پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۶۹۶۴
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۹
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: ما در کشور کمبود پزشک نداریم، بلکه توزیع عادلانه پزشک وجود ندارد.

شعار سال: حسین‌علی شهریاری عصر امروز در جلسه شورای اداری سرخس که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه در شش سال گذشته وضعیت مالی بهداشت و درمان کشور بسیار عالی بود، گفت: هر جا مدیران توانمندی بودند توانستند امکانات لازم را برای حوزه بهداشت و درمان شهر و استان‌شان جذب کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اختصاص 10 درصد از هدفمندی یارانه‌ها برای سلامت مردم در مجلس رای آورد و تصویب شد، متذکر شد: تخصیص این مبلغ به شرایط مالی دولت بستگی دارد و محدودیت منابع مالی پیدا کردیم.

وی با اشاره به مشکل کمبود پزشک در سرخس، یادآور شد: ما در کشور کمبود پزشک نداریم، بلکه توزیع عادلانه پزشک وجود ندارد، ضمن اینکه در سرخس نیز امکانات رفاهی و اسکان مناسب برای پزشک وجود ندارد.

شهریاری افزود: پزشکان تا زمانی که تخصص می‌گیرند حقوق‌شان یک میلیون و 200 هزار تا یک میلیون و 300 هزار تومان است و حتی اخیراً جلسه‌ای برای افزایش حقوق آنها داشتیم.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در تجهیزات پیشرفته پزشکی تحریم هستیم، ادامه داد: با تحریم‌هایی که به وجود آمده، در بسیاری از زمینه‌ها به مشکل خوردیم.

وی از پیگیری مشکلات بهداشت و درمان سرخس از طریق وزیر بهداشت خبر داد و گفت: جلسه‌ای را با حضور وزیر بهداشت و نماینده مردم سرخس ترتیب می‌دهیم تا مشکلات بهداشت و درمان سرخس را پیگیری کنیم.

شهریاری اضافه کرد: وزیر و معاونان وی در بسیاری از شهرها حضور پیدا کردند و قول تامین تجهیزات را دادند، اما نتوانستند این تجهیزات را پس از گذشت 8 ماه تامین کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامیبا اشاره به استفاده از ظرفیت خیرین برای حل مشکلات بهداشت و درمان سرخس، گفت: بسیاری از خیرین می‌خواهند در شهر خودشان هزینه کنند، اما ما از آنها می‌خواهیم تا این هزینه‌ها را در شهرهایی مانند سرخس که نیاز بیشتری دارند صرف کنند، ضمن اینکه از هیأت مدیره مجمع خیرین سلامت کشور می‌خواهم به سرخس سفر کنند و وضعیت بهداشت و درمان سرخس را ببینند.

وی تاکید کرد: تامین امنیت و سلامت دو وظیفه حاکمیتی است که هر دولتی باید برای مردم انجام دهد.

شهریاری به توقیف کشتی انگلیسی اشاره و عنوان کرد: انگلیسی‌ها همیشه آفتی برای کشور ما بودند، کشتی آنها را به راحتی توقیف کردیم، امروز مستقل‌ترین کشور دنیا هستیم و هیچ کشوری نمی‌تواند اهداف خود را به ما دیکته کند، این نیز به خاطر وجود یک عالم و فقیه به عنوان رهبر کشور است.

انتقاد از ضعفعلوم پزشکی مشهد در پشتیبانی از شبکه بهداشت و درمان سرخس

در ادامه نماینده مردم سرخس در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه در گذشته در این شهرستان مشکلات عدیده مدیریتی داشتیم، گفت: تا 2 سال به حضور تجمع در سرخس به خاطر مسائل بهداشت و درمان دعوت می‌شدم و تجمعاتی در بیمارستان داشتیم، متاسفانه رئیس شبکه بهداشت و درمان در سرخس حضور فیزیکی نداشت.

سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی تاکید کرد: متاسفانه درخواست‌های مردم توسط شبکه بهداشت و درمان سرخس پیگیری نمی‌شد که در نهایت منجر به تغییر مدیر شبکه بهداشت و درمان شد.

وی با انتقاد از ضعف دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پشتیبانی از شبکه بهداشت و درمان سرخس، بیان کرد: متاسفانه موضوعات پشتیبانی و حمایتی از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای این شهرستان بسیار ضعیف است، این دانشگاه بیشتر به بیمارستان‌های مشهد توجه می‌کند.

نماینده مردم سرخس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلاتی که در حوزه پزشک عمومی بیمارستان لقمان حکیم سرخس وجود داشت، متذکر شد: یک دوره‌ای اینجا پزشک عمومی نداشتیم، هر کدام از آنها داستانی داشتند و قهر می‌کردند و بیمارستان را رها می‌کردند، فضای بحران زده‌ای را در سرخس داشتیم.

قاضی‌زاده هاشمیافزود: فضا در بیمارستان لقمان حکیم سرخس فضای بیمارستانی نبود و این فضا منجر به نبود اعتماد مردم به حوزه بهداشت و درمان شد، باید «بازاعتمادی» برای مردم صورت بگیرد و کارهای ناقص باید با پیگیری تکمیل شود.

وی بیان کرد: متاسفانه طرح تحول سلامت به علت مسائل مالی حدود 2 سال است که به اغما رفته است.

نماینده مردم سرخس در مجلس شورای اسلامیبا اشاره به قول معاون درمان وزیر بهداشت نسبت به تامین تجهیزات برای بیمارستان سرخس، تصریح کرد: برای تامین این تجهیزات سهم دانشگاه علوم پزشکی مشهد 50 درصد و سهم هیات امنای ارزی 50 درصد است که باتوجه به شرایط دانشگاه مشهد، این دانشگاه امکان تامین 50 درصد را ندارد.

قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: هزینه تامین این تجهیزات 20 تا 30 میلیارد تومان است که یا باید سهم هیات امنا ارزی 80 و سهم دانشگاه 20 یا از منابع نفت و گاز این مبلغ تامین شده یا از منابع خیرین بخشی از این تجهیزات تامین شود.

بهداشت و درمان سرخس وضعیت خوبی ندارد

در ادامه این جلسه امام جمعه موقت سرخس نیز با اشاره به وضعیت بیکاری بالا و ضعف مالی مردم در این شهرستان، گفت: بسیاری از مردم به علت ضعف مالی که دارند نمی‌توانند هزینه درمان را پرداخت کنند، ضمن اینکه نبود امکانات درمانی مناسب در سرخس سبب می‌شود بسیاری از شهروندان برای درمان به مشهد بروند.

حجت‌الاسلام علیرضا سیستانی افزود: متاسفانه برخی از بیماران مجبور بودند به دلیل نبود امکانات کافی به مشهد اعزام شوند که به علت بُعد مسافت از سرخس به مشهد در مسیر مشهد فوت کردند.

وی تاکید کرد: بهداشت و درمان سرخس وضعیت خوبی ندارد و کمبود امکانات درمانی برای مردم مشکلات زیادی ایجاد کرده که این مشکلات باید حل شود.

تامین یکی از دستگاه‌های بخش ارتوپدی بیمارستان لقمان حکیم سرخس

سرپرست شبکه بهداشت و درمان سرخس نیز در این جلسه با اشاره به سفر معاون درمان وزیر بهداشت به سرخس، گفت: قول‌های معاون وزیر برای تامین تجهیزات را از طریق وزارت‌خانه پیگیری کردیم که بخشی از این تجهیزات در مرحله خرید از سوی هیات امنا ارزی بوده و بخشی دیگر در وزارت‌خانه در مرحله گردش کار است.

مصطفی دلشاد عنوان کرد: برای تامین تجهیزات 50 درصد مبلغ باید توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد و سرخس پرداخت شود.

وی از تامین یکی از دستگاه‌های بخش ارتوپدی بیمارستان لقمان حکیم سرخس خبر داد و افزود: دستگاه مربوط به ارتوپدی تامین شده و به زودی در این بیمارستان راه‌اندازی می‌شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان سرخس بیان کرد: در سرخس هشت مرکز بهداشتی و درمانی، 46 خانه بهداشت و درمان و شش پایگاه اورژانس داریم.

دلشاد با بیان اینکه بیمارستان لقمان حکیم یک بیمارستان 64 تختوابی است، ادامه داد: در این بیمارستان ماهانه چهار هزار نفر به صورت سرپایی از خدمات بیمارستان بهره‌مند می‌شوند و 300 عمل پزشکی انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بیمارستان لقمان حکیم در حال حاضر 16 متخصص دارد، ضمن اینکه سرخس در ماه اعزام‌های زیادی را به مشهد برای درمان بیماران دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 25 مرداد 98، کد مطلب: 13980520000969: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین