پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۶۸۳۲
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹
حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این هفته با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود از امضا سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین تا نگارش زبان برنامه نویسی بومی ایرانی ،پذیرفته‌شدگان سومین آزمون استخدامی بخش خصوصی تسهیلات دریافت خواهند کرد،سالیانه ۱۴۰۰ پیوند سلول‌بنیادی خونساز در ۱۹ مرکز انجام می‌شود،زیرساخت‌های نسل پنجم اینترنت فراهم می‌شود و .... خلاصه‌ای از این اخبار را می‌توانید در ادامه مرور کنید.
شعار سال:برای مرور مهمترین اخبار فناوری طی یک هفته گذشته در حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تکنولوژی‌های روز با ما همراه باشید.

برگزیدگان سومین دوره جایزه مصطفی مشخص شدند / از امضا سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین تا نگارش زبان برنامه نویسی بومی ایرانی
 حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این هفته با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن‌ها را می‌توانید در ادامه مرور کنید.

پذیرفته‌شدگان سومین آزمون استخدامی بخش خصوصی تسهیلات دریافت خواهند کرد
محمدحسین قمری دبیر شورای سیاستگذاری آزمون استخدامی بخش خصوصی با بیان اینکه سومین دوره آزمون استخدامی امسال برگزار می‌شود و تلاش شده تا ظرفیت صد هزار شرکت دانش بنیان و خلاق و فناور در این آزمون مورد توجه ویژه قرار بگیرد، اظهار کرد: برای پذیرفته شدگان در این آزمون تسهیلاتی از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نظر گرفته شده و بهترین افراد معرفی می‌شوند تا بتوانند اکوسیستم نوآوری را در کشور بهبود ببخشند.
 
وی تاکید کرد: شرکت در آزمون استخدامی محدودیت سنی ندارد و افراد بالای ۱۸ سال بدون محدودیت تحصیلات می‌توانند در آن ثبت نام کنند. ملاک آزمون داشتن توانایی افراد است و فرصت مناسبی برای آن دسته از متقاضیان شغل خواهد بود که امکان ثبت نام در آزمون‌های دولتی را ندارند.
پیوند سلول‌بنیادی خونساز ،زیرساخت‌های نسل پنجم اینترنت
سالیانه ۱۴۰۰ پیوند سلول‌بنیادی خونساز در ۱۹ مرکز انجام می‌شود
مهدی شادنوش رئیس مرکزمدیریت پیوند وامور بیماری‌های وزارت بهداشت با بیان اینکه فعالیت‌های تحقیقاتی خوبی در زمینه سلول‌های بنیادی در برخی مراکز روی بیماری‌های صعب العلاج همچون اتیسم، بیماری‌های متابولیکی و سرطان در حال انجام است. یافتن دهنده سازگار برای بیمار یکی از موضوعات مهم پیوند سلول‌های بنیادی خونساز است، اظهار کرد: درحال حاضر حدود ۶۳ هزار اطلاعات HLA داوطلبین اهدا سلول‌های بنیادی در این شبکه ملی وجود دارد. در صورتی که یکی از ۱۶ مرکز پیوند سلول‌های بنیادی خونساز از سراسر کشور بیماری را نیازمند پیوند تشخیص دهند از طریق جستجو در شبکه ملی نمونه سازگار برای فرد جستجو می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه درراستای آگاهی رسانی جامعه ۷ مهرماه سال جاری روز جهانی اهداکنندگان سلول‌های بنیادی خونساز را جشن گرفتیم تا از این طریق اعلام عمومی و درخواست را در سراسر کشور داشته باشیم، گفت: سالیانه در کشور ما حدود ۱۴۰۰ پیوندسلول بنیادی خونساز درمراکز ۱۹ گانه پیوند سلول‌های بنیادی خونساز انجام می‌شود.
پیوند سلول‌بنیادی خونساز ،زیرساخت‌های نسل پنجم اینترنت 
زیرساخت‌های نسل پنجم اینترنت فراهم می‌شود
به دلیل گسترش تقاضا جهت مخابرات بی سیم نسل جدید، نیاز شدیدی به کاهش ابعاد و افزایش بازدهی در مدارات فرستنده و گیرنده به وجود آمده است که آنتن‌های فعال مجتمع با تجمیع مستقیم آنتن و مدار تقویت کننده فعال و حذف اتصالات داخلی و در نتیجه تلفات ناشی از آنها، تا حدود زیادی این نیاز‌ها را برطرف می‌کنند.

در سال‌های اخیر به منظور دست‌یابی به سیستم‌های مخابراتی سیار با کارایی بالا، هزینه ساخت کمتر و ابعاد کوچک، نیاز شدیدی به گسترش مدارات مجتمع در فرکانس‌های موج میلیمتری احساس شده است. در این راستا پژوهشگران دانشگاه صنعتی امیرکبیر با پشتیبانی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پروژه‌ای با عنون «طراحی و تحلیل آنتن فعال مجتمع در ترنسیور‌های MIMO موج میلیمتری» را انجام دادند. این طرح پژوهشی به مدل‌سازی و تحلیل میدانی نویز آنتن فعال مجتمع موج میلیمتری در گیرنده و تحلیل میدانی غیرخطی آنتن فعال مجتمع تقویت کنندگی توان در فرستنده می‌پردازد.
پیوند سلول‌بنیادی خونساز ،زیرساخت‌های نسل پنجم اینترنت

تشخیص چهره و دست خط با سیستم ایران‌ساخت محقق شد
نحوه عملکرد سیستم بینایی انسان یکی از موضوعات مهم برای متخصصان است. در حال حاضر متخصصان حوزه علوم شناختی مشغول انجام تحقیقاتی هستند که نشان می‌دهد چشم انسان چگونه با کنترل مغز می‌تواند اشیاء را تشخیص دهد و به نتایج جالبی نیز در این زمینه رسیده‌اند.

در حال حاضر متخصصان حوزه علوم شناختی مشغول انجام تحقیقاتی هستند که نشان می‌دهد چشم انسان چگونه با کنترل مغز می‌تواند اشیاء را تشخیص دهد و به نتایج جالبی نیز در این زمینه رسیده‌اند. محققان در دانشگاه تهران با همین رویکرد موفق به مدل سازی و پیاده سازی سیستمی شدند که از آن برای تشخیص چهره، دست خط و به زودی کمک به کودکان اتیسم می‌توان استفاده کرد.
 پیوند سلول‌بنیادی خونساز ،زیرساخت‌های نسل پنجم اینترنت
ایران رتبه ششم نرخ مهاجران تحصیل‌کرده در آسیا را دارد
موضوع مهاجرت نخبگانی به عنوان یکی از چالش‌های جدی در حوزه نخبگانی همواره مورد توجه رسانه‌ها و تبعاً فرصتی برای حاشیه سازان بوده است که با ارائه آمار نادرست فضای دانشگاهی و نخبگانی کشور را متلاطم کنند و با استفاده از این موضوع یاس و ناامیدی را به کشور تزریق کنند.

در یکی از ادعا‌های مطروحه، عنوان شده است: طبق آمار صندوق بین‌المللی پول، ایران از نظر فرار مغز‌ها در بین ۹۱ کشور جهان مقام اول را از آن خود کرده است.  این در حالی است که بر اساس گزارش سال ۱۹۹۸ صندوق بین‌المللی پول، ایران از نظر نرخ خروج تحصیل کردگان به مقصد کشور‌های OECD با نرخ ۲۵.۶ درصد در میان ۱۰ کشور اول مهاجرفرست قرار ندارد.
 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو،تاریخ انتشار:11مهر1398،کد خبر:snn.ir،795541
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین