پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۷۶۰۲
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۹
وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به ظرفیت هایی که در داخل کشور وجود دارد ما یکی از کشورهایی محسوب می شویم که در رابطه با دام و طیور می توانیم هم به اقصی نقاط دنیا صادرات داشته باشیم.

شعارسال: وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به ظرفیت هایی که در داخل کشور وجود دارد ما یکی از کشورهایی محسوب می شویم که در رابطه با دام و طیور می توانیم هم به اقصی نقاط دنیا صادرات داشته باشیم.

 به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه بازدید از هجدهمین نمایشگاه دام و طیور و صنایع وابسته در جمع خبرنگاران اظهار کرد: صنعت دامپروری ما در دنیا شناخته شده است و در بخش طیور سالانه بیش از دو ونیم میلیون تن تولید گوشت سفید داریم و از نظر دام و دامپروری یکی از کشورهای مطرح در دنیا هستیم.

وی افزود: خوشبختانه هم ارتباط بین المللی بین تولیدکنندگان ما برقرار است و هم در ارتباط با مسائل مربوط به مکمل ها، واکسن ها، خوراک دام پیشرفت های خوبی را داشته ایم.

حجتی تصریح کرد: وضعیت ضریب تبدیل ما در بعضی واحدهای نمونه در صنعت طیور به یک و شش دهم رسیده که بخشی از آن در اثر برگزاری همین نمایشگاه ها است که تولیدکنندگان ما را با دنیا آشنا کرده و تجربیات را با هم تبادل می کنند.

وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با ظرفیت تولید محصولات دام و طیور در کشور خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت هایی که در داخل کشور وجود دارد ما یکی از کشورهایی محسوب می شویم که در رابطه با دام و طیور می توانیم هم به اقصی نقاط دنیا صادرات داشته باشیم و هم بالاترین بهره‌وری و راندمان تولیدات خود را در داخل کشور داشته باشیم و بتوانیم با پایین ترین قیمت آن را به بازارهای داخلی عرضه کنیم.

وی با اشاره به مشکلات تولید خوراک دام و طیور در کشور عنوان کرد: ما در اصلِ خوراک دام و طیور مشکل داریم، به این دلیل که عمده خوراک طیور که ذرت دانه ای و کنجاله سویا است و عمدتا کشت های تابستانی محسوب می شود را ما به دلیل محدودیت منابع آبی نمی توانیم تولید کنیم و بخشی از نیازمان را باید وارد کنیم.

حجتی در ادامه تصریح کرد: این سال ها در ارتباط با توسعه کلزا اقدامات خوبی انجام شده و به تدریج کنجاله کلزا هم به جای کنجاله سویا به جیره طیور وارد شده است که استقبال خوبی هم شده و از کیفیت خوبی هم برخوردار بوده است؛ بنابراین از این طریق بخشی از نیاز جایگزین خواهد شد.

وی با اشاره به نحوه و میزان تامین نهاده های دام و طیور تاکید کرد: وضعیت تامین و واردات بسیار خوب است و مسئولین بنادر و گمرک نگران دپوی نهاده ها در بنادر هستند و بیش از اندازه مورد نیاز بار به بنادر وارد شده است.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه  اطلاع رسانی دولت ، تاریخ انتشار 26 مرداد 98، کد خبر:www.dolat.ir ، 326456

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین