پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۴۱۴۴۰
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲
رباط کریم شهری در جنوبی ترین منطقه از استان پهناور تهران واقع شده است، رباط کریم از شمال به شهریار، از شرق به بهارستان و از جنوب و غرب با ری و استان مرکزی همجوار است.

شعار سال: شهرستان رباط کریم از سه شهر رباط کریم، پرند و نصیرشهر تشکیل شده و هر کدام از این شهر ها امروز دارای جمعیت بسیار بالایی هستند.

این شهرستان ۳۰ کیلومتر بیشتر با تهران فاصله ندارد و ازقدیم الایام بر سر راه کاروان هایی که از جاده ابریشم عبور می کردند قرار داشته و بناهای بسیاری از این دوران در این شهر به جا مانده است.

رباط کریم دارای بقاع متبرکه امامزاده عمادالدین(ع) در شهر رباط‌ کریم، امامزاده محمد تقی (ع)در شهر رباط‌ کریم- حضرت لوط نبی(ع)،-امامزاده علی اصغر در آلارد امامزادگان هادی و مهدی در یقه،امامزاده عین و غین در وهن آباد و امامزاده ابوطالب آدران است که این نیز به شهرستان وجه فرهنگی ویژه ای بخشیده است.

رباط کریم با دارا بودن اماکن تاریخی از جمله قلعه سنگی، کاروانسرای حاج کمال و آسیاب آبی و همواره در شمار شهرهای تاریخی کشور قرار داشته و حتی براساس برخی تحقیقات قدمت این شهر به پیش از تاریخ اسلام بر می گردد.

وجود شهر جدید پرند و فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) و همچنین راه آهن و اتوبان های تهران قم و تهران- ساوه رباط کریم را از دیگر شهرهای اطراف متمایز ساخته است.

رباط کریم با ۲شهرک صنعتی دولتی و سه شهرک صتعتی خصوصی و بیش از دوهزارواحد تولیدی و صنعتی و اراضی مستعد کشاورزی همواره نقش مهی را عرصه تولید و اقتصاد ایفا می کند.

اما سریال بی توجهی به شهرستان رباط کریم از دیرباز بوده و تاکنون نیز ادامه دارد، به طوری که شهر پرند پس از گذشت چندین سال از تولدش هنوز از از امکانات اولیه برخوردار نبوده و حتی مدارس به تعداد دانش آموزان وجود ندارد در حالی که مهاجرت ها و افزایش جمعیت در پرند همچنان ادامه دارد.

الحاق فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) به شهر ری یکی دیگر از بی توجهی ها بود که طی چندین سال گذشته صورت گرفته است.

عدم اختصاص ایستگاه مترو به شهر رباط کریم و عبور برخی ایستگاه ها از گذرگاه کناری رباط کریم نیز دیگر سریالی است که در قالب بی توجهی مسئولان همچنان ادامه دارد به طوری که اغلب مردم رباط کریم و دانشجویان و کارمندان این شهر روزانه باید مبالغ بسیاری را پرداخت کنند تا خود را به ایستگاه شاهد و یا ازادی برسانند.

با صرف نظر ار تمام مشکلات رباط کریم و با نگاهی گذرا به دیگر شهرهای مجاور رباط کریم تنها به این سوال می رسیم که رباط کریم چه چیزی کمتر از شهریار و اسلامشهر دارد؟

اغلب شهرهای اطراف رباط کریم تنها با وجود مسئولانی دلسوز به جایگاه حقیقی خود در تهران دست پیدا کرده اند به طوری که شهریار این روزها رویای استانی شدن را در سر می پروراند و حتی برخی از نهادهای رباط کریم زیرنظر شهریار و هستند و این یک فاجعه است.

با نگاه در پیشینیه رباط کریم تنها به یک موضوع مهم می توان دست یافت آن هم مسئولیت های یواشکی و بی برنامگی در کار، مدیرانی که از شهرهای اطراف سرنوشت چند ساله رباط کریم را به دست گرفته و تنها در انتظار سپری شدن دوران خدمت هستند و نمی توانند برنامه مدون و بلند مدتی را طراحی کنند و این یک درد است دردی به نام سوء مدیریت، دردی به نام سکون رباط کریم در ایستگاه پیشین!

البته ناگفته نماند با وجود شهرک های صنعتی و ادارات سر جوانان رباط کریمی نیز بی کلاه مانده و اغلب کارگران و کارمندان از شهرهای اطراف در رباط کریم حاضر می شوند و این گونه سریالی دیگر به نام بیکاری و عدم توجه به کارگران رباط کریمی به ایستگاه پایانی اش می رسد.

امیدواریم چرخه مدیریت رباط کریم به دست کارآمدان بیفتد تا بتوانند حداقل حقوق شهروندی را برای مردم عزیز رباط کریم فراهم کنند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی دانا، تاریخ انتشار 30 تیر 95، کد مطلب: 823240: www.dana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین