پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۵۴۷۵
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۹
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: با توجه به بروز پدیده گرد و خاک شدید و بحرانی شدن هوای شمال، شرق و مرکز اصفهان، شناسایی کانون های گرد و خاک در سمنان در دستور کار قرار گرفت.

شعارسال: مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: با توجه به بروز پدیده گرد و خاک شدید و بحرانی شدن هوای شمال، شرق و مرکز اصفهان، شناسایی کانون های گرد و خاک در سمنان در دستور کار قرار گرفت.

منصور شیشه فروش افزود: به دنبال اضطراری شدن وضعیت کیفی هوای اصفهان و افزایش میانگین شاخص کیفی به عدد ۲۶۴، روز گذشته جلسه کمیته اضطرار استان برگزار شد و تصمیماتی در آن گرفته شد.

وی اظهار داشت: بر این اساس قرار شد تیمی متشکل از کارشناسان منابع طبیعی و محیط زیست اصفهان و همچنین سمنان به شناسایی مشخصات کانون‌های ایجاد گرد و خاک در آن منطقه بپردازند تا براساس آن اقدامات عملی، مهم و پیشگیرانه اتخاذ شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: همچنین تشدید مقررات زوج و فرد توسط پلیس راهور و همچنین کنترل ورود کامیون‌ها و خودروهای دودزا از سوی پلیس راه را از دیگر تصمیمات این جلسه ذکر کرد.

وی یادآور شد: در این جلسه دانشگاه علوم پزشکی نیز موطف به تدابیر درمانی فوریت‌های پزشکی در سطح شهر شد و همچننین سازمان صنعت و معدن مقرر شد که به واحدهای تولیدی گچ، آجر، شن و… تذکرات لازم را برای کاهش آلاینده‌های ناشی از فعالیت ارائه بدهد.

بر اساس اطلاعات مرکز پایش کیفی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان، میانگین شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۲ روز پنجشنبه ۳۰ خردادماه ۱۳۹۸ برابر عدد ۲۶۴ و در وضیعت بسیار ناسالم قرار داشت.

براساس اعلام مرکز پیش بینی هواشناسی استان، به سبب افزایش سرعت باد شرقی، پدیده باد، گردو خاک و کاهش دید تا پایان هفته جاری در نواحی شمال و شمال شرق و مرکز استان پیش بینی می‌شود.

‌شاخص کیفی هوا (A Q I ) یا شاخص آلودگی هوا (P S I ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن- دی اکسیدگوگرد- ترکیبات نیتروژن دار- ازن و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرو متر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرو متر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است را تبدیل به یک عدد بدون واحد کرده و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا،تاریخ انتشار:31 خرداد 1398،کدخبر:83362420 ،www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین