پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۴۵۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۶
در طرح حافظان سلامت استان کرمانشاه از ورود شیرینی و آبمیوه‌های صنعتی به بیمارستان‌ها جلوگیری می‌شود زیرا به گفته پزشکان مصرف این مواد برابر با کشیدن ۱۰ نخ سیگار است.بهترین نقطه برای شروع فرهنگ‌سازی سلامت نگهبانان با نماد حافظان سلامت هستند که به عنوان حافظ سلامت نقش تعیین کننده‌ای در نجات جان آدمها دارند، زیرا سخن آنها به دور از رفتار تهاجمی و با آرامش به طور حتم برای ملاقات کنندگان و همراهان بیمار اثربخش و تاثیرگذار خواهد بود و امید است با اجرای این طرح که اولین بار است در کشور به اجرا در می آید شاهد ارتقا فرهنگ سلامت در استان باشیم.

شعار سال: طرح حافظان سلامت برای نخستین بار در کشور اجرا خواهد شد که به منظور اجرای برنامه کنترل ورود مواد غذایی آسیبرسان به بیمارستانها از جمله شیرینی و آبمیوههای صنعتی در هنگام عیادت از بیماران، کارکنان حوزه حفاظت فیزیکی بیمارستانهای استان به تیم ارتقای فرهنگ سلامت استان پیوسته و از این به بعد با عنوان "حافظان سلامت" فعالیت میکنند.بهترین نقطه برای شروع فرهنگ‌سازی سلامت نگهبانان با نماد حافظان سلامت هستند که به عنوان حافظ سلامت نقش تعیین کننده‌ای در نجات جان آدمها دارند، زیرا سخن آنها به دور از رفتار تهاجمی و با آرامش به طور حتم برای ملاقات کنندگان و همراهان بیمار اثربخش و تاثیرگذار خواهد بود و امید است با اجرای این طرح که اولین بار است در کشور به اجرا در می آید شاهد ارتقا فرهنگ سلامت در استان باشیم.

استفاده از مضرترین نوع چربی‌ها در پخت شیرینی

قباد محمدی، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در کرمانشاه با اشاره به اینکه بیش از ده درصد جامعه مبتلا به دیابت هستند، اظهار داشت: دیابت یکی از عوامل نارسایی کلیه و از کار افتادگی کلیه و بیماری‌های قلبی و عروقی و همچنین بیماری‌های چشمی است.

وی با بیان اینکه بیماری دیابت به دلیل استفاده بیش از حد قند ساده به وجود میآید، بیان کرد: یکی از عوامل اصلی قطع عضو دیابت است که با مصرف بیش از حد شیرینی‌ها فرد دچار دیابت شده و بر اثر زخم دیابتی دچار قطع عضو می‌شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه مضرترین نوع چربی‌ها در ساخت شیرینی جات استفاده می‌شود، عنوان کرد: چربی عامل بیماری قلبی و عروقی و زمینه‌ساز فشار خون و سکتههای قلبی و مغزی است.

محمدی با بیان اینکه قند و شیرینی در میوه‌های طبیعی بهتر است ، خاطرنشان کرد: مردم از قندهای ساده استفاده نکنند بلکه از قند در میوه‌ها، خرما و کشمش استفاده کنند و در خوردن این موارد زیاده‌روی نکنند زیرا میوهها نیز دارای قند هستند.

تضعیف 75 درصدی سیستم ایمنی بدن با مصرف شیرینی

امید عبدی پزشک داروساز و رئیس دفتر ریاست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه یکی از مشکلات عمده سلامت مردم مصرف شیرینی‌‏جات است، اظهار داشت: 75 درصد سیستم ایمنی بدن با مصرف انواع شیرینیها کاهش پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: 70 تا 80 درصد هزینهها صرف بیماری‌های غیرواگیری همچون سرطان، کاهش ضریب هوشی، کبدچرب، آلزایمر، پوکی استخوان، فشارخون، سنگ صفرا، دیابت و سرطان روده در مردم ایجاد می‌شود که عامل مهم ایجاد آنها مصرف شیرینی‌جات است.

رئیس دفتر ریاست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه مصرف شیرینی جات وابستگی و اعتیاد ایجاد می‌کند، بیان کرد: شیرینی نه تنها فاقد ارزش غذایی است بلکه از آنجا که بدن قادر به هضم آن نیست سبب از بین رفتن کلسیم بدن ، پوکی استخوان و پوسیدگی دندانها می‌شود.

عبدی علت اصلی آلزایمر نیمی از مردم کره زمین را مصرف شیرینی‌ها دانست و گفت: مصرف سرانه نوشابه کشور ما در دنیا 42 لیتر است در حالی که این آمار در دنیا 10 لیتر است.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های تولیدی به دلیل نگهداری، جذابیت و طعم دهندگی به آب میوه‌ها مواد افزودنی و رنگ اضافه می‌کنند، عنوان کرد: حافظان سلامت می‌توانند با نرمی و آرامش همراهان و ملاقات کنندگانی را که تمایل به مصرف آبمیوه دارند را به سمت و سوی آبمیوه‌های طبیعی و تازه سوق دهند.

وی با بیان اینکه ما باید کاری بکنیم که مردم بسیار کمتر به سمت و سوی مصرف شیرینی جات صنعتی و سنتی بروند، تصریح کرد: نصب بنر در محل ورودی ملاقات کنندگان در بیمارستانها و نقش پوشش خبری رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها در این زمینه بسیار تأثیرگزار است.

مصرف هر بار شیرینی برابر با کشیدن 10 نخ سیگار است

‌معصومعلی معصومی، متخصص قلب و عروق با اشاره به اینکه مصرف هر بار شیرینی برابر با 10 نخ سیگار است اظهار داشت: اسیدهای چرب ترانس کلسترول بد را بالا و کلسترول خوب را پایین می‌آورند و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را بشدت در افراد افزایش می‌دهد، حتی منجر به فوت نیز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 70 تا 80 درصد بیماری‌های جهان، بیماری‌های انفرادی و غیر واگیردار است که منشأ بیشتر آنها تغذیه ناسالم و محیط غیربهداشتی است، بیان کرد: آبمیوه‌های صنعتی بیشتر از شکر و قند تهیه می‌شوند و بیماران در بیمارستان‌ها به دلیل کاهش ایمنی سیستم بدنی نباید از مواد صنعتی استفاده کنند.

متخصص قلب و عروق با اشاره به اینکه ملاقات غیرضروری برای بیماران بسیار مضر است، عنوان کرد: باید فرهنگ‌سازی‌های لازم در جهت عدم استفاده مردم از شیرینی‌ها و آبمیوههای صنعتی در جامعه انجام شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری دارو و سلامت ، تاریخ انتشار 30تیر98، کد خبر: 20988، www.phana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
0
0
شیرینی ام دیگه نمیشه خورد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین