تند و انتقادی سرمربیان تیمها از وضعیت موجود، به نظر می رسد رؤسای فدراسیون و سازمان لیگ برتر برای برگزاری هر چه سریعتر مسابقات لیگ نوزدهم به شدت تحت فشار هستند.

گرچه باز هم مهدی تاج در تازه ترین اظهاراتش بر دارا بودن سه شرط الزامی برای برگزاری مسابقات از سوی باشگاه ها اصرار کرده اما ادامه این وضعیت می تواند کار را برای همه ارکان فوتبال اعم از مسئولان فدراسیون، مجموعه داران ورزشی که البته اغلب تحت نظر وزارت ورزش و جوانان هستند و به ویژه باشگاه‌ها با مشکلات عدیده ای روبرو کند.

باشگاه هایی که تنها برای یک بازیکن هزینه میلیاردی کرده و فلان مربی اروپایی را با صرف صدها هزار دلار به ایران کشانده اند چطور می توانند رضایت بدهند که لیگ برگزار نشود؟

شاید مهمترین راهکار در این ارتباط برگزاری لیگ بدون تیم های واجد شرایط باشد. اینکه حتی شده مسابقات را با حضور ۱۰ تیم یا کمتر برگزار کنند تا مشخص شود تأکید فدراسیون و سازمان لیگش بر اجرای دستورات مؤکد درباره تجهیز استادیوم های معرفی شده برای برگزاری مسابقات، تنها در حد شعار و حرف الکی نبوده و نیست.

اینکه هر باشگاهی در نهایت با داشتن ساز و کار مشخص در ارتباط با بلیت فروشی یکبار برای همیشه تکلیف خود با سهم باشگاهش از دیدارهای میزبان و مهمان را بداند، اتفاق مثبتی است. اینکه باشگاه بداند دوربین های تشخیص تماشاگرنماها مانع از بروز اتفاقات تلخ در میزبانی هایشان هستند یا به مهمانان تماشاگرنما اجازه ورود ندهند همه و همه در نهایت به سود باشگاه ها خواهد بود.

بی گمان یکی از شروط لازم در برگزاری چنین لیگ رویایی، کاستن از تعداد تیم هاست. نه اینکه فوتبال دوستان استانها را از داشتن تیم لیگ برتری محروم کنیم بلکه استان ها را پای کار آورده و آنها را در داشتن امکانات مطلوب در حد حرفه ای، ملزم به رعایت دستورات AFC کنیم.

در این صورت لیگ برتر با ۱۰ یا ۸ تیم با کمترین خونریزی از بینی یا سر کسی، با دقیق ترین میزان بلیت فروشی و بهترین بازده فوتبالی برگزار می شود. در آن صورت می توان سال به سال با تجهیز استادیوم های میزبانی مسابقات، دوتا دوتا بر تعداد تیم ها افزود و در نهایت باز هم لیگ را با ۱۶ یا حتی ۱۸ تیم برگزار کرد. عزم و اراده ای که البته تا امروز تنها در قبال دریافت حق پخش تلویزیونی از سوی فدراسین دیده ایم که آن هم در نهایت مشخص نشد چنین حقی به میزان واقعی و عرف در دنیا، به فدراسیون فوتبال اعطا شد یا نه!

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری مشرق نیوز ، تاریخ انتشار: 6 مرداد 1398 ، کدخبر: 978735 ، www.mashreghnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
0
0
چرا صدا و سیما نباید حق باشگاه ها و فوتبال رو بده که همه استفاده کنن از این فوتبال، مشکل باید اساسی حل شه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین