پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۴۷۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۷
تفاهم نامه همکاری با محوریت "مالکیت فکری" با حضور دکتر کاظم خاوازی معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات ، آموزش و ترویج کشاورزی و دکتر حکمت نیا معاون مالکیت فکری وزارت دادگستری شنبه 30 شهریور در سالن اندیشه امضا شد. در این جلسه هم چنین آقایان دکتر اسلامی مدیر کل دفتر مالکیت ادبی و هنری، دکتر عرفان منش رئیس مرکز ملی آموزش مالکیت فکری، جمعی از رئیسان موسسه های تحقیقاتی و مدیران کل دفاتر ستادی حضور داشتند.
شعار سال:تفاهم نامه همکاری با محوریت "مالکیت فکری" با حضور دکتر کاظم خاوازی معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات ، آموزش و ترویج کشاورزی و دکتر حکمت نیا معاون مالکیت فکری وزارت دادگستری شنبه 30 شهریور در سالن اندیشه امضا شد. در این جلسه هم چنین آقایان دکتر اسلامی مدیر کل دفتر مالکیت ادبی و هنری، دکتر عرفان منش رئیس مرکز ملی آموزش مالکیت فکری، جمعی از رئیسان موسسه های تحقیقاتی و مدیران کل دفاتر ستادی حضور داشتند.
دکتر خاوازی معاون وزیر و رئیس سازمان طی سخنانی با اشاره به تعدد حوزه های ماموریتی این سازمان، توجه به  موضوع "مالکیت فکری" را از جمله ابزارهایی دانست که می تواند در شکوفایی فعالیت های تحقیقاتی موسسه های تابعه سازمان موثر باشد. وی سازمان تحقیقات کشاورزی را در فراهم نمودن بسترها و ساز و کارهای برقراری مالکیت فکری دغدغه مند توصیف کرد و خاطرنشان ساخت هماهنگی و همفکری دستگاه های نظارتی در این زمینه راهگشا است و از مفاد امضای این تفاهم نامه، شکوفایی ظرفیت ها و پتانسیل های فکری و علمی محققان و پژوهشگران خواهد بود.
دکتر حکمت نیا معاون وزیر دادگستری با اشاره به مفهوم مالکیت فکری، هدف از این امر را اقتصادی کردن دانش فکری دانست به این منظور که مالکیت فکری یک ابزاری است که با کمک آن صاحب فکر می تواند ایده و دانش خود را به درآمد مالی تبدیل کند و  اگر به درستی از آن استفاده شود، افزایش درآمد را برای ما به ارمغان می آورد.
 وی سپس به ماهیت اختراع اشاره کرد که در حوزه کشاورزی ، محصولی که اختراع می شود می بایست دارای 3 ویژگی باشد که جدید باشد ، گام ابتکاری داشته باشد  و نهایتا"  کاربردی باشد.
معاون وزیر دادگستری تاکید کرد در بحث مالکیت فکری موضوع حق ، شرایط ایجاد حق و فرایند ثبت حق مطرح است و  بعد از انجام این سه مرحله ، بحث مالکیت فکری بسته می شود.
دکتر حکمت نیا  تصریح نمود که در عرصه مالکیت فکری به 2 نوع قانون نیاز است؛ قانون ثبت و شناسایی اختراع و سپس قانون بهره برداری از اختراع  که در این راستا قانون اول را نهادهای قانونگذار مثل مجلس شورای اسلامی تصویب می کند و قانون دوم را سازمان هایی مثل سازمان تحقیقات کشاورزی.
وی در پایان پیشنهاد نمود که اعضاء هیات علمی سازمان مستقلا" انجمنی را در حوزه تجاری سازی اختراعات خود تشکیل دهند تا در این عرصه راهکارهایی جدید را طراحی و عرضه نمایند ،  که مسلما" بهتر از هر سازمانی میتوانند در این خصوص عمل کنند.
در بخش دیگری از این نشست آقای فرجام ناظری مدیر کل دفتر امور حقوقی سازمان با اشاره به ساختار حقوقی سازمان و سوابق و پیشینه آن، پیرامون حوزه مسئولیت ها و وظائف واحدهای تابعه سازمان  به ارائه گزارش پرداخت. وی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث مالکیت فکری در حیطه سازمان اشاره کرد و مقررات و قوانین تصویب شده در این حوزه را به اختصار بیان نمود.
دکتر خیری معاون موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال  طی گزارشی به قوانین موضوع مصوب در حوزه تولید و ثبت بذر و ارقام گیاهی اشاره داشت و فعالیت های نظارتی آن موسسه در این عرصه را تشریح و تبیین نمود.
در پایان جلسه تفاهم نامه همکاری میان معاونت حقوق مالکیت فکری وزارت دادگستری و سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی با هدف توجه به ظرفیت های موجود در وزارت دادگستری و وزارت جهاد کشاورزی در عرصه  مالکیت فکری و قصد طرفین در بهره گیری از توانمندی های یکدیگر جهت ارتقاء سطح فرهنگ و آگاهی در حوزه  حمایت از محصولات کشاورزی، در 4 ماده و یک تبصره به امضای طرفین رسید.

روابط عمومی سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی
تفاهم نامه همكاری بین سازمان تحقیقات ،آموزش و ترویج كشاورزی و معاونت حقوق مالكیت فكری وزارت دادگستری امضا شد

تفاهم نامه همكاری بین سازمان تحقیقات ،آموزش و ترویج كشاورزی و معاونت حقوق مالكیت فكری وزارت دادگستری امضا شد
تفاهم نامه همكاری بین سازمان تحقیقات ،آموزش و ترویج كشاورزی و معاونت حقوق مالكیت فكری وزارت دادگستری امضا شد
تفاهم نامه همكاری بین سازمان تحقیقات ،آموزش و ترویج كشاورزی و معاونت حقوق مالكیت فكری وزارت دادگستری امضا شد

تفاهم نامه همكاری بین سازمان تحقیقات ،آموزش و ترویج كشاورزی و معاونت حقوق مالكیت فكری وزارت دادگستری امضا شد
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سازمان تحقیقات آموزش و جهاد کشاورزی،تاریخ انتشار:31شهریور1398،کدخبر: ۱۱۵۱۳۷ ،www.areo.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Canada
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
0
0
سازمان تات که در مجموعه جهاد کشاورزی، لولو سر خرمنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین