پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۱۱۵۴
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۵
پل تراب که ساخت آن از حدود هفت سال پیش بر روی رودخانه مارون در لنده آغاز شده، یکی از طرح‌های مهم عمرانی و راه‌سازی در این منطقه است که تکمیل و بهره برداری از آن، این شهرستان کوهپایه‌ای را از بن بست خارج می کند.

شعارسال: با ساخت این پل مسیر ارتباطی شهرستان لنده به جاده ملی و شریانی پاتاوه – دهدشت وصل می شود که هم اینک تنها مسیر ورودی به این شهرستان از طریق جاده ارتباطی و فرعی از سمت شهر سوق است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز با تاکید بر تکمیل و شتاب بخشی در اجرای این طرح مهم راهسازی گفت: در سال جاری حدود ۸۰ میلیارد ریال به این طرح اختصاص یافته است.

حسین کلانتری اظهار داشت: در بازدیدی که از این پل در هفته دولت امسال داشتم روند اجرای آن نیز مثبت و رضایت بخش بوده است.

وی تصریح کرد: پیمانکار، مسئولان راه و شهرسازی و فرماندار لنده نیز با انگیزه و با حساسیت به دنبال تکمیل و شتاب بخشی در اجرای این طرح هستند.

کلانتری یادآور شد: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل نهایی پل تراب حدود ۱۲۰ میلیارد ریال است که با توجه به حساسیت و اهمیت ساخت آن مشکلی در تامین نقدینگی و اعتبار این طرح وجود ندارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد میزان پیشرفت فیزیکی این طرح را حدود ۶۵درصد عنوان کرد.

فرماندار لنده نیز گفت: ساخت این پل مهمترین طرح عمرانی در این شهرستان محسوب می شود و در صورت شرایط مساعد جوی این پل تا پایان سال جاری زیر ترافیک خواهد رفت.

سید خدادوست موسوی اظهار داشت: پل تراب علاوه بر اتصال جاده ارتباطی لنده به محور ملی پاتاوه – دهدشت این شهرستان را نیز در آینده از سمت بهمئی به محور حیاتی تشان- لیکک- لنده نیز وصل خواهد کرد.

جاده لیکک- تشان- لنده نیز هم اینک در بودجه سال جاری دارای ردیف اعتباری است و به زودی عملیات اجرایی آن با حضور مسئولان کشوری و استانی آغاز خواهد شد.

موسوی ادامه داد: پل تراب لنده شامل سه دهانه به طول ۵۵ متر و دو دهنه ۱۸ متری است.

موسوی همچنین حذف نقاط حادثه خیز و پر پیچ خم و کاهش پنج کیلومتری مسیر لنده به دهدشت را از جملهخ اهداف و مزایای ساخت پل تراب عنوان کرد.

رئیس اداره راه وشهرسازی لنده گفت: با تکمیل پل تراب بر روی رودخانه مارون و وصل شدن مسیر ارتباطی این شهرستان به جاده پاتاوه دهدشت ، لنده از بن بست خارج خواهد شد.

رستم تقی زاده  اظهار داشت: عملیات ساخت این پل حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به روند اجرایی خوب این طرح تصریح کرد: این پل ۹۱ متری شامل سه دهانه به طول ۵۵ متر و دو دهنه ۱۸ متری است.

شهرستان کوهپایه ای، گرمسیری و قدیمی لنده به مرکزیت شهر لنده از شهرستان های هشت گانه کهگیلویه وبویراحمد دارای جمعیتی افزون بر ۲۳ هزار نفر در فاصله حدود ۲۷۰ کیلومتری یاسوج مرکز این استان واقع شده است.

راه های ارتباطی شهرستان لنده ۳۱۸ کیلومتر است که از این میزان ۴۲ کیلومتر فرعی و مابقی روستایی هستند.

کهگیلویه و بویراحمد حدود ۶ هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان ۱۴۲ کیلومتر بزرگراه، ۵۰۵ کیلومتر راه اصلی، یک هزار و ۲۳۸ کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار:13شهریور1398 ، کدخبر: 83464725: www.irna.ir



اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین