پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۴۳۸۴
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۹
تیم ایران با کسب ۷ مدال رنگارنگ نایب قهرمان رقابت‌های کشتی آزاد نوجوانان قهرمانی جهان شد
شعار سال:تیم ایران با کسب ۷ مدال رنگارنگ نایب قهرمان رقابت‌های کشتی آزاد نوجوانان قهرمانی جهان شد.

 رقابت‌های کشتی آزاد نوجوانان قهرمانی جهان که از ۷ مرداد در صوفیه بلغارستان آغاز شده بود، دیشب با مشخص شدن تیم‌های برتر به پایان رسید و تیم ایران با کسب ۳ مدال طلای رحمان عموزاد، امیرحسین فیروزپور و سهیل یوسفی و ۳ مدال نقره علی عرب، مهدی ویسی و عرفان الهی و مدال برنز ابوالفضل، ولی پور و با کسب ۱۶۶ امتیاز نایب قهرمانی جهان را از آن خود کرد. تیم روسیه نیز با ۱۶۸ امتیاز قهرمان شد.
در وزن ۴۵ کیلوگرم علی عرب با شکست حریفانی از مقدونیه، قرقیزستان و آذربایجان به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار پایانی مقابل مارک مک گووان از آمریکا با نتیجه ۳ بر یک شکست خورد و به مدال نقره رسید.
در وزن ۴۸ کیلوگرم رحمان عموزاد مقابل بر حریفانی از گرجستان، ژاپن و امریکا پیروز شد و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار فینال کامران بک کاداموف از ازبکستان را با نتیجه ۴ بر ۴ مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.
در وزن ۵۱ کیلوگرم علی قلی زادگان ابتدا کشتی گیری از آذربایجان را شکست داد، سپس مقابل حریفی از قزاقستان با نتیجه ۱۰ بر ۶ مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، قلی زادگان به گروه بازنده‌ها رفت. وی در این گروه با نتیجه ۱۰ بر صفر ارسلان رحیم اف از ازبکستان می‌را مغلوب کرد و به دیدار رده بندی راه یافت. قلی زادگان در این دیدار با نتیجه ۵ بر ۳ و ضربه فنی مغلوب میکیتا آبراموف از اوکراین شد، اما از سوی داوران دیسکالیفه شد.
در وزن ۵۵ کیلوگرم مهدی ویسی مقابل کشتی گیران مولداوی، ژاپن و آمریکا به برتری رسید و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار پایانی مقابل امیدجان جلال اف از ازبکستان با نتیجه ۳ بر یک مغلوب شد و به مدال نقره رسید.
در وزن ۶۰ کیلوگرم عرفان الهی پس از شکست حریفانی از ارمنستان، ژاپن و آذربایجان راهی دیدار فینال شد و در این مرحله مقابل آریپ عبداله یف از روسیه با نتیجه ۹ بر ۶ شکست خورد و صاحب مدال نقره شد.
در وزن ۷۱ کیلوگرم ابوالفضل، ولی پور ابتدا کشتی گیران لهستان و بلغارستان را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. ولی پور در این مرحله در مصاف با کریستین بیرو از رومانی با نتیجه ۱۲ بر ۵ مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار کوین استروم از سوئد را با نتجیه ۷ بر ۲ از پیش رو برداشت و صاحب مدال برنز شد.
در وزن ۸۰ کیلوگرم امیرحسین فیروزپور با شکست حریفانی از هند، مولداوی و اکراین راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار در مصاف با ارسلان باگایف از روسیه با نتیجه ۸ بر یک به پیروزی رسید و صاحب مدال طلا شد.
در وزن ۹۲ کیلوگرم سهیل یوسفی با مغلوب کردن کشتی گیرانی از ایتالیا، ترکیه، هند و ارمنستان راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار پایانی زاگید کریم اف از روسیه را با نتیجه ۳ بر یک شکست داد و به مدال طلا دست یافت.
در وزن ۱۱۰ کیلوگرم سالار حبیبی ابتدا حریف بلاروسی را با پیروزی پشت سر گذاشت سپس بر دیگر حریف خود از اوکراین پیروز‌ی شد، اما در سومین کشتی خود با نتیجه ۸ بر ۵ مغلوب آرساماج زاسیف از روسیه شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار مقابل کومار آنی رود از هند با نتیجه ۸ بر یک شکست خورد و پنجم شد.
رده بندی تیمی روسیه با ۱۶۸ امتیاز، ایران با ۱۶۶ امتیاز و هند با ۱۰۶ امتیاز رده‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند و تیم‌های ژاپن با ۸۳ امتیاز، آمریکابا ۷۸ امتیاز، ازبکستان با ۶۸ امتیاز، آذربایجان با ۶۶ امتیاز، اوکراین با ۵۹ امتیاز، ترکیه با ۵۸ امتیاز و گرجستان با ۵۴ امتیاز رده‌های چهارم تا دهم رقابت‌های جهانی را کسب کردند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما،تاریخ انتشار:10مرداد1398،کدخبر:2489832،www.iribnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین