پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۲۳۶۰۵۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶
رئیس دانشگاه صدا و سیما شمار دانشجویان پذیرفته شده امسال این دانشگاه را ۳۱۶ نفر اعلام کرد و گفت: در پنج استان محروم فاقد امکانات آموزشی برای نخستین بار در رشته‌های هنری و رسانه کدرشته اختصاصی برای افزایش جذب داوطلبان در نظر گرفتیم.

شعارسال :«شهاب اسفندیاری» در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش درباره داوطلبان بومی در استان‌های محروم اظهارداشت: این دانشگاه امسال با همکاری سازمان سنجش آموزش کشور برای پنج استان محروم فاقد امکانات آموزشی در رشته‌های هنری و رسانه کد رشته اختصاصی درنظرگرفت تا تعداد داوطلبان افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: هرساله تعداد داوطلبان رشته‌های رسانه و هنر از استان‌های مناطق محروم کم بود و همواره در مراکز صدا و سیمای استان‌ها خالی از نیروهای بومی بودیم.

رئیس دانشگاه صدا و سیما رقابت دانش‌آموزان در دبیرستان‌های مناطق محروم را با دانش‌آموزان شهرهای بزرگ دشوار دانست و گفت: در میان پذیرفته‌شدگان دانشگاه صدا و سیما از استان‌های محروم  ۴۰ تا ۵۰ داوطلب داشته که از این میان بهترین‌ها انتخاب می‌شوند.

اسفندیاری ادامه داد: در مجموع افراد پذیرفته‌شده از مناطق محروم آموزش‌های لازم را می بینند و در نهایت در مراکز صدا و سیمای استانی جذب می شوند، این موضوع باعث می‌شود که نیروهای بومی بیشتر در آثار هنری و سبک زندگی نمایان شوند.

وی یادآور شد: از مجموع ۳۱۶ دانشجوی ورودی امسال این دانشگاه ۳۲ نفر از آنها دانشجوی کاردانی، ۱۱۳ نفر دانشجوی کارشناسی و ۱۷۱ نفر دانشجوی کارشناسی ارشد هستند.
 

ایجاد رشته روزنامه نگاری رادیو و تلویزیون

رئیس دانشگاه صدا و سیما در ادامه به ایجاد رشته روزنامه‌نگاری رادیو و تلویزیون در دانشگاه صدا و سیما اشاره و اظهار داشت: این رشته برای اولین بار در مقطع کارشناسی ارشد ایجاد شد همچنین در این دانشگاه رشته مدیریت رسانه با دانشگاه علامه طباطبایی و تهران به صورت مشترک تدریس می شود.

اسفندیاری یادآور شد: استقبال داوطلبان کنکور امسال از رشته‌های روزنامه نگاری و مدیریت رسانه در دانشگاه صدا و سیما به گونه‌ای قابل توجه بود که حدود نیمی از پذیرفته شدگان این دانشگاه رتبه های تک رقمی کنکور ارشد را دارا بودند.

وی افزود:همچنین در رشته کارشناسی روزنامه نگاری که فقط دو سال در این دانشگاه اجرا شده، سال گذشته  هشت نفر ورودی داشت اما امسال ۳۱ نفر پذیرفته شده با رتبه‌های خوب در آزمون سراسری داشته است.

افزایش نرخ غذای دانشجویی

رئیس دانشگاه صدا و سیما همچنین از افزایش قیمت غذای دانشجویان در این دانشگاه خبرداد و گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزایش نرخ غذای دانشجویی را اعلام کرده است، با توجه به تورم و افزایش قیمت مواد غذایی احتمال می رود تمامی دانشگاه‌ها نرخ تغذیه را افزایش دهند.

اسفندیاری خاطرنشان کرد: نرخ دقیق غذای دانشجویی امسال باید بطور دقیق محاسبه شود.

وی درباره خوابگاه‌های دانشجویی نیز اعلام کرد که ظرفیت خوابگاه‌های دانشگاه با تعداد دانشجویان دختر و پسر هماهنگ است، خوابگاه‌های این دانشگاه برای دانشجویان روزانه رایگان است.


شعارسال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار 8 مهر 98 ، کد خبر :83495475 ،  www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
0
1
دانشگاه صدا و سیما تا الان خروجیش چی بوده واقعا؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
0
0
کسی دانشگاه صدا و سیما نمیاد باید امکانات و شرایط خاص بذارید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین