پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۲۳۴۷۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵
حیدر مستخدمین حسینی می‌گوید: آمریکا با تحریم بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی اقدامات آنچنانی را نمی‌تواند انجام دهد و نباید نگران این موضوع بود که اقتصاد با شوک دیگری مواجه شود، چون هر نوع عاملی که در رابطه با نقل و انتقال مالی بوده در دوره قبل، توسط خزانه‌داری آمریکا مورد تحریم قرار گرفته است.
شعارسال: روز جمعه وزارت خزانه‌داری آمریکا، بانک مرکزی ایران، صندوق توسعه ملی و شرکت اعتماد تجارت پارس را در لیست تحریم‌ها قرار داد. اما تحریم بانک مرکزی چه تاثیری در اقتصاد ایران و به خصوص سیستم پولی و مالی کشورمان ایجاد می کند؟

حیدر مستخدمین حسینی، کارشناس اقتصادی در گفتگو با اقتصاد۲۴ در خصوص تحریم مجدد بانک مرکزی ایران از سوی آمریکا و اثرات احتمالی آن می‌گوید: اسناد و مدارکی که خزانه‌داری آمریکا انتشار داده نشان از این دارد که تحریم اخیر بانک مرکزی به بحث تروریسم مالی بین‌المللی برمی‌گردد که این مورد در تحریم‌های قبلی هم بوده و تحریم تازه‌ای تلقی نمی‌شود، چون هر نوع عاملی که در رابطه با نقل و انتقال مالی بوده در دوره قبل، توسط خزانه‌داری آمریکا مورد تحریم قرار گرفته است.

وی ادامه می‌دهد: از قبل هم بدون ذکر نام، هر نوع همکاری و نقل و انتقال با بانک مرکزی مورد تحریم قرار گرفته بود. بانک مرکزی در حال حاضر هم با بانک‌های مرکزی اروپا و آمریکا ارتباطی ندارد و به لحاظ نقل و انتقال ممنوع و مورد تحریم قرار گرفته است. از همین رو این تحریم جدید هیچ فرقی با تحریم‌های قبلی ندارد، حال چه نام آن تحریم یک فعالیت عادی باشد چه فعالیتی به نام تروریسم بین‌الملل، آمریکا همه جا را قبلا تحریم کرده است.

مستخدمین حسینی می‌افزاید: آمریکا در دوره قبلی کلیه تحریم‌ها را به دو بخش سه ماهه و شش ماهه تقسیم کرده بود و طی این دوره همه تحریم‌ها را اعمال کرد؛ اما پس از این دوره باز هم دیدیم که دولت آمریکا شخصیت‌ها و شرکت‌های خاصی را مورد تحریم قرار داده که در ردیف همان تحریم‌های سه ماهه و شش ماهه قرار دارد و بعضا در حال تکرار است.

این کارشناس با اشاره به تحریم صندوق توسعه ملی می‌گوید: تحریم صندوق توسعه ملی که تمام کارکرد و فعالیت‌های آن از طریق بانک مرکزی بوده و قبلا هم بانک مرکزی مورد تحریم بوده موضوعی تکراری است و در واقع بحث صندوق توسعه ملی هم سازوکار جدیدی را در بر ندارد و موضوعی نیست که نگرانی جدی را در پی داشته باشد. این نوع تحریم‌ها سرمشقی است که فقط در حال تکرار نوشتن آن هستند.

وی در پایان تاکید می‌کند: در مجموع آمریکا با تحریم بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی اقدامات آنچنانی را نمی‌تواند انجام دهد و نباید نگران این موضوع بود که اقتصاد با شوک دیگری مواجه شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد۲۴، تاریخ انتشار: 1 مهر 1398 ، کدخبر: 147678 ، www.eghtesaad24.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
0
0
دیگه از این بدتر چی میخاد بشه واقعا ،سر شدیم دیگه بمبم برامون شوک نمیاره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین