پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۴۰۶۷
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
رييس جهاد كشاورزي آذرشهر گفت: برداشت گردو از باغات اين شهرستان آغاز شد.وي متوسط توليد محصول هر هكتار باغ گردو در اين شهرستان را دو و نيم تن اعلام كرد و گفت: به طور تقريبي 10تا 15 درصد گردوي توليد شده در آذرشهر مصرف محلي شده و بقيه پس از انجام فراوري هاي مختلف به شكل مغز گردو به بازارهاي داخلي و خارجي عرضه مي شود.

شعارسال: فيروز طلوع حيات روز چهارشنبه افزود: در اين شهرستان يكهزار و 61 هكتار باغ گردو وجود دارد كه از اين ميزان 964 هكتار آن باور و بقيه به صورت باغات نهال و تازه كاشت است.

وي متوسط توليد محصول هر هكتار باغ گردو در اين شهرستان را دو و نيم تن اعلام كرد و گفت: به طور تقريبي 10تا 15 درصد گردوي توليد شده در آذرشهر مصرف محلي شده و بقيه پس از انجام فراوري هاي مختلف به شكل مغز گردو به بازارهاي داخلي و خارجي عرضه مي شود.

طلوع حيات پيش بيني كرد: امسال حدود دو هزار و 500 تن گردو توسط باغداران از باغات آذرشهر برداشت شود.

وي ادامه داد: ارقام درختان گردوي اين شهرستان بومي بذري هستند و تعدادي از آنها با انجام عمليات پيوند با درختان نخبه و شاخص منطقه از نظر ديرگلدهي، مقاومت به سرما، ميزان عملكرد و مقاومت در برابر بيماري ها تعويض تاج شده اند.

طلوع حيات ياد آوري كرد: تعدادي نهال گردو از ارقام جديد و اصلاح شده خارجي نيز به صورت پايه مادري در نهالستان هاي آذرشهر كاشت شده كه در سال هاي آينده تكثير و قابل عرضه و توسعه مي شود.

حدود 500 خانوار در شهرها و روستاهاي آذرشهر در فراوري مغز گردو اشتغال دارند.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار شهریور 98، کد خبر:80821493 ،www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین