پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۵۴۲۷
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۷
مدیرعامل انجمن تالاسمی ایران از تغییر مبنای بیمه‌ای داروی خوراکی بیماران تالاسمی انتقاد کرد و گفت: این تغییر مبنای پوشش بیمه‌ای در حالی است که داروی آهن‌زدای جدید در داروخانه‌ها موجود نیست. از طرفی هم اگر سه ماه دیگر داروی ۲۰۰۰ تومانی تولید شد، آیا باز هم‌ می‌خواهند مبنای بیمه را تغییر دهند؟

شعارسال: مدیرعامل انجمن تالاسمی ایران از تغییر مبنای بیمه‌ای داروی خوراکی بیماران تالاسمی انتقاد کرد و گفت: این تغییر مبنای پوشش بیمه‌ای در حالی است که داروی آهن‌زدای جدید در داروخانه‌ها موجود نیست. از طرفی هم اگر سه ماه دیگر داروی ۲۰۰۰ تومانی تولید شد، آیا باز هم‌ می‌خواهند مبنای بیمه را تغییر دهند؟

یونس عرب در نشست خبری که در انجمن تالاسمی برگزار شد، با اشاره به مشکلی که اخیرا برای داروی بیماران تالاسمی ایجاد شده، گفت: ما ماه‌ها وقت گذاشتیم و در کنار وزارت بهداشت سعی کردیم داروی بیماران تالاسمی را از داروی تزریقی به سمت داروی خوراکی سوق دهیم.

وی افزود: بر این اساس از آنجایی که داروی آهن زدای قبلی درد و عوارض زیادی برای بیماران به دنبال داشت و هزینه سنگینی داشت، به طوری که سه برابر داروی خوراکی برای دولت هزینه داشت، یکی از شرکت‌های داخلی داروی خوراکی دفرازیروکس را تولید و توزیع کرد که حدود ۵۰۰۰ نفر از بیماران تالاسمی به سمت مصرف آن رفتند. این داروی خوراکی مصرف شد و تحت پوشش بیمه هم بود. به طوریکه سازمان تامین اجتماعی به صورت کامل آن را پوشش می داد و بیمه سلامت هم به ازای هر قرص ۵۰۰ تومان دریافت می‌کرد.

عرب ادامه داد: به یکباره شورای عالی بیمه نامه‌ای زد و اعلام کرد یک داروی خوراکی مشابه داروی قبلی هم با قیمت ارزان‌تر تولید شده و قیمت آن دارو را که ۴۲۰۰ تومان است، مبنای پوشش بیمه ای قرار داده است. در حالیکه داروی قبلی ۷۰۰۰ تومان قیمت گذاری شده بود. بر این اساس حالا بیمار باید برای داروی قبلی‌اش ۳۳۵۰ تومان بپردازد.

عرب تاکید کرد: قیمت داروی قبلی ۷۰۰۰ تومان بوده است که حدود ۹۲ درصد آن تحت پوشش بیمه قرار داشت، اما درحال حاضر که مبنای بیمه تغییر کرده و کف قیمت ۴۲۰۰ تومان تعیین شده است، بیمار باید برای داروی قبلی به ازای هر قرص ۳۳۵۰ تومان بپردازد. این درحالی است که داروی جدیدی که به تازگی مبنای بیمه قرار گرفته هنوز توزیع نشده و در بازار وجود ندارد.

مدیرعامل انجمن تالاسمی ایران گفت: بیمار تالاسمی وضعیت مالی مناسبی ندارد که به درمان قبلی خود برگردد، شورای عالی بیمه موظف است این داروهای خوراکی را تحت پوشش بیمه قرار دهد.

وی گفت: حذف داروها از پوشش بیمه بازی با جان بیماران است، بیمار تالاسمی مجبور است تا پایان عمر تحت درمان باشد. این بیماران به طور متوسط ماهانه ۱۰۰ قرص مصرف می‌کنند.

عرب گفت: داروی آهن‌زدای جدید در داروخانه‌ها موجود نیست. از طرفی اگر سه ماه دیگر داروی ۲۰۰۰ تومانی تولید شد، باز هم‌ می‌خواهند مبنای بیمه را تغییر دهند؟ مگر بیمار ما موش آزمایشگاهی است. مولکول‌های دارویی متفاوتند و این برای سلامتی بیمارانی که از ابتدا تا انتهای عمرشان باید دارو مصرف کنند، مناسب نیست.

در ادامه این نشست یکی از بیماران تالاسمی نیز گفت: مگر می شود شب خوابید و روز بعد بیدار شد و دید دارویی که رایگان بوده، حالا باید به ازای هر قرص ۳۰۰۰ تومان بپردازید؟.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 14مرداد 1398 ، کدخبر: 98051407211،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین