پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۴۳۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۲
فرماندار هیرمند در جلسه بررسی مشکلات تالاب هامون که در زابل برگزار شد، گفت: به زودی 60 میلیون متر مکعب آب در بستر تالاب هامون رهاسازی می‌شود. این میزان آب از منابع طبیعی ذخیره آب (چاه نیمه‌ها) که در شمال سیستان و بلوچستان قرار دارد، تامین می‌شود

شعارسال: فرماندار هیرمند در جلسه بررسی مشکلات تالاب هامون که در زابل برگزار شد، گفت: این میزان آب از منابع طبیعی ذخیره آب (چاه نیمه‌ها) که در شمال سیستان و بلوچستان قرار دارد، تامین می‌شود.

وی افزود : در این جلسه مقرر شد تا پایان هفته آینده، برنامه ریزی‌های مناسب برای رهاسازی آب از سه مسیر در بستر تالاب هامون انجام شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان هم در این جلسه گفت: پدیده گرد و غبار، بزرگترین مشکل ناشی از خشک بودن بستر تالاب هامون است که لازم است در رهاسازی آب از چاه نیمه‌ها در بستر تالاب، برنامه ریزی دقیق با تمرکز بر کانون‌های گرد و غبار انجام شود.

پورمردان افزود: بیشترین کانون ریزگردها در آن سوی مرز و مربوط به بخشی از تالاب به نام هامون صابری بوده که در بارندگی‌های اواخر سال قبل و اوایل امسال، این مشکل به صورت طبیعی حل شده است.

وی افزود: اولویت رهاسازی آب با بخشی از تالاب هامون به نام هامون هیرمند است تا از حرکت شن‌های روان جلوگیری و کمکی به بهبود شرایط زندگی ساکنان این منطقه شود.

خشک بودن بستر تالاب هامون، موجب خیزش گرد و غبار در شمال سیستان و بلوچستان می‌شود و در زمان وزش بادهای 120 روزه سیستان، شرایط زندگی را برای مردم این منطقه بسیار طاقت‌فرسا می‌کند.

تعداد بازدید : 6

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازخبرگزاری صدا و سیما، تاریخ انتشار: 10 مرداد 1398 ، کدخبر: 2490177،www.iribnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
0
0
اولویت رهاسازی آب با بخشی از تالاب هامون به نام هامون هیرمند است تا از حرکت شن‌های روان جلوگیری و کمکی به بهبود شرایط زندگی ساکنان این منطقه شود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین