پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۷۷۳۶
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۹
رئیس بسیج سازندگی استان اصفهان با بیان اینکه رتبه نخست کشوری در امر بیابان‌زدایی به اصفهان، تعلق دارد، گفت: تاکنون ۱۲ هزار هکتار از بیابان‌های اصفهان در ۵ منطقه بیابان‌زدایی شده و بیش از دو میلیون و ۲۰۰ هزار اصل نهال کاشته شده است.

شعارسال: سرهنگ احسان‌الله رضاپور  با اشاره به فعالیت‌های بسیج سازندگی استان و کمک به دولت، اظهار داشت: این ارگان از سال 85 تاکنون علاوه بر برنامه‌های مصوب، سالانه پیرامون خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی، فوق برنامه‌هایی در بحث کمک به دولت انجام می‌دهد.

وی افزود: پروژه‌های بیابان‌زدایی از جمله این خدمات است و تاکنون 12 هزار هکتار از بیابان‌های استان اصفهان در 5 منطقه آران و بیدگل، برخوار، نائین، شرق اصفهان و خور و بیابانک بیابان‌زدایی شده و بیش از 2 میلیون و 200 هزار اصل نهال از گونه‌های گز، قره‌داغ، آتری‌پلکس و طاق کاشته شده که بسیار مفید فایده قرار گرفته است.

رئیس بسیج سازندگی استان اصفهان ادامه داد: پروژه بیابان‌زدایی در راستای کاهش آلودگی هوا و مبارزه با ریزگردها و شن‌های روان، در استان اصفهان انجام شده و توانسته به رتبه نخست کشوری دست یابد.

وی با بیان اینکه ریزگردها و شن‌های روان در شهر اصفهان، سبب آلودگی هوا می‌شوند، گفت: در راستای مبارزه با این ریزگردها و شن‌های روان که سالانه سبب آلودگی و حرکت شن‌ها به شهر اصفهان می‌شود، کشت‌های وسیعی از سال گذشته تا کنون در مرکز این ریزگردها که دشت‌ سگزی بوده، انجام شده است.

رضاپور بیان کرد: با انتقال پساب شمال اصفهان به دشت سگزی از طریق کانال فرعی و اصلی خاکی به دشت سگزی، نهال‌های مذکور آبیاری شده و کار بسیار ارزشمندی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: 400هکتار بیابان زدایی در سال گذشته و 300 هکتار نیز در سال جاری تاکنون انجام شده که شامل 200 هکتار در منطقه فساران و 100 هکتار در روستای پروانه برخوار است. 44 هزار اصله نهال در این دو پروژه کشت انجام شده که در مرحله آبیاری قرار دارند و بعد از چهار یا پنج نوبت آبیاری دیگر، پروژه به طور کامل تحویل اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان می‌شود.

رئیس بسیج سازندگی استان اصفهان با اشاره به 98 درصدی رشد سبز، اظهار داشت: می‌توان ادعا کرد، استان اصفهان در بحث بیابان‌زدایی رتبه اول کشوری را داراست و برای بیابان‌زدایی خوزستان نیز پیشنهاداتی داده شده که منتظر تائیدیه هستیم.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازخبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار:2دی 1397 ، کدخبر:1905734 ،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین