پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۲۲۵۸۵۲
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۷
سیدجواد حسینی در حاشیه امضاء تفاهم‌نامه استقلال ستاد همکاری‌های حوزه علمیه خراسان با وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: طبق آسیب‌شناسی‌های صورت گرفته آموزش و پرورش از دو عارضه بزرگ رنج می‌برد؛ یکی اینکه اکثر برنامه‌ها «معلول محور» است و حتما باید «ساختارمحور» شود و دیگری اینکه اکثر برنامه‌ها، موقتی و زودگذر است که باید طولانی مدت و پایدار باشد.
شعار سال: سرپرست وزارت آموزش و پرورش معتقد است آموزش و پرورش از دو عارضه اصلی رنج می‌برد که باید برای آنها راهکار جست.
سیدجواد حسینی عصر امروز در حاشیه امضاء تفاهم‌نامه استقلال ستاد همکاری‌های حوزه علمیه خراسان با وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: طبق آسیب‌شناسی‌های صورت گرفته آموزش و پرورش از دو عارضه بزرگ رنج می‌برد؛ یکی اینکه اکثر برنامه‌ها «معلول محور» است و حتما باید «ساختارمحور» شود و دیگری اینکه اکثر برنامه‌ها، موقتی و زودگذر است که باید طولانی مدت و پایدار باشد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در دستگاه تعلیم و تربیت، تصمیمات و برنامه‌ها باید ساختاری، حکمت محورانه و با نگاه تمام ساحتی و نه متمرکز به آموزش صرف باشد و در این بین باید تلاش شود از راه حل‌های پایدار و دراز مدت استفاده شود، البته پس از انقلاب اسلامی گام‌های خوبی در این زمینه‌ها برداشته شده اما کافی نیست و باید تحول و توسعه یابد.

حسینی با اشاره به اینکه از لحاظ محتوایی بزرگترین مشکل آموزش و پرورش، آموزش محور بودن آن است تاکید کرد: ما در آموزش و پرورش انواع پژوهش‌ها را انجام می‌دهیم و داده‌های فراوانی تولید می‌کنیم اما داده کاوی و تحلیل درستی انجام نمی‌شود و قطعا با یک رویکرد پژوهانه می‌توان به نتایج خوب رسید.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: برای گرفتن تصمیمات اصولی و درازمدت باید از ظرفیت تمام جامعه استفاده کنیم و دفتر همکاری‌های مشترک حوزه علمیه و آموزش و پرورش یکی از پایگاه‌هایی است که می‌تواند در زمینه تحلیل و تفسیر داده‌ها به ما کمک کند تا بتوانیم تصمیمات ساختارمحورانه و بهتری بگیریم.

حسینی عنوان کرد: ما در آموزش و پرورش نظام شبکه تصمیم‌گیری مبتنی بر دانش را راه‌اندازی خواهیم کرد تا بتوانیم تصمیمات را به بسته‌های دانش تبدیل کنیم و آنها را در نظام تصمیم‌گیری وارد نماییم تا نتایج بهتری حاصل شود.

وی گفت: با توجه به ظرفیت‌های بالای حوزه علمیه این همکاری‌ها را گسترش خواهیم داد و اقداماتی همچون ارتقاء کمی و کیفی طرح امین و روشنا، گسترش پژوهش‌های مشترک، تالیف کتب درسی حوزه علمیه، جذب بیشتر روحانیون در استخدامی ماده 28، سهمیه بیشتر وظیفه روحانی و توسعه کمی و کیفی رشته های معارف اسلامی را در دستور کار قرار خواهیم داد.

حسینی ادامه داد: آموزش و پرورش کشور دارای قریب به هشت هزار مدرس آموزش خانواده است که تعداد زیادی از این مدرسین، روحانیون و طلاب هستند که به خوبی می‌توان از ظرفیت آن‌ها در جهت کیفیت بخشی به نظام تعلیم و تربیت استفاده کرد.حضور روحانیون و طلاب در مدارس به عنوان ائمه جماعت برای تحقق اهداف متعالی نظام تعلیم و تربیت بسیار مهم و ارزشمند است و تلاش خواهیم کرد هرچه سریع تر در جهت پرداخت حق القدم این عزیزان اقدام نماییم.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم،تاریخ انتشار:15مرداد1398،کد خبر:2070414،www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین