پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۷۶۲۶
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۶
استاندار آذربایجان شرقی گفت: ۳۵ درصد قطعات مورد نیاز خودروی کشور در آذربایجان شرقی تولید می‌شود.محمدرضا پورمحمدی در نشست مشترک اعضای فراکسیون مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: منطقه تجاری صنعتی آزاد ارس یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های این استان پهناور و استراتژیک کشور است و در سایه فعالیت‌های ارزشمند مدیران منطقه و پیگیری‌های نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، به این وضعیت رسیده است.

شعار سال: محمدرضا پورمحمدی در نشست مشترک اعضای فراکسیون مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: منطقه تجاری صنعتی آزاد ارس یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های این استان پهناور و استراتژیک کشور است و در سایه فعالیت‌های ارزشمند مدیران منطقه و پیگیری‌های نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، به این وضعیت رسیده است.

وی با اشاره به این‌که آذربایجان شرقی در برهه‌ای نه چندان دور، دروازه مشرق زمین و پل ارتباطی جمهوری اسلامی ایران با اروپا بود، تصریح کرد: مسائلی همچون جنگ تحمیلی، باعث از دست رفتن این افتخار برای استان شده و برنامه‌هایی برای بازگشت استان به این نقش در حال انجام است.

وی بر ضرورت توجه به بهره‌برداری از معادن استان تاکید کرد و گفت: یک درصد از مجموع معادن مس جهان در استان آذربایجان‌شرقی قرار دارد و وجود بیش از ۴۰ هزار تن معادن طلا و سایر معادن ارزشمند، بر اهمیت توجه ویژه مسئولان امر به این استان می‌افزاید.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: علی‌رغم وجود ظرفیت‌های بسیار ارزشمند معدنی در استان، آن‌چنان که باید و شاید به فرآوری و بهره‌برداری از این نعمت‌ها، توجه نشده است.

پورمحمدی اضافه کرد: پایتختی ملی شیرینی و شکلات، وجود یک هزار و ۸۰۰ آثار ثبت شده ملی و بین‌المللی و ... از دیگر ظرفیت‌های استان است.

وی همچنین از افزایش ۸۷ درصدی گردشگران داخلی، ۳۷ درصدی گردشگران خارجی و ۴۰ درصدی صادرات غیرنفتی استان در چهارماهه نخست سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار 24مرداد 98، کد خبر: 98052411811، www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین