پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۲۲۷۳
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶
در رتبه‌بندی گروه علوم زیستی «تایمز هایر اجوکیشن»، آمریکا با 36 دانشگاه و انگلیس با 18 دانشگاه بیشترین نماینده را در بین 100 دانشگاه برتر این گروه تحصیلی دارند. همچنین برای اولین بار یک دانشگاه غیر آمریکایی در رتبه نخست این رتبه‌بندی قرار گرفت.

شعار سال: تایمز هایر اجوکیشن در سومین رتبه‌بندی خود بر حسب رشته به گروه تحصیلی علوم زیستی پرداخته و بهترین دانشگاه‌ها در این رشته را معرفی کرده است.

رشته‌های این گروه آزمایش شامل بیوشیمی، زیست شناسی، زیست‌فناوری، بوم شناسی، علوم تغذیه، ژنتیک، ژنومیکس، علوم بهداشت، ایمنی‌شناسی، میکروبیولوژی، زیست شناسی مولکولی، بینایی سنجی، انگل شناسی، پاتولوژی، داروشناسی، فیزیولوژی و جانورشناسی است.

در این رتبه‌بندی نیز مانند رتبه‌بندی‌های پیشین این موسسه 13 شاخص عملکردی لحاظ شده که این 13 شاخص در پنج حوزه آموزش، پژوهش، حوزه استنادی، ‌حوزه چشم انداز بین‌المللی و درآمد صنعتی تعریف شده است که برای سه حوزه اول امتیاز 30 و برای دو حوزه دیگر به ترتیب امتیازهای 7.5 و 2.5 در نظر گرفته شده است.

بر اساس نتایج اعلام شده، انگلیسی‌ها توانستند با دانشگاه ‌آکسفورد در رتبه نخست قرار بگیرند تا امسال برای اولین‌بار یک دانشگاه غیر آمریکایی رتبه نخست این رتبه‌بندی را از آن خود کند.

همچنین دانشگاه کمبریج به طور مشترک با دانشگاه‌ هاروارد در رتبه دوم قرار گرفتند. رتبه چهارم و پنجم را نیز آمریکایی‌ها یعنی دانشگاه استنفورد و موسسه تکنولوژی کالیفرنیا بدست آوردند.


لازم به ذکر است اگرچه که آمریکا با 36 دانشگاه دو برابر انگلیس در این رتبه‌بندی نماینده دارد اما نسبت به سال قبل اندکی افت داشته است، به عنوان مثال سال گذشته آمریکا 13 نماینده در بین 20 دانشگاه برتر این گروه تحصیلی داشت که این میزان امسال به 11 عدد رسید.

جایگاه یازدهم این رتبه‌بندی از آن موسسه فدرال تکنولوژی زوریخ سوئیس بود، لازم به ذکر است سوئیس توانست از سال 2011 تاکنون هر سال نماینده‌های بیشتری در این رتبه بندی داشته باشد و الان 23 دانشگاه این کشور جز 100 دانشگاه برتر در این رشته هستند.

با وجود اینکه دانشگاه‌های آسیا توانستند در دو رتبه‌بندی گذشته بر حسب گروه آزمایشی، یعنی رتبه بندی گروه علوم پزشکی و رتبه‌بندی گروه علوم انسانی و هنر و همچنین در رتبه‌بندی جهانی بدرخشند، اما در مجموع نتوانستند در این گروه ‌آزمایشی عملکرد خوبی از خود نشان دهند.

امسال دانشگاه ملی سنگاپور برای اولین‌بار توانست با رتبه 27 در بین 30 دانشگاه برتر این گروه در دنیا قرار بگیرد. دانشگاه علوم و تکنولوژی چین نیز در رتبه 95 قرار گرفت، همچنین دانشگاه‌های توکیو با رتبه 45 و کیوتو با رتبه 59 نمایندگان ژاپن در این رتبه‌بندی بود.

رتبه

نام دانشگاه

کشور

11

موسسه فدرال تکنولوژی زوریخ

سوئیس

=12

کلمبیا

آمریکا

=12

کالج لندن

انگلیس

14

دانشگاه کالیفرنیا، لس‌آنجلس

آمریکا

15

کرنل

آمریکا

16

واخنینگن

هلند

17

تورنتو

کانادا

18

شیکاگو

آمریکا

19

ادینبورگ

انگلیس

20

بریتیش کلمبیا

انگلیس

21

دانشگاه کالیفرنیا، دیویس

آمریکا

22

دوک

آمریکا

23

دانشگاه کالیفرنیا، سان دیگو

آمریکا

24

واشنگتن

آمریکا

=25

هایدلبرگ

آلمان

=25

میشیگان

آمریکا

27

داشنگاه ملی سنگاپور

سنگاپور

28

دانشگاه ملی استرالیا

استرالیا

=29

لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ

آلمان

=29

پنسیلوانیا

آمریکا

31

ویسکانسین-مدیسن

آمریکا

32

کوئینزلند

استرالیا

33

موسسه پلی تکنیک فدرال لوزان

سوئیس

34

کینگ کالج لندن

انگلیس

35

کالیفرنیا، سانتا باربارا

آمریکا

36

ملبورن

استرالیا

37

دانشگاه فنی مونیخ

آلمان

38

دانشگاه مینه‌سوتا

آمریکا

39

نورث‌وسترن

آمریکا

40

اوپسلا

سوئد

41

پنسیلوانیا

آمریکا

42

مک‌گیل

کانادا

43

اوترخت

هلند

44

کاتولیک لون

بلژیک

45

توکیو

ژاپن

46

ایلینوی، اِرباناشمپین

آمریکا

47

خنت

بلژیک

=48

بریستول

انگلیس

=48

دانشگاه صنعتی دلفت

هلند

50

لوند

سوئد

با اضافات و تلخیص برگرفته از وبسایت آنا ، تاریخ انتشار 7 آبان 1394 ، کد مطلب - www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین