پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۶۵۲۸
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۴:۱۹
در ماه‌های اخیر رسانه‌ها به دفعات از به‌وجود آمدن مشکلات مالی درفوتبال ایران و اثرات منفی این اتفاق روی این ورزش مطالب و نکته‌های مختلفی را عنوان کردند. اثرات کمبود منابع مالی به حدی بود که تقریبا همه باشگاه‌ها درفصل گذشته با موانع بزرگی روبه‌رو شدند و حتی زمزمه‌هایی مبنی براینکه یکی، دو باشگاه در نیمه‌های فصل قصد کناره‌گیری از مسابقات را داشتند شنیده شد. به هرطریق اما فصل درحالی به پایان رسید که باشگاه‌های فوتبال با بدهی‌های انباشته شده روبه‌رو شدند.

شعار سالاثرات کمبود پول به‌جایی رسیده بود که تیم‌ها بازیکنان خود را برای سفرهای چند ساعته با اتوبوس جابه‌جا می‌کردند و طلب بسیاری از بازیکنان و مربیان نیز به‌صورت کامل پرداخت نشد. حالا درحالی فوتبال ایران آماده شروع لیگ نوزدهم می‌شود که هنوز هم آثار وجود این مشکل مشهود است و امیدواری برای بهبود آن به حداقل رسیده است. پیش از این مرسوم بود که برخی از باشگاه‌های لیگ برتری اردوهای پیش‌فصل خود را در کشورهای همسایه از قبیل ترکیه، قطر، ارمنستان و دیگر کشورها برگزار می‌کردند. دلیل این موضوع هم این بود که امکانات این کشورها بهتر و در دسترس‌تر بود و البته به گفته مدیران برخی از باشگاه‌ها برپایی اردو درکشوری مثل ترکیه مقرون به صرفه‌تر از خیلی از شهرهای کشورمان است! اما در روزهای اخیر ایجاد فاصله زیاد واحد پولی ایران با سایر ارزها و به‌خصوص دلار و یورو باعث شده که باشگاه‌های ایرانی قید حضور در کشورهای دیگر را بزنند.

در همین حال وزارت ورزش نیز مدتی پیش به فدراسیون فوتبال توصیه اکید کرد که باشگاه‌های فوتبال را وادار کند اردوهای خارجی را به‌دلیل هزینه‌بر بودن لغو کنند. با این شرایط و با توجه به هزینه‌های سنگین برگزاری اردوی خارج از کشور و دردسرهای آن، برگزاری اردو در داخل کشور می‌تواند به باشگاه‌ها برای انجام صرفه‌جویی و البته سرمایه‌گذاری در دیگر بخش‌ها ازجمله خرید بازیکن و ستاره‌های موردنظر کادرفنی کمک کند. پرسپولیس و استقلال به‌عنوان دو باشگاه بزرگ فوتبال ایران سال قبل به ترتیب در کشورهای اوکراین و ترکیه اردوهای پیش‌فصل خود را برگزار کردند اما به‌نظر می‌رسد آنها امسال به‌دلیل همین نوسانات ارزی شرایط خروج از کشور را نداشته باشند. استقلال که با استخدام سرمربی ایتالیایی قصد داشت اردوی پیش‌فصل خود را به خارج از کشور منتقل کند حالا در چرخشی بزرگ و به‌دلیل ایجاد هزینه از این تصمیم صرف‌نظر کرده و به احتمال زیاد این اردو در یکی از شهرهای داخلی برگزار خواهد شد.

پرسپولیس اما این روزها اوضاع آشفته‌ای دارد و انتخاب سرمربی این تیم با پروسه‌ای طولانی همراه شده و طبیعی است که نظر سرمربی نیز در انتخاب اردوی پیش‌فصل تاثیرگذار خواهد بود. پیش از این شنیده می‌شد ترکیه مقصد این تیم خواهد بود که البته با توجه به شرایط موجود این تیم نیز در کشورمان خود را آماده فصل بعد خواهد کرد. این درحالی است که باشگاهی مثل سپاهان نیز اعلام کرده اردوی خود را در شهرهای اصفهان، مشهد و تهران برگزار خواهد کرد. سایپا نیز به شهر بروجن رفته و این روزها درحال آماده‌سازی است. با این شرایط باشگاه‌های کشورمان مجبور به چرخشی بزرگ و البته ناخواسته شده‌اند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد ، تاریخ انتشار 5 تیر 98، کد خبر: 3540584، www.donya-e-eqtesad.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین