پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۰۶۵۵
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۷
سید موسی خادمی با اشاره به تخریب آثار تاریخی لرستان در جریان وقوع سیلاب، اظهار داشت: در جریان سیلاب بخشی از آنها از بین رفته است و هنوز برای مرمت و بازسازی این آثار تاریخی اعتباری اختصاص پیدا نکرده است.

شعارسال:  استاندار لرستان با اشاره به اینکه اعتبار مرمت آثار تاریخی سیل‌زده اختصاص پیدا نکرده است، آخرین خبرها در رابطه با پل تخریب شده «کاکارضا» را اعلام کرد.

سید موسی خادمی  با اشاره به تخریب آثار تاریخی لرستان در جریان وقوع سیلاب، اظهار داشت: در جریان سیلاب بخشی از آنها از بین رفته است و هنوز برای مرمت و بازسازی این آثار تاریخی اعتباری اختصاص پیدا نکرده است.

اعتبار مرمت آثار تاریخی سیل‌زده اختصاص پیدا نکرد

وی با بیان اینکه مشخصات آثار تاریخی تخریب شده در سامانه «سجاد» بارگذاری شده است، عنوان کرد: همچنین جلسه‌ای در دفتر معاون اول رئیس جمهور برگزار شد و قرار بود که برای این حوزه هم اعتبار اختصاص پیدا کند.

استاندار لرستان، بیان داشت: البته تسهیلات برای صنایع دستی خسارت دیده اختصاص پیدا کرده است اما برای حوزه زیربنایی آثار تاریخی آسیب دیده در سیلاب هنوز اعتباری اختصاص پیدا نکرده، البته اختصاص بودجه برای آنها جز پیشنهادات ما بوده است.

خادمی، تصریح کرد: قرار بوده که ما آنها را وارد سامانه کنیم و دولت برای این حوزه نیز اعتبار اختصاص دهد، اما هنوز نه عدد آن مشخص است و نه مصوبه آن ابلاغ شده است.

وی گفت: احتمالاً از پنج هزار میلیارد تومانی که به دستور مقام معظم رهبری برای جبران خسارت‌های سیلاب اختصاص پیدا کرد، این حوزه نیز دیده می‌شود.

آخرین خبرها از پل تخریب شده «کاکارضا»

استاندار لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تخریب پل «کاکارضا» در جریان وقوع سیلاب، عنوان کرد: بازسازی این پل در دستور کار قرار گرفته است.

خادمی با اشاره به برگزاری مناقصه این پروژه، تصریح کرد: امیدواریم زودتر پیمانکار این پروژه انتخاب شود.

وی با تاکید بر اینکه این پل سال ۹۵ افتتاح شده بود که در جریان سیلاب فرو ریخت، افزود: این امر مطلوب نبود، دادستانی و دستگاه‌های نظارتی به صورت جدی به این موضوع ورود پیدا کردند و مدتی به خاطر اینکه این دستگاه‌ها بتوانند کارهای نظارتی و آزمایشی خود را انجام دهند بخشی از کار عقب افتاد.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه ناظران، مدیرکل وقت، مشاوران وقت در این رابطه احضار شدند، افزود: در حال حاضر نیز دادستان و دستگاه‌های نظارتی در حال بررسی این موضوع هستند.

خادمی، بیان داشت: پروژه به مناقصه رفته و امیدواریم هر چه سریع‌تر شروع شود.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار: 10 شهریور 1398 ، کدخبر:4707578 www.mehrnews.com،

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین