پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۴۵۰۶
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۳
مراسم رژه 31 شهریورماه گرامیداشت هفته دفاع مقدس هم‌زمان با سراسر کشور در تهران و بندرعباس به صورت ملی برگزار شد.
شعارسال: مراسم رژه ۳۱ شهریور ماه گرامیداشت هفته دفاع مقدس صبح امروز همزمان با سراسر کشور در تهران با حضور حسن روحانی رئیس جمهور و در بندرعباس با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به صورت ملی برگزار شد.

مراسم تهران از ساعت ۸ صبح در جوار مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره) و با حضور فرماندهان عالی نیروهای مسلح آغاز شد.

در این مراسم علاوه بر رئیس جمهور، سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، سرلشکر علی شهبازی فرمانده اسبق کل ارتش، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه، سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، امیر حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش و امیر علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش حضور داشتند.

رئیس جمهور در ابتدای این مراسم و در سخنرانی خود گفت: در این مقطع حساس و تاریخی دست رفاقت، دوستی و برادری به سوی همه همسایگان خود دراز می‌کنیم.

روحانی همچنین تاکید کرد که در این راستا حتی آماده‌ایم از خطاهای گذشته آنها در منطقه بگذریم، چرا که امروز در شرایطی هستیم که دشمنان منطقه بویژه آمریکا، استکبار و صهیونیسم به دنبال سوء استفاده از شکاف، فاصله و اختلاف بین کشورهای منطقه هستند.

امنیت خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان محور دیگر سخنان روحانی بود و تاکید کرد که امنیت این منطقه باید دروزن زا باشد چراکه حضور نیروهای خارجی در این منطقه مشکل آفرین است.

رونمایی از ابتکار ایران برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل هم محور مهم سخنان رئیس جمهور بود و تاکید کرد که امسال در سازمان ملل متحد با شعار "ائتلاف امید" و "ابتکار صلح هرمز" که خلاصه آن «حب و امید» خواهد بود، حضور خواهیم یافت

روحانی گفت: امسال طرحی را در سازمان ملل پیش روی جهانیان قرار خواهیم داد مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی ایران با همکاری کشورهای منطقه می‌تواند امنیت خلیج فارس و دریای عمان را با کمک کشورهای منطقه بوجود آورد.

رئیس جمهور همچنین تاکید کرد: به جهانیان اعلام می‌کنیم که حضور نیروهای بیگانه برای آبراه‌های جهانی، امنیت کشتیرانی و نفت و انرژی، مشکل‌زا است اما مسیر جمهوری اسلامی ایران مسیر اتحاد، وحدت و هماهنگی با کشورهای منطقه می‌باشد.

پس از سخنان رئیس جمهور، رژه یگان‌های پیاده و محمول مستقر در محل برگزاری رژه آغاز شد که به ترتیب ابتدا یگان‌های پیاده ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی و سازمان بسیج مستضعفین از مقابل جایگاه و کلام الله مجید رژه رفتند.

در بخش رژه یگان‌های محمول نیز برخی تجهیزات برای نخستین بار در رژه به نمایش در آمدند.

از جمله مهمترین دستاوردهایی که برای نخستین بار به رژه نیروهای مسلح آمده بود، سامانه سلاح پدافند هوایی برد و ارتفاع بلند باور ۳۷۳ بود که ۳۱ مردادماه امسال توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رونمایی شد.

سامانه پدافندی باور ۳۷۳

نیروی زمینی سپاه نیز در یگان‌های محمول خود برای نخستین بار یک سامانه راداری جستجوگر مین‌های زمینی را به نمایش گذاشته بود.

رادار جستجوگر مین زمینی

خودروی تاکتیکی ضد مین و ضد کمین (امرپ) طوفان نیز که سال گذشته توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رونمایی و به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحویل داده شده بود، در این مراسم در قالب یگان‌های محمول نیروی زمینی سپاه از مقابل جایگاه عبور کرد.

امرپ طوفان

در بخش موشکی نیز نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۱۸ فروند موشک بالستیک را از نوع قدرF، عماد، خرمشهر، قیام و سجیل را به محل رژه آورده بود.

در این میان یکی از موشک‌های خرمشهری که از مقابل جایگاه عبور کرد، دارای نمونه جدیدی از سر جنگی بود که تا کنون دیده نشده بود.

موشک خرمشهر با سر جنگی جدید

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار: 31 شهریور 1398 ، کدخبر: 13980631000619 ، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین