پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۲۲۵۱۷۷
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۶
مدیرعامل بانک سپه از یکسان‌سازی تابلوهای شعب بانک‌های ادغامی تا پایان سال خبر داد و گفت: ساماندهی شعب و نیروهای انسانی بانک های ادغامی حداقل در بازه ۲ تا ۳ ساله انجام می شود.
شعارسال: محمدکاظم چقازردی در مراسمی با حضور خبرنگاران، به تشریح آخرین وضعیت ادغام بانک های نیروهای مسلح پرداخت و اظهار داشت: در حال حاضر ادغام از جمله مباحثی است که در راس امور اقدامات بانک سپه قرار دارد و تلاش داریم این کار مهم را با اجرای درست، هدفمند و با تدبیر پیش ببریم.

وی با بیان اینکه ادغام بانک های نظامی در 40 سال گذشته سابقه نداشته است، تصریح کرد: ضمن آنکه در موارد مشابه جهانی نیز در این سطح فقط یک تا 2 مورد ادغام آن هم با هدف افزایش قدرت رقابتی در بازار انجام شده که بررسی این تجربیات کمک زیادی به ما نکرد زیرا نوع ادغام ما از نگاه بانکی، رویدادی در راستای اصلاح ساختار بانکی است.

مدیرعامل بانک سپه، ضمن اشاره به اینکه با نگاه به مصالح بالادستی براساس مصلحت ها و مقتضیات بالادستی ادغام بانک ها انجام می شود، افزود: البته در دهه های قبل نیز موضوع ادغام بانک ها به این شکل مطرح نبود و بانک سپه به دلیل سابقه‌ای که در گذشته داشته، به صلاح بود که بار دیگر ارائه خدمات خود را به نیروهای مسلح ارائه کند.

چقازردی ادامه داد: بانک سپه در ابتدای تأسیس خود به عنوان یک بانک نظامی خدمت می کرد و بر همین اساس تنها بانکی بود که مورد تحریم شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار گرفت و سایر بانک ها یا تحت تحریم اوفک قرار داشتند یا از سوی اتحادیه اروپا مورد محدودیت واقع شده بودند، بنابراین از سال 85 مورد تحریم واقع شد و به تدریج کارکرد شعب خارجی این بانک که از جمله شعب موفق ارزی با امکاناتی گسترده در خارج از کشور بود، فرآیند کاری خود را متوقف کردند.

وی با اشاره به فعالیت ارزی بانک سپه گفت: درآن دوره، بالغ بر 7.2 میلیارد دلار از 40 میلیارد دلار حجم ارزی کشور از سوی این بانک انجام می شد و به دلیل اینکه شناختی از تحریم شورای امنیت وجود نداشت، بخش ارزی ما بعد از تحریم متوقف شد البته چند ماه بعد با روش هایی که پیدا کردیم موفق شدیم امور مشتریان را پیش ببریم.

چقازردی گفت: به همین دلیل امروز با توجه به سابقه نظامی این بانک، مقرر شد که سایر بانک ها و مؤسسات نظامی در بانک سپه ادغام شوند.البته در ادغام بانک‌ها، ظرفیت‌ها، تجربیات، سرمایه ها و نیروی انسانی در کنار هم قرار گرفته و مسیری تعریف می شود که با تدبیر و آرامش بدون اینکه هزینه ای بر کشور مترتب شود، این ادغام صورت گیرد.

مدیرعامل بانک سپه با اشاره به ورود ادغام بانک ها به فاز عملیاتی از 5 ماه قبل گفت: هم اکنون پروژه‌ای برای ما تعریف شده تا بتوانیم امور مرتبط با آن را با تدبیر انجام دهیم که بر این اساس برای هر بانک ادغامی یک عضو هیات مدیره به عنوان نماینده بانک سپه مأمور کرده ایم تا با کارکرد و رفتار این بانک ها آشنا شده و آنها را به سمت ادغام هدایت کنند.

وی ادامه داد: ما باید از محصولات، خدمات، نیروها و ظرفیت های بانک های ادغامی اطلاعات داشتیم و به همین دلیل این افراد در هیات مدیره بانک ها مأمور شده اند و البته با اقبال مدیران بانک های ادغامی نیز مواجه بوده ایم.

چقازردی تصریح کرد: تمام افراد درگیر مقوله ادغام در ستاد کل، نیروها و بانک‌ها با بانک سپه همراه هستند و هم اکنون امور مربوط به ادغام، در وضعیت مناسبی قرار داشته و اگرچه این یک کار فوق العاده بزرگ و سخت است اما به خوبی مراحل آن در حال انجام است.

مدیرعامل بانک سپه در خصوص ساماندهی شعب بانک های ادغامی گفت: ممکن است برخی از شعب بانک سپه حذف شده و حتی برخی شعب بانک های ادغامی نیز جایگزین شعب ما شوند اما به هر حال تلاش داریم ظرف 20 سال آینده به یکی از صد بانک برتر بین المللی تبدیل شویم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار: 14 مرداد 1398 ، کدخبر: 2069367 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین