پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۴۳۰۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۲
«دکتر مرتضی بحرانی» با اشاره به مبتلا شدن اراضی پرورش میگوی استان به بیماری لکه سفید اظهار داشت: بر اساس بررسی‌های انجام شده بیماری لکه سفید میگو در سایتهای پرورشی بویرات دیلم، حله گناوه، بندرریگ و شیف بوشهرمشاهده شده است.

شعارسال: مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گفت: بیماری لکه سفید در سایتهای پرورش میگوی استان بوشهر مشاهده شد.

 «دکتر مرتضی بحرانی» با اشاره به مبتلا شدن اراضی پرورش میگوی استان به بیماری لکه سفید اظهار داشت: بر اساس بررسی‌های انجام شده بیماری لکه سفید میگو در سایتهای پرورشی بویرات دیلم، حله گناوه، بندرریگ و شیف بوشهرمشاهده شده است.

وی با اشاره به آغاز برداشت میگو از استخرهای پرورشی استان بوشهر تصریح کرد: برای جلوگیری از وارد شدن خسارت به میگوهای تولیدی و پیشگیری از گسترش آن برداشت میگو از سایت‌های پرورشی استان بوشهر آغاز شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر بیان کرد: راهکارهای لازم برای جلوگیری از شیوع بیماری لکه سفید در دیگر سایت‌های پرورشی استان بوشهر اعمال شده که با برداشت سایز بازاری از بروز خسارت جلوگیری می‌شود.

درهمین حال مدیر انجمن آبزیان استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر خاطر نشان کرد: نزدیک به دو هفته پیش هشدارهای لازم به مسئولان ذیربط در زمینه شیوع بیماری لکه سفید در سایت‌های پرورشی ارائه شده است.

حسین زارعی با اشاره به اینکه شیوع این بیماری به سبب عوامل گوناگون است تصریح کرد: انتقال لارو میگو از دیگر استان‌ها به سایت‌های پرورشی استان بوشهر بدون بررسی آزمایشگاهی از جمله عوامل بروز بیماری لکه سفید است.

وی افزود: این بیماری پس از اینکه در یک استخر پرورشی ایجاد می‌شود سپس از طریق گرد و خاک، اب دریا و پرندگان به دیگر سایت‌ها انتقال می‌یابد که این بیماری می‌تواند درکوتاهترین زمان به دیگر سایت‌ها انتقال یابد.

مدیر انجمن آبزیان استان بوشهر تراکم ذخیره سازی بچه میگو بیش از حد را از دیگر عوامل بروز بیماری لکه سفید دانست و تاکید کرد: برای هر استخر پرورش یک هکتاری باید حداکثر 300 هزار قطعه بچه میگو ذخیره سازی شود که اکنون در برخی استخرها تا 400 هزار بچه میگو ذخیره سازی شده که این تراکم سبب جلوگیری از رشد میگو و بروز بیماری لکه سفید می‌شود.

زارعی از تلفات میگو در برخی از سایت‌های پرورشی بویرات دیلم خبر داد و بیان کرد: برای جلوگیری از شیوع بیماری باید در اسرع وقت برداشت میگو انجام شود.

بیماری لکه سفید یک بیماری پایه در صنعت پرورش میگو است که سبب نابودی میگوهای تولیدی در استخرهای پرورشی می‌شود.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر، تاریخ انتشار 30 شهریور 98، کد خبر:52100 ،www.hakimemehr.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
0
1
باید حداقل برای یک سال ، سایت ها را قرنطینه کنند. وگرنه سال بعد تلفات بالا دارند
ناشناس
Germany
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
0
1
این مشکل را چند سال پیش در سایت های پرورش میگوی آبادان و خرمشهر داشتیم. چه ضررهایی که وارد نکرد.
ناشناس
France
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
0
0
باید سریعا جلوش رو بگیریم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
0
0
باید با اطلاع رسانی همگانی به کل پرورش دهندگان، اقدام به نوعی مبارزه فراگیر نمود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
0
0
سال بعد پس مصیبت ها داریم در این منطقه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین