پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۷۷۷
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۵
در حالی که اخبار رسوایی ناشی از همکاری یاهو و اف‌بی‌آی برای سرقت اطلاعات کاربران هنوز به پایان نرسیده، خبرهایی در مورد ارسال نامه‌ای محرمانه توسط پلیس آمریکا به گوگل با همین مضمون شنیده می‌شود.

شعارسال: به نقل از انگجت، درخواست مخفی اف بی آی از گوگل مربوط به نیمه اول سال 2015 است. در این درخواست به صراحت به گوگل دستور داده شده تا از افشای جزییات درخواست های دولت برای دسترسی به اطلاعات افراد خودداری کند.

گوگل چند سالی است هر شش ماه یکبار گزارشی موسوم به شفافیت را منتشر کرده و در این گزارش برخی داده ها را در مورد اطلاعات درخواستی دولت های جهان با موضوع فعالیت های کاربران خدمات گوگل افشا می کند. حال با دستور اف بی آی بعید است انتشار گزارش مذکور در آینده ادامه یابد.

بر طبق محتوای این نامه دریافت اطلاعات کاربران گوگل توسط پلیس آمریکا نیازی به صدور حکم دادگاه ندارد و پلیس و دیگر ماموران دولتی تنها باید ثابت کنند که دسترسی به اطلاعات درخواستی برای انجام تحقیقات دارای مجوز به منظور حفاظت از مردم در برابر تروریسم بین المللی یا پیشبرد دیگر فعالیت های جاسوسی و اطلاعاتی مخفی مجاز است.

افشای این نامه نشان دهنده جلوه دیگری از تلاش های دولت آمریکا برای جاسوسی از میلیون ها نفر از کاربران خدمات گوگل به بهانه های مختلف است و نشان می دهد این مساله محدود به چند شرکت خاص فناوری آمریکا نیست. البته گوگل خود هنوز این نامه را افشا نکرده و به نظر می رسد درگیری مخفی دو طرف برای تصمیم گیری نهایی در این زمینه ادامه دارد.

دو هفته پیش تلاش دولت آمریکا برای دسترسی به اطلاعات کاربران برنامه پیام رسان رمزگذاری شده سیگنال هم افشا شد و احتمال زیادی وجود دارد که در هفته های آینده نامه های مشابه دیگری که توسط وزارت دادگستری آمریکا برای شرکت های فناوری آمریکایی ارسال می شوند افشا گردد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 24مهر1395، کدخبر: 13950724000713: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین