پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۶۶۱۵
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱
عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: پرداخت وام کم بهره برای نوسازی جزء اختیارات دولت است.

شعار سال: زهرا نژاد بهرام عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین اقدام‌های انجام شده برای بازسازی و نوسازی ۱۴ هزار هکتار بافت فرسوده در پایتخت گفت: موضوع بافت فرسوده در تهران پدیده امروز و دیروز نیست و با انباشت ساخت و ساز‌های جدید در پایتخت ۱۴ هزار بافت فرسوده در مناطق ۲۲ گانه ایجاد شده است.

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به تسهیلات ارائه شده برای بازسازی بافت فرسوده بیان کرد: از طرف سازمان نوسازی، بافت‌های فرسوده پایتخت شناسایی شده و برای نوسازی آن‌ وام‌های بانکی کم بهره در نظر گرفته شده است تا به وسیله آن احیای بافت فرسوده در پایتخت سرعت پیدا کند.

نژاد بهرام با تأکید بر این نکته که شهرداری هر آن‌چه که در توان دارد برای بازسازی بافت فرسوده انجام می‌دهد، اظهار کرد: صدور پروانه رایگان برای نوسازی بافت فرسوده جزء اختیارات شهرداری بود که آن را انجام داد، ولی پرداخت وام‌های کم بهره جزء اختیارات دولت است که باید از دولت انجام شود.

او با اشاره به واگذاری حق انشعاب رایگان، افزود: واگذاری حق انشعاب رایگان برای نوسازی بافت فرسوده به رقم آن‌که مصوبه دولت را دارد، اما به کندی انجام می‌شود.

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به مشکل سند خانه‌های بافت فرسوده، ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات برای نوسازی بافت فرسوده در دسترس نبودن سند آن و یا اوقافی بودن املاک است که روند نوسازی بافت فرسوده را با چالش مواجه کرده است.

نژاد بهرام با اشاره به این نکته که مدیریت شهری در چند سال اخیر تمام تلاش خود را کرده، تا شرایط زیست در بافت فرسوده را بهبود ببخشد، گفت: به دنبال این هستیم تا همه دستگاه‌های درگیر در بازسازی بافت فرسوده را مجاب به بهبود شرایط زیست در بافت فرسوده کنیم.

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در توضیح بهبود شرایط زیست گفت: افزایش سرانه‌های اجتماعی، بوستان‌ها، کتابخانه‌ها، فرهنگسرا‌ها، تخلیه به موقع زباله، افزایش ارتقاء امنیت محله جزء مواردی است که در بهبود شرایط زیست در بافت فرسوده نقش دارد.

او با تاکید بر این نکته که بهبود شرایط زیست موجب افزایش تمایل افراد به زندگی در بافت فرسوده می‌شود، گفت: بهسازی محیطی یکی از مواردی است که تمایل به زیست را افزایش می‌دهد که شورای شهر تهران با افزایش ۲ ونیم برابری بودجه نوسازی بافت فرسوده اهتمام خود را برای نوسازی بافت فرسوده پایتخت نشان داد.

احیای بافت فرسوده پایتخت جزء مواردی با روی کار آمدن مدیریت شهری جدید توجهی ویژه به آن شده است و می‌توان گفت مدیریت شهری با ارائه سیاست های تشویقی سعی در افزایش رغبت ساکنان بافت های فرسوده به نوسازی ساختمان های خود دارد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار 21مرداد 98، کد خبر: 7030429، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین