پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۱۵۲۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰
یک دوستدار میراث فرهنگی گفت: تصاویری از حفاری‌ در محدوده عرصه جهانی شوش و در فاصله نزدیک با محل چهارراه ورودی این شهر منتشر شده که خبر از تعرض به عرصه جهانی شوش می دهد.

شعارسال: قاسم منصور آل کثیر دوستدار میراث فرهنگی خوزستان گفت: این حفاری‌ها در سکوت متولیان پایگاه میراث جهانی و میراث فرهنگی در صورتی انجام شده که تاکنون هیچگونه تلاشی برای ممانعت از آن صورت نگرفته است.

آل کثیر توضیح داد: این در حالیست که عملیات پروژه زیرگذر که یک پروژه ترافیکی برای پیشگیری از سوانح رانندگی به شمار می‌رود و مورد تاکید شورای ترافیک استان نیز بوده و به دستور استاندار کلنگ‌زنی شده بود، به سرعت با واکنش متولیان میراث مواجه شد و از ادامه اجرای آن جلوگیری شد.

این دوستدار میراث فرهنگی گفت: این حفاری در عرصه ثبت جهانی صورت گرفته است. دو گودالِ حفاری که یکی از گودال ها حدود ۶ متر عمق دارد و دچار آبگرفتگی شده و به شدت عرصه را با تهدید مواجه کرده است.

آل کثیر همچنین اظهار کرد: دوستداران میراث فرهنگی نسبت به هر گونه تعرض و بی توجهی به عرصه های جهانی و ملی حساسیت نشان می دهیم. این محوطه ثبت جهانی است و باید پایگاه میراث جهانی شوش نسبت به حفظِ آن کوشا باشد.

وی توضیح داد: پیش از این نیز بخشی از دیواره ی بنای آرامگاه یعقوب لیث در دزفول به علت کم توجهی ناظرانِ سازمان میراث فرهنگی دچار مشکل شده بود و از مسئولان استان و کشور می خواهیم نسبت به این کم توجهی ها به میراث کشور و جهان حساسیت بیشتری به خرج دهند.

آل کثیر افزود: بناها و محوطه های دیگری در این شهر جهانی وجود دارد که بی توجهی ها نسبت به آنها منجر می شود به مرور از صفحه ی تاریخ ناپدید شوند. بناهایی مثل شهر تاریخی اسلامی ُُ ُمگرنات یا بقاع سادات تفاخ نیز در خطر تخریبِ بیشتر هستند.

این دوستدار میراث فرهنگی یاداور شد: طبق گفته ی اهالی، تعرض به عرصه جهانی از روزهای گذشته شروع شده بود که پایگاه میراث جهانی شوش تا کنون توضیحی در این خصوص نداده است.



سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی عصرایران، تاریخ انتشار:14شهریور1398 ، کدخبر: 687724: www.asriran.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
0
1
بناها و محوطه های دیگری در این شهر جهانی وجود دارد که بی توجهی ها نسبت به آنها منجر می شود به مرور از صفحه ی تاریخ ناپدید شوند
ناشناس
United States of America
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
0
1
تا بغل موزه اومدن، شما می گی، تعرض؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین