پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۲۳۲۶۳۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹
عملیات بازسازی بقعه و تکیه تاریخی معروف به «سیدفتح الله» ورامین پس از یک سال توقف بار دیگر از سر گرفته شد.

شعار سال: عملیات بازسازی بقعه و تکیه تاریخی معروف به «سیدفتح الله» ورامین از خردادماهسال گذشته به دلیل مناقشه میان میراث فرهنگی و اوقاف و امور خیریه متوقف شده بود، پس از تأمین نظر میراث فرهنگی بار دیگر از سر گرفته شد.

اجرای عملیات احداث شبستان بلامانع است

رئیس دفتر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ورامین در این باره گفت: با اصلاح طرح بازسازی بقعه سید فتح الله که در تاریخ ۱۱ شهریور سال ۸۲ به شماره ۹۸۹۳ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده، اجرای عملیات احداث شبستان در حاشیه این بنای تاریخی از نظر میراث فرهنگی بلامانع است.

ژاله خدادادی افزود: در طرح اولیه، ستون‌های شبستان به ارتفاع نه متر در نظر گرفته شده بود که این امر موجب محصور بقعه اصلی می‌شد که در نقشه‌های جدید، ارتفاع کاهش یافته و نظر میراث تأمین شده است.

عملیات احداث شبستان با نظر میراث فرهنگی

سرپرست اداره اوقات و امور خیریه شهرستان ورامین نیز گفت: عملیات احداث دو شبستان در حاشیه بقعه سیدفتح الله با نظر میراث فرهنگی انجام می‌شود و ارتفاع ستون‌ها با نقشه‌های جدید به ۵.۵ متر کاهش یافته است.

رشید اسدپور گفت: در مرحله اول این عملیات، دو شبستان با استحکام بنای مناسب برای پذیرایی از مردم احداث می شود و در مرحله بعد با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران، مزار شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس ساماندهی می‌گردد.

بر پایه اسناد تاریخی سید فتح الله از عارفان قرن هفتم هجری مدرس طلاب و روحانیان بوده که همواره محل رجوع مردم آن زمان بوده و بنای تاریخی آن مربوط به دوره ایلخانی است که از گنبدی دو پوش و کتیبه‌ای نقش برجسته با رنگ اُخرایی به یادگار مانده از ایلخانان، برخوردار است.

در اوایل دهه ۶۰ در کنار بقعه سیدفتح الله دو شبستان احداث شد و همزمان با دوران هشت سال دفاع مقدس، پیکر پاک و مطهر تعداد زیادی از شهدا، در این مکان دفن شد تا این مکان، به مهمترین گلزار شهدای شهرستان ورامین تبدیل شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 21 شهریور 98، کد مطلب: 13980621000258: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
0
0
چقدر عجیب که دارن به بازسازی یه بنا اهمیت میدن و تاریخ و هویت براشون مهم شده باید خدارو شکر کرد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
0
0
به سلامتی ایشالا که خیره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین