پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۹۷۱۶
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۵
محمدباقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: حدود ۱۰ هزار دانشجوی پزشکی ایرانی در خارج از کشور تحصیل می‌کنند که برخی از آن‌ها به دلیل مشکلات ارزی تمایل دارند به کشور بازگردند، در این راستا وزارت بهداشت ضمن همراهی با مردم و درک شرایط موجود، امسال ۱۲۰۰ نفر از آن‌ها را به کشور منتقل کرد.
شعار سال:معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: با توجه به نوسانات قیمت ارز بسیاری از دانشجویان پزشکی شاغل به تحصیل در خارج از کشور قصد بازگشت به کشور را داشتند که امسال از این بین ۱۲۰۰ نفر منتقل شدند.

 محمدباقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز در نشست خبری خود به مناسبت هفته دولت گفت: حدود ۱۰ هزار دانشجوی پزشکی ایرانی در خارج از کشور تحصیل می‌کنند که برخی از آن‌ها به دلیل مشکلات ارزی تمایل دارند به کشور بازگردند، در این راستا وزارت بهداشت ضمن همراهی با مردم و درک شرایط موجود، امسال ۱۲۰۰ نفر از آن‌ها را به کشور منتقل کرد.
 
لاریجانی ادامه داد: این مسئله در حالی است که دانشجویان باید بدانند نمی‌توانیم افرادی که در رشته‌ها ویا دانشگاه‌های غیرمعتبر خارجی تحصیل می‌کنند را به کشور بازگردانیم و انتقال دانشجویان باید در چارچوب و سطوح تخصصی خاص انجام گیرد.
 
معاون آموزشی وزارت بهداشت اظهار داشت: داوطلبان علاقمند و مستعد زیادی پشت کنکور هستند تا بتوانند در رشته‌های گروه پزشکی تحصیل کنند لذا نمی‌توانیم رفتن به خارج از کشور و تحصیل در هر رشته و دانشگاه خارجی را مسیری برای دور زدن کنکور سراسری قرار دهیم.
 
وی درباره بومی گزینی رشته‌های تحصیلی در گروه علوم پزشکی عنوان کرد: در رشته‌های خود ۳۰ درصد بومی گزینی داریم، بومی گزینی فی نفسه برای رفع نیاز‌های کشور مسئله خوبی است و باید انجام گیرد، اما ضوابط خاصی دارد و درحال اصلاح برخی مشکلات آن هستیم.
 
لاریجانی در پایان تاکید کرد که تاکنون هیچ تعهد بومی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منتقل نشده است

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو،تاریخ انتشار:6شهریور1398،کدخبر:787492،snn.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین