پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۵۷۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۲:۵۶
استاندار خوزستان گفت: کانون‌های ریزگرد استان به تدریج به مزارعی برای کشت محصولات به صورت شورورزی تبدیل خواهند شد.

شعارسال: غلامرضا شریعتی روز 5مهرماه در حاشیه بازدید عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از کارخانه خمیرمایه و الکل رازی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: اکنون به علت ماندگاری آب و تبخیر در تالاب ناصری شوری آب بالا است اما زمانی که سیفون وجود داشته باشد که آب را از این تالاب -که پساب نیشکر وارد آن می‌شود- هدایت کند، شوری آب تالاب کاهش می‌یابد.

وی افزود: مساله ای دیگر در بحث این تالاب و ورود آب آن به درون دریا این است که در صنعت نیشکر از سموم و مواد شیمیایی استفاده نمی‌شود و از این رو جای نگرانی برای ورود آب این تالاب که پساب نیشکر وارد آن می‌شود، به دریا وجود ندارد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: مبارزه با آفات و بیماری‌ها در مجموعه کشت و صنعت‌های نیشکری عمدتا به صورت بیولوژیک انجام می‌شود و در این زمینه با توجه به وجود آزمایشگاه‌ها و اقداماتی که در این خصوص انجام می‌گیرد، ورود پساب این مزارع نیشکر به درون تالاب و سپس به دریا مساله‌ای نگران کننده نیست.

شریعتی ادامه داد: در شمال خوزستان در حال حاضر EC خروجی آب مزارع کشاورزی حدود 3000 میکروموس است و از این رو برای استفاده بهینه از آب ،در حال بازچرخانی این آب و استفاده مجدد آن در مزارع هستیم. این EC خروجی در زمین‌های جنوب خوزستان حدود 6000 میکروموس است.

وی عنوان کرد: بحث شورورزی مساله‌ای است که با توجه به بالا بودن EC آب از حدود یک سال گذشته در دستور کار قرار گرفته است. در این زمینه به دنبال کشت‌هایی هستیم که با چنین آبی سازگار هستند. این کار به صورت پایلوت با کشت پنبه، گندم، جو و دیگر محصولات انجام شده است.

استاندار خوزستان گفت: برای کشت‌هایی که عملیات آن‌ها جواب داده و خوب بوده است، بنا داریم تا در 30 هزار هکتار از اراضی که کانون‌های ریزگرد استان هستند، توسط شرکت توسعه نیشکر کار کشت این محصولات انجام بگیرد و سپس به تدریج در کانون‌های ریزگرد عملیات کشت به صورت شورورزی انجام بگیرد و این کانون‌ها به محلی برای کشت محصولات تبدیل شوند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 5مهر1398 ، کدخبر: 98070503665: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
0
0
بحث شورورزی مساله‌ای است که با توجه به بالا بودن EC آب از حدود یک سال گذشته در دستور کار باید قرار بگیره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین