پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۴۶۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵
برگزار نشدن لیگ برتر فوتبال با شرایطی که پیش از این در نحوه برگزاری این مسابقات حاکم بود بیش از اینکه به سود فوتبال باشد در جهت رفاه حال تماشاگرانش است.
شعارسال: آنچه اهمیت هر رویدادی را مشخص می کند بازتاب آن بین افراد مختلف اجتماع است. وقتی فیلمی روی پرده سینما نفروشد و یا سریالی در تلویزیون ذهن عموم مردم را به خود درگیر نکند نشان دهنده ضعف در شکل اجرای ابتدایی ترین مواردی است که یک فیلم و یا سریال باید داشته باشد.

این موضوع را می توان به اشکال دیگر با مثال های متفاوت تر بیان کرد. یکی دیگر از این موارد موضوع شلوغی و یا خلوتی رستوران ها و غذاخوری های شهری یا بین شهری است. معمولا رستوران هایی فرصت سرخاراندن ندارند که غذایی مطلوب به مشتری های خود ارائه می کنند و در نقطه مقابل غذاخوری هایی خلوت و کم مشتری هستند که کیفیت لازم و یا بهداشت عمومی را در موارد ابتدایی کارشان رعایت نمی کنند.

فوتبال هم از این قاعده مستثنی نیست. ورزشی که بی شک پرمخاطب ترین رشته در اکثر جوامع بین المللی محسوب می شود باید دارای حداقل های لازم جهت ارائه خود به مخاطبش باشد. مخاطبی که اگر او نباشد، فوتبال معنی خود را از دست می دهد. در این میان موضوع اهمیت دادن به مخاطب فوتبال وقتی اهمیت بالایی پیدا می کند که ممکن است جان و مال تماشاگرش به خطر بیافتد!

اگر رستورانی غذای فاسد به مشتری هایش بدهد که منجر به مسمومیت و یا حتی مرگ افراد شود، ضمن جریمه و محکومیت مدیرانش پلمب شده و تا مدتها حق فعالیت نخواهد داشت. در فوتبال هم همین است. وقتی تماشاگری برای دیدن فینال جام حذفی در خرمشهر بینایی یکی از دو چشمش را از دست می دهد و یا عین همین اتفاق در بازی نیمه نهایی جام حذفی فصل قبل در اصفهان رخ می دهد قطعا بدون بازتاب نمی ماند. چه بسا اگر قانونی به سفت و سختی قوانین بهداشتی درباره رستوران ها را در فوتبال داشتیم تاکنون چند بار فدراسیون فوتبال را هم پلمب کرده بودند!

حالا و در شرایطی که فدراسیون فوتبال عزم خود برای ممانعت از بروز چنین حوادث غیرقابل جبرانی را جزم کرده اهالی فوتبال نیز باید همسو و همراه با فدراسیون فوتبال در اجرایی شدن خواسته های به حق برگزار کنندگان این ورزش تلاش کرده و تجهیزات لازم برای پذیرایی از صاحبان اصلی این ورزش را مهیا کنند.

هرگز چراغ رستورانی بدون مشتری روشن نمی ماند و سینمایی خالی از تماشاگر دایر نخواهد شد. فوتبال نیز به نفس تماشاگری زنده است که باید به راحتی بلیت تهیه کند، ۱۵ تا ۳۰ دقیقه پیش از شروع بازی روی صندلی شماره گذاری شده اش بنشیند و بدون دغدغه اینکه ممکن است سنگی و یا مواد آتش‌زایی بر سر خود و همراهانش بریزد از دیدن فوتبال مورد علاقه اش لذت ببرد.

اینجاست که اهمیت اقدامات اخیر فدراسیون فوتبال مشخص می شود. اتفاقی که البته برخلاف انتظار، مخاطبان فوتبال از آن استقبال کرده و موافق تعویق لیگ برتر نوزدهم تا زمانی هستند که امکانات در استادیوم ها به استانداردهای لازم برسد. مخاطبی که هنوز فوتبال شروع نشده دست در جیبش کرده و برای رسیدن به محل برگزاری مسابقه کرایه تاکسی، مترو، اتوبوس و یا پول بنزین اتومبیل و موتورش را پرداخت کرده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری مشرق نیوز ، تاریخ انتشار: 12 مرداد 1398 ، کدخبر: 980547 ، www.mashreghnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
0
0
چه وضعیتیه واقعا دیوانه خانه است فدراسیون چرا کسی اعتراضی نمیکنه درش و باید تخته کرد گل گرفت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین