پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۱۶۸
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲
معاون نوآوری و فناوری وزیر ارتباطات گفت: ایجاد یک پیام‌رسان ایرانی در دستور کار جدی وزارت ارتباطات در شورای عالی فضای مجازی است، اما هدف راه‌اندزای یک پیام‌رسان دولتی نیست.

شعار سال: امیرحسین دوایی شنبه در همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و کسب و کار در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران اظهار داشت: ایجاد پیام‌رسان ایرانی در دستور کار جدی وزارت ارتباطات و شورای عالی فضای مجازی است.

معاون نوآوری و فناوری وزیر ارتباطات تأکید کرد: هدف از راه‌اندازی یک پیام‌رسان ایرانی ساخت شبکه دولتی نیست، بلکه هدف تدوین قوانینی است که با حفظ حریم شخصی کاربران ایرانی و اطمینان‌بخشی بابت محرمانگی اطلاعات کاربران، از مزیت رقابتی نسبت به نمونه‌های خارجی برخوردار باشد.

دوایی همچنین با اشاره به آمارهای ارتباطی در ایران گفت:‌ در حال حاضر 37 میلیون کاربر اینترنت در کشور وجود دارد و ضریب نفوذ اینترنت 47 درصد است.

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات ادامه داد: تعداد مشترکان اینترنت پر سرعت در ایران 27.9 میلیون نفر است که از این تعداد 19 میلیون مشترک سیار و 8.8 میلیون مشترک اینترنت ثابت هستند.

وی افزود:‌ همچنین تعداد مشترکان موبایل در کشور 76 میلیون نفر است.

دوایی از ایجاد کریدور علم و فناوری در منطقه پیام مهرشهر کرج خبر داد و گفت: این کریدور شامل پارک اینترنت اشیاء و شهر ICT است.

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات با اشاره به اهمیت موضوع اینترنت اشیاء در روندهای آینده گفت: تلاش امروز یک سعی و خطا برای ورود به موضوع اینترنت اشیاء است که بدون دخالت دولت به صورت خود به خود انجام نمی‌شود.

دوایی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: از ابتدای دولت یازدهم تا کنون 3500 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری توسط دولت انجام شده که در همین زمان بخش خصوصی نیز 6500 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است و در برنامه ششم به 60 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز است.

وی با اشاره به موضوع همایش گفت:‌زیرساخت، تجهیزات، نرم‌افزار، محتوا و کاربردهای ICT می‌تواند مهمترین محورهای سرمایه‌گذاری در حوزه ICT ایران باشد.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري فارس، تاریخ انتشار: 2 مرداد 1395، کد مطلب: 13950502000515:www. farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین