پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۵۰۵۰
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱
رییس جمهوری آمریکا پیامی مبنی بر شادباش تولد رهبر کره شمالی داده که از طریق رییس جمهوری کره جنوبی به دست وی رسیده است.

شعار سال: به گزارش خبرگزاری یونهاپ، مشاور امنیت ملی ریاست جمهوری کره جنوبی روز جمعه گفت که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا تولد کیم جونگ اون رهبر کره شمالی را تبریک گفته است.

«چونگ یوئی یونگ» پس از بازگشت از سفر خود به واشنگتن گفت که ترامپ این پیام را به وی داده تا «مون جائه این» رییس جمهوری کره جنوبی آن را به دست کیم برساند.

به گفته چونگ، پیام تبریک ترامپ روز گذشته "به شکلی مناسب" به رهبر کره شمالی منتقل شد. 8 ژانویه (18 دی‌ماه) روز تولد کیم بود.

مشاور امنیت ملی کره جنوبی همچنین گفت مقام‌های واشنگتن جزئیات اوضاع در منطقه غرب آسیا را به اطلاع او رسانده‌اند، اما در این دیدارها صحبتی از نقش احتمالی کره جنوبی در تنگه هرمز نشده است.

پیونگ یانگ به تازگی در مورد «هدیه کریسمسی» برای واشنگتن هشدار داد. این هشدار پس از آن صادر شد که رهبر کره شمالی تا پایان سال گذشته میلادی به آمریکا فرصت داد تا امتیازات جدیدی را در مذاکرات مربوط به مساله هسته‌ای پیشنهاد دهد.

این تهدید باعث گمانه‌زنی‌هایی شد مبنی بر اینکه هدیه کریسمس کره شمالی می‌تواند آزمایش موشک دوربرد یا بمب اتمی باشد؛ امری که پیونگ یانگ آن را از سال ۲۰۱۷ به تعلیق درآورده است.

کره شمالی در سال گذشته میلادی ۱۳ آزمایش موشکی انجام داد که گفته می‌شود خیلی از آن‌ها، موشک‌های دوربرد نبوده است.

ترامپ و کیم دو دیدار داشتند که در اولی به توافقی دو صفحه‌ای دست یافتند که به گفته بسیاری از کارشناسان بسیار مبهم و غیرقابل اجرا بود؛ دیدار دوم آن‌ها نیز بی‌نتیجه پایان یافت.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، تاریخ 20 دی  98، کد مطلب: 522996: www.entekhab.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین