پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۰۹۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: نسبت به سال قبل وضعیت بهتری در زمینه کمبودهای دارویی داریم، اما جریانی به طور خاص در زمینه داروهای برند ایجاد شده و تلاش می‌کند که وزارت بهداشت را با جوسازی برای باز کردن مسیر واردات داروهای برند تحت فشار قرار دهد.
شعار سال: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: نسبت به سال قبل وضعیت بهتری در زمینه کمبودهای دارویی داریم، اما جریانی به طور خاص در زمینه داروهای برند ایجاد شده و تلاش می‌کند که وزارت بهداشت را با جوسازی برای باز کردن مسیر واردات داروهای برند تحت فشار قرار دهد.

سعید نمکی درباره جوسازی‌های انجام شده در زمینه واردات داروهای برند افزود: به سازمان غذا و دارو دستور دادیم که با انجمن‌های علمی و پزشکی جلسه‌هایی برگزار کنند و اگر دلایل قانع کننده‌ای برای واردات داروهای خاص از برند تجاری خاصی به خصوص در مورد بیماران خاص و صعب العلاج وجود دارد، آن دارو با دارویی که احتمالا مشکلی دارد، جایگزین شود.

وی ادامه داد: برای نمونه دارویی وجود داشت که قبل از ورود من به وزارت بهداشت، مواد اولیه آن از یک شرکت هندی تامین می‌شد و نارضایتی‌هایی در این زمینه وجود داشت که در جلسه‌ای با اساتید آنکولوژی اطفال، مستندات مربوطه را بررسی کردیم و مقرر شد که با مواد اولیه معتبر شرکت‌های شناخته شده اروپایی جایگزین شود.

نمکی بیان کرد: همچنین دستور بررسی چند داروی نورولوژی و اعصاب را هم صادر کردیم تا اگر به هر دلیل کیفیت آنها زیر سوال است، به سرعت جایگزین شوند.

وزیر بهداشت افزود: برخی از این موارد، ماده اولیه آسیایی داشته و یک یا دو مورد هم تولید داخلی دارند که بیماران شکایت‌هایی مطرح کردند و خواستیم همکاران ما در انجمن‌های علمی در این زمینه نظر بدهند تا اگر نظر انجمن‌های علمی و بیماران مبنی بر نارضایتی بود و تولیدکننده هم نتوانست استانداردها و انتظارات لازم را برآورده کند، این داروها نیز بدون تعارف با داروی وارداتی از جمله برند، جایگزین شوند، اما این موارد معدود و محدود هستند و قابل تعمیم به اغلب داروها نیست.

وی اظهار داشت: بارها تاکید کرده‌ام من وزیر بهداشت این مملکت هستم و وزارت بهداشت متولی سلامت این مردم است، بنابراین سلامت مردم برای ما اصل اولیه و خدشه ناپذیر است و اجازه نمی‌دهیم هیچ صرفه جویی به قیمت پایمال شدن یا خدشه بر سلامت مردم انجام شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، تاریخ انتشار: 13 شهریور 1398، کدخبر: 83464240 ، www.irna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
0
0
وضع مرزهای ایران به قدری خراب است که به راحتی همه چی وارد و خارج میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین