پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۹۲۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
فدراسیون فوتبال شروطی را برای ورزشگاه‌ها در نظر گرفته که احتمال برگزاری رقابت‌های لیگ برتر را کم کرده است.
شعار سال: فدراسیون فوتبال شروطی را برای ورزشگاه‌ها در نظر گرفته که احتمال برگزاری رقابت‌های لیگ برتر را کم کرده است.

سازمان لیگ فوتبال ایران قرعه‌کشی رقابت‌های لیگ برتر را که قرار بود روز ۱۰ تیر ۹۸ برگزار شود را به خاطر نواقصی که در ورزشگاه‌های تیم‌های حاضر در رقابت‌های لیگ وجود دارد به تأخیر انداخت و مشخص نیست این قرعه‌کشی چه زمانی برگزار می‌شود آن‌هم در شرایطی که طبق اعلام قبلی ۸ مرداد ۹۸ مسابقات آغاز می‌شود.

فدراسیون فوتبال سه شرط را برای ورزشگاه‌ها در نظر گرفته که در این میان تنها ورزشگاه آزادی دارای تمامی شروط است و حتی ورزشگاه‌های مجهز امام رضا(ع) مشهد و نقش‌جهان اصفهان فاقد همه شروط هستند.

فدراسیون فوتبال با همکاری سازمان لیگ که زیرمجموعه‌اش است اعلام کرده ورزشگاه‌ها باید راه‌اندازی و استقرار سیستم بلیت الکترونیک به همراه نصب گیت‌های ورودی و شماره‌دار شدن صندلی‌ها را در گام نخست انجام دهند. در مرحله دوم تجهیز ورزشگاه به سیستم اتاق کنترل و دوربین‌های مداربسته از مبادی ورودی تا سکوها اجرایی شود و در گام سوم جداسازی و تفکیک فضاهای بیرونی تا سکوها و مسیرهای تردد تماشاگران میهمان، میزبان و عوامل اجرایی عملی شود تا مجوز برگزاری بازی‌های لیگ برتر به تیم‌های میزبان داده شود.

درحالی‌که سازمان لیگ در تلاش است تا باشگاه‌ها را وادار به تجهیز ورزشگاه‌های خود کند کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال حیدر بهاروند رئیس و سعید فتاحی مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ را با محرومیت‌های طولانی مواجه کرده که این موضوع می‌تواند پروسه تجهیز ورزشگاه‌ها را با اخلال جدی مواجه کند.

تعویق در قرعه‌کشی رقابت‌های لیگ برتر اعتراض باشگاه‌هایی مانند سپاهان را به همراه داشته چراکه آن‌ها معتقدند تیم‌ها قصد دارند تا حریفان تدارکاتی خود را برای آماده‌سازی لیگ انتخاب کنند و اگر قرعه‌کشی انجام شود آن‌وقت تیم‌هایی که احتمال دارد در هفته‌های اول باهم روبرو شوند از انجام بازی دوستانه با یکدیگر منصرف می‌شوند اما ادامه تأخیر به ضرر تیم‌ها خواهد بود.

باشگاه‌ها گام‌های لازم برای تجهیز ورزشگاه‌های خود را برنداشته‌اند و فدراسیون فوتبال هم مصمم است تا زمانی که این کار انجام نشود به سازمان لیگ اجازه برگزاری مراسم قرعه‌کشی را نمی‌دهد و با این حساب احتمال تعویق رقابت‌های لیگ بسیار افزایش یافته تا جایی که برخی معتقدند هیچ بعید نیست که این فصل رقابت‌های لیگ برتر تعطیل شود. البته که چنین تصوری غریب است چراکه تعطیلی لیگ برتر به معنای متضرر شدن نهادهای مختلفی به‌خصوص صداوسیماست چراکه درآمد بسیار زیادی از پخش رقابت‌های لیگ نصیب این سازمان می‌شود.

فدراسیون فوتبال می‌داند که باشگاه‌ها با توجه به نوسانات ارزی باید هزینه‌های بسیار زیادی را برای تجهیز ورزشگاه‌های خود بپردازند و آن‌ها این هزینه‌ها را اضافی می‌دانند. باشگاه‌ها اگر ناچار به پرداخت هزینه‌های تجهیز ورزشگاه‌ها شوند برای جبران این هزینه باید قیمت بلیت‌ها را افزایش دهند و در شرایطی که فشار اقتصادی باعث کاهش هواداران در ورزشگاه‌ها شد باشگاه‌های کم طرفدار چگونه می‌خواهند هزینه‌های تجهیز را جبران کنند.

ورود وزارت ورزش و جوانان به ماجرای دیدار فینال جام حذفی و اصرار بر تجهیز ورزشگاه‌ها باعث شده تا برگزاری لیگ برتر فوتبال به مخاطره بیفتد و باید دید این وزارتخانه می‌تواند ازلحاظ مالی تسهیلاتی را به فدراسیون فوتبال بدهد که این فدراسیون با استفاده از آن به باشگاه‌ها کمک کند تا ورزشگاه‌ها برای میزبانی شرایط لازم را پیدا کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی (آنا)، تاریخ انتشار: 18 تیر 1398، کدخبر: 403041 ، www.ana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
0
0
نواقصش رو بر طرف کنن خب چرا دیگ در ترس و تردید باشن البته که اینا همه اش بازی های خودشونه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین