پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۴۰۰۴
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۵
وزیر بهداشت ضمن مخالفت صریح با طرح افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی گفت: معتقدیم که ظرفیت دانشگاه‌های علوم پزشکی و باری که بر دوش نظام سلامت بعد از فارغ‌التحصیلی این گروه بر دوش نظام سلامت سنگینی می کند، برای نظام سیاسی و نظام اجتماعی کشور، نیز مشکل آفرین خواهد بود.

شعارسال: دکتر سعید نمکی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: مساله کمبود پزشک عمدتا ناشی از توزیع نامناسب فارغ‌التحصیلان رشته پزشکی در سراسر کشور است و در حال حاضر هم تعداد زیادی پزشک داریم که از کار طبابت خارج شده اند.

وی تاکید کرد: ما باید برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری برای ماندگاری پزشکان در مناطق محروم انجام دهیم و برنامه‌های انگیزشی بهتری را در کشور اجرا کنیم و صرفا با افزایش کمی به این هدف نمی رسیم.

وزیر بهداشت گفت: در حال حاضر وزارت بهداشت ۳۰ درصد دانشجویان پزشکی را بومی جذب می‌کند و تا ۲ الی ۳ سال آینده این پزشکان فارغ التحصیل خواهند شد و عمده نیاز مناطق محروم هم برطرف می‌شود.

دکتر نمکی با بیان اینکه افزایش بیش ازین ظرفیت پذیرش پزشکی به نفع کشور نیست، گفت: اگر وزارت بهداشت تشخیص بدهد، میزان ظرفیت پذیرش یا پذیرش نیروهای بومی را افزایش خواهد داد و نیازی به هیچ اقدام شتابزده ای نیست.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 8مرداد1398 ، کدخبر: 98050803936: www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین