پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۵۵۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰
روز جمعه، پنجم مهر (۲۷ سپتامبر) خبرگزاری آلمان گزارشی در باره آنچه که طی مجمع عمومی یک هفته‌ای سازمان ملل در رابطه با ایران اتفاق افتاده است منتشر کرد. این گزارش در آغاز به سخنرانی‌ها و اظهارنظرهای حسن روحانی و دونالد ترامپ پرداخته و تصریح است که رئیس جمهور ایالات متحده از سخنان جنگ‌طلبانه دوری جسته و با لحنی صلح‌جویانه سخن گفته اما اظهارات رئیس جمهور ایران با تهدید همراه بوده است.
شعارسال:خبرگزاری آلمان در باره فعل وانفعالاتی که در مجمع عمومی سازمان ملل در رابطه با ایران صورت گرفته گزارشی تحلیلی منتشر کرد. در این گزارش آمده است که نشست یک‌هفته‌ای نیویورک در رابطه با ایران سه آموزه داشته است.

متن خبر دویچه وله از این گزارش در پی می‌آید:

روز جمعه، پنجم مهر (۲۷ سپتامبر) خبرگزاری آلمان گزارشی در باره آنچه که طی مجمع عمومی یک هفته‌ای سازمان ملل در رابطه با ایران اتفاق افتاده است منتشر کرد. این گزارش در آغاز به سخنرانی‌ها و اظهارنظرهای حسن روحانی و دونالد ترامپ پرداخته و تصریح است که رئیس جمهور ایالات متحده از سخنان جنگ‌طلبانه دوری جسته و با لحنی صلح‌جویانه سخن گفته اما اظهارات رئیس جمهور ایران با تهدید همراه بوده است.

خبرگزاری آلمان در ادامه به تلاش سران کشورهای اروپایی برای کاهش تنش اشاره کرده و به این نتیجه رسیده است که ایران و آمریکا موقعیت مناسبی را که می‌توانست به نزدیکی دو کشور به یکدیگر بیانجامد از دست داده‌اند.

نویسندگان گزارش سپس آنچه را که نشست یک‌هفته‌ای سازمان ملل در نیویورک آشکار کرده، فهرست کرده‌اند:

یک: ایران مصمم به مقاومت است

در این بخش از گزارش به موقعیت بد روحانی پرداخته است و اینکه او از طرفی می‌داند که راه خروج از بن‌بستی که تحریم‌ها ایجاد کرده مذاکره با ترامپ است و از طرف دیگر نمی‌تواند ملاقات بدون پیش‌شرط  با همتای آمریکایی خود را در داخل کشورش توجیه کند.

خبرگزاری آلمان به دیدارهای ترامپ و کیم یونگ اون، رهبر کره شمالی اشاره کرده و نوشته است که رئیس جمهور آمریکا از ملاقات احتمالی با روحانی هم به نفع خودش بهره‌برداری خواهد کرد و هم آن را به عنوان قدرت آمریکا و ضعف جمهوری اسلامی به نمایش خواهد گذاشت.

دو: تحمل اروپایی‌ها همواره کاهش می‌یابد

نویسندگان گزارش خبرگزاری آلمان واکنش‌‌های سه کشور اروپایی، آلمان، بریتانیا و فرانسه در قبال اقدامات ایران را نگاشته‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که اروپایی‌ها آهسته و پیوسته به موضع واشنگتن نزدیک می‌شوند.

آنها در این راستا به بیانیه مشترک آنها که در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل منتشر شد اشاره کرد‌ه‌اند.

آلمان، بریتانیا و  فرانسه روز دوشنبه، اول مهر در بیانیه مشترکی ایران را عامل اصلی حمله به تاسیسات نفتی آرامکو معرفی کردند.

سران سه کشور اروپایی علاوه بر این از تهران خواستند، به کاهش تعهدات خود در برجام پایان دهد و مذاکرات بلندمدت در باره برنامه هسته‌ای و برنامه موشکی خود وهمچنین موضوعات مربوط به امنیت منطقه‌ای را بپذیرد.

جمهوری اسلامی تاکنون در سه مورد تعهدات خود در این توافق را کاهش داده و گفته است که روز هفتم  نوامبر (۱۶ آذر) گام بعدی در این زمینه  را برمی‌دارد.

به گزارش روزنامه بریتانیایی گاردین سه کشور اروپایی احتمال داده‌اند که اگر ایران اقدامات تازه‌ای برای عدم تعهد به برجام انجام دهد، آنها نیز روند خروج از این توافق را آغاز خواهند کرد.

گاردین نوشته است که هشدار اروپاییان به ایران ابلاغ شده است.

صدراعظم آلمان، نخست‌وزیر بریتانیا و رئیس جمهور فرانسه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل تلاش کردند که روحانی و ترامپ را به انجام اقداماتی برای حل تنش دوجانبه وادارند، اما موفق نبودند.

آنگلا مرکل پس از ملاقات با روحانی گفت، لغو تحریم‌ها از سوی آمریکا به عنوان پیش‌شرط مذاکره واقع‌بینانه نیست.

سه: آمریکایی‌ها خود را پیروز این مناقشه می‌دانند

خبرگزاری آلمان واکنش‌های سه کشور اروپایی را "تغییر موضع” آنها در قبال جمهوری اسلامی تلقی کرده استٰ. در این راستا به سخنان مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا و مورگن اورتاگس، سخنگوی این وزارتخانه نیز استناد شده است.

مورگن ضمن تاکید بر اینکه مواضع‌جدید سه کشور اروپایی همان است که دولت ترامپ در ۱۸ ماه گذشته بر آن تاکید ورزیده، گفت: «این (تغییر موضع اروپایی‌ها) برای ما یک پیروزی بزرگ دیپلماسی به‌شمار می‌رود».

پمپئو نیز بیانیه سه کشور اروپایی را نشانه آغاز خروج آنها از برجام خواند و مدعی شد که آمریکا در "اتحاد جهانی” علیه جمهوری اسلامی موفقیت‌های چشمگیری کسب کرده است.

چشم‌انداز تنش دوجانبه

خبرگزاری آلمان در پایان گزارش خود به فرجام تنش میان آمریکا و ایران پرداخته می‌نویسد: «اکنون خطر تشدید تنش وجود دارد. ایالات متحده نه تنها علاقه‌ای به لغو اقدامات تنبیهی ندارد بلکه برعکس، ترامپ همواره حلقه تحریم‌ها را تنگ‌تر می‌کند. ایران می‌خواهد در واکنش به تحریم‌ها گام بعدی در لغو برجام را بردارد و این باعث خواهد شد که توافقنامه نیمه‌جان به پایان عمر خود نزدیک شود».

نویسندگان گزارش به "طرح صلح” رئیس جمهور ایران هم پرداخته و آن را اقدام بی‌ثمری خوانده‌اند، زیرا به اعتقاد آنها عربستان سعودی و کشورهای عربی وابسته به ریاض این طرح را جدی نخواهند گرفت.

نویسندگان گزارش نتیجه‌گیری کرده‌اند که تنها راه حل تنش، مذاکره مستقیم میان تهران و واشنگتن خواهد بود. در این راستا به سخنان مایک پمپئو در حاشیه نشست سازمان ملل اشاره شده است. او گفته بود: «ما امیدواریم که این امکان را پیدا کنیم، با آنها وارد مذاکره شویم و به نتایجی دست بیابیم که هم برای آنها و هم برای ما مفید باشد».

روز پنجشنبه چهارم مهر (۲۶ سپتامبر) رهبر جمهوری اسلامی هر گونه امیدی برای مذاکره بدون پیش‌شرط  یا رفع تنش از راه دیپلماسی را قطع کرد [و] در دیدار با اعضای مجلس خبرگان تاکید کرد که راه مذاکره با آمریکا بسته است و "دشمنی اروپایی‌ها با جمهوری اسلامی تفاوت اصولی با دشمنی آمریکا ندارد” و نباید به آنها اعتماد کرد.

او "صف‌آرایی دشمنان و شیاطین اعم از آمریکا و اروپای خبیث را نشانه حقانیت و قدرت نظام جمهوری اسلامی” دانست.

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی انصاف،تاریخ انتشار:5 مهر1398،کدخبر: 192975،www.ensafnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
0
0
اروپایی ها آخرین تیر خودشون رو دارن میزنن :"تهدید" .ولی ایران هنوز مقاومت میکنه و پیروز میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین