پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۲۲۹۹۵۳
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۹
معاون آموزشی وزیر بهداشت با تاکید بر این که نباید تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور را مسیری برای دور زدن کنکور قرار بدهیم، گفت: حدود ۱۰ هزار دانشجوی علوم پزشکی در خارج از کشور مشغول به تحصیل هستند و صلاحیت بازگشت این دانشجویان باید توسط وزارت بهداشت بررسی شود و سازمان سنجش در این زمینه صلاحیت ندارد.

شعارسال: دکتر باقر لاریجانی در نشست خبری برنامه‌های معاونت آموزشی وزارت بهداشت که به منظور هفته دولت در این وزارتخانه برگزار شد، با تاکید بر این که ادغام دانشگاه‌های علوم پزشکی با دانشگاه‌های وزارت علوم شدنی نیست، گفت: ما در آموزش پزشکی توانستم نیازهای جامعه را برآورده کنیم و با توجه به این‌که یکی از پایه‌های آموزش پزشکی تخت‌های بیمارستانی هستند و ۴۰ درصد آموزش پزشکی در فیلد بالینی تکیه دارد، بنابراین این ادغام امری شدنی نیست.

وی در ادامه تاکید کرد: حدود ۱۲ درصد اساتید کل حوزه‌های علوم به وزارت بهداشت تعلق دارند، اما این تعداد حدود ۳۰ درصد تولیدات علمی را انجام می‌دهند و ضمن این که ما در تمامی رشته‌های تخصصی دنیا توانستیم به خوبی ورود پیدا کنیم.

دکتر لاریجانی خاطر نشان کرد: در سیاست‌های رهبری نیز در حوزه دانشگاه‌های علوم پزشکی به پیوستگی امر آموزش پزشکی و ارائه خدمات تاکید شده است، به همین جهت ما تصور می‌کنیم این حوزه موفقتر از سایر حوزه‌های علوم در کشور توانسته کار کند، بنابراین در شرایط فعلی ادغام این دو حوزه امری هزینه‌بر است.

وی در خصوص طرح نظارت سازمان سنجش به موضوع صلاحیت بازگشت دانشجویان علوم پزشکی به داخل کشور که یکی از بندهای طرح افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی در مجلس است، گفت: این سازمان صلاحیت بررسی بازگشت دانشجویان علوم پزشکی به داخل کشور را ندارد، چرا که این اقدام نیازمند ارزیابی‌های تخصصی توسط وزارت بهداشت است.

وی در ادامه تاکید کرد: در شرایط فعلی حدود ۱۰ هزار دانشجوی علوم پزشکی در خارج از کشور تحصیل می‌کنند و در سال‌های گذشته هر ساله ۵۰۰ نفر این دانشجویان به کشور بازگشتند، اما در سال جاری این آمار ۱۵۰۰ نفر بود. بنابراین به این مفهوم است که وزارت بهداشت همراهی لازم برای بازگشت دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در خارج از کشور را دارد؛ اما نمی‌تواند قصور خود را در این زمینه نادیده بگیرد، بنابراین این اقدام باید با ارزیابی‌های تخصصی صورت گیرد.

معاونت آموزشی وزیر بهداشت با تاکید بر این که برخی از دانشگاه‌های خارج از کشور در رتبه‌بندی‌های علوم پزشکی جایگاهی ندارند، گفت: ما نمی‌توانیم رفتن به خارج از کشور را مسیری برای دور زدن کنکور قرار بدهیم، چرا که بسیاری از دانش‌آموزان ما با رتبه‌های بالا پشت کنکور ورود به رشته‌های پزشکی هستند. بنابراین دانشجویانی که تحصیل در خارج از کشور را انتخاب می‌کنند، برای انتقال به داخل باید مورد ارزیابی قرار گیرند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار:6شهریور1398 ، کدخبر: 98060603223: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین