پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۱۳۱۲
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۰
حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این هفته با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن‌ها را می‌توانید در ادامه مرور کنید.
شعار سال:برای مرور مهمترین اخبار فناوری طی یک هفته گذشته در حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تکنولوژی‌های روز با ما همراه باشید.

 حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این هفته با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن‌ها را می‌توانید در ادامه مرور کنید.
 
دستگاه «فشار تفاضلی» برای نخستین بار در کشور ساخته شد
اتاق تمیز یا همان کلین روم، همان طور که از اسم آن مشخص است یک فضای محافظت شده برای جلوگیری از ورود آلودگی‌ها است و در صنایع حساسی مانند داروسازی و پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مجتبی ایزدی، مدیر عامل شرکت دانش بنیان مهندسی درخشان ایساتیس می‌گوید: مانیتورینگ و پایش شرایط محیطی در صنایع داروسازی از اهمیت بسیار بالای برخوردار است. به همین خاطر کلین روم‌ها بخش مهمی از این صنایع محسوب می‌شوند. شرکت ما برای موفق شد نخستین دستگاه فشار تفاضلی در کشور را تولید کند که در این اتاق‌های تمیز کاربرد دارد.
اقتصاد دانش‌بنیان با «مالکیت فکری» قدرتمندتر می‌شود 
راه‌اندازی بیش از ۸۵ آزمایشگاه دانش‌آموزی نانو / با ورود نانوفناوری هزینه‌های درمان کاهش یافته است
سعید سرکار دبیر ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه تولید علم در حوزه نانو با سرعتی بیشتر از گذشته ادامه دارد و به دنبال توسعه علمی در این حوزه توسعه فناوری هم در حال انجام است بیان کرد: رسوخ فناوری نانو در صنایع مختلف موضوعی است که شاهد آن هستیم. در حال حاضر شرکت‌های صنعتی برای ارتقای محصولات خود، افزایش رقابت پذیری و توسعه بازار رویکرد مناسبی در استفاده از فناوری نانو در صنعت خود دارند.
 
امضای ۶ تفاهم نامه با ارزش ۴ میلیون دلار / مرکز همکاری‌های نوآورانه ایران و جمهوری آذربایجان افتتاح شد
در سفر مسئولان و نمایندگان ۵۰ شرکت دانش بنیان ایرانی به جمهوری آذربایجان به سرپرستی علی وحدت، رییس صندوق نوآوری و شکوفایی و در پی مذاکرات دو روزه میان مسئولان و نمایندگان شرکت‌های دو کشور، ۶ تفاهم نامه میان دو کشور به امضا رسید.

این تفاهم‌نامه‌ها که با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و در زمینه کف‌پوش‌های نانویی و کف‌پوش‌هایی با خواص مقاومتی بالا، حوزه الکترونیک و طعم دهنده‌ها منعقد شد، در حضور علی وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، جواد جهانگیرزاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان و تورال کریملی رییس موسسه دولتی نوآوری جمهوری آذربایجان به امضا رسید.
 اقتصاد دانش‌بنیان با «مالکیت فکری» قدرتمندتر می‌شود
لامپ اشعه ایکس برای اولین بار در کشور تجاری‌سازی می‌شود
شرکت آشکار پرتو پویا با هدف تولید دانش و فناوری‌های پیشرفته در زمینه آنالیز عنصری، آشکار سازی پرتو‌ی و تجهیزات اکتشافی مواد معدنی و نفت بر مبنای دانش، تجربه و خلاقیت جمعی از دانشمندان، محققین، مخترعین و صنعتگران پرشور ایرانی در پارک علم و فناوری امام خمینی (ره) تشکیل شد، تا با توسعه مرز‌های دانش در زمینه‌های یاد شده و تبدیل دانش به فناوری و تجاری سازی محصولات خود بتواند سهمی در پیشرفت کشور ایفا کند.
 اقتصاد دانش‌بنیان با «مالکیت فکری» قدرتمندتر می‌شود
مراکز رشد دانشگاه امیرکبیر تا تابستان ۹۹ دو برابر خواهد شد/ ۹ دانشکده در نوبت افتتاح مرکز نوآوری
احمد معتمدی، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مراسم افتتاح پنج مرکز نوآوری تخصصی این دانشگاه که ظهر امروز با حضور سورنا ستاری در برج فناوری ابن سینا برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از این افتتاح گفت: از زمان افتتاح برج فناوری ابن سینا که با ۱۳ مرکز رشد و دانش بنیان کار خود را شروع کرد تا ابتدای سال ۹۸، ۱۵۰ شرکت استقرار پیدا کردند و این یعنی رشد ۱۰ برابری.

وی افزود: ما تلاش می‌کنیم تا پایان سال تحصیلی جدید این رقم را به دو برابر افزایش دهیم و شرکت‌های حاضر در این مراکز به ۳۰۰ واحد برسد.
 
اقتصاد دانش‌بنیان با «مالکیت فکری» قدرتمندتر می‌شود
این روز‌ها ارزش شرکت‌های فعال در حوزه‌های گوناگون مواد اولیه، ماشین آلات و تجهیزات مختلف و سرمایه آن‌ها نیست. بلکه دارایی‌های نامشهود در این شرکت‌ها دارای اهمیت هستند. نقش این دارایی‌ها در اقتصاد همان چیزی است که اقتصاد دانش بنیان می‌نامیم. به دلیل اهمیت این نوع از دارایی شرکت‌های بزرگ و کشور‌های پیشرو اهداف خود را بر اساس دستیابی به این دارایی‌ها چیده اند.

شرکت‌های دانش بنیان نیز که دارایی اصلی آن‌ها دانش و نوآوری است در این شرایط سریع‌تر پیشرفت می‌کنند و وابستگی به واردات علم و دانش رفع می‌شود؛ بنابراین وجود این نظام الزامی برای ورود محصولات دانش بنیان و فناورانه به بازار است.
 اقتصاد دانش‌بنیان با «مالکیت فکری» قدرتمندتر می‌شود
معاون علمی و فناوری برای یک سفر یک روزه به استان خراسان رضوی رفت
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با هدف رونق زیست‌بوم نوآوری و فناوری و رونمایی از جدیدترین دارو‌های «ایران ساخت» شده حوزه دامی وارد استان خراسان رضوی شده و مورد استقبال مقامات عالی استان قرار گرفت.

ستاری در نخستین بخش از سفر یک روزه‌اش به این استان از شرکت دانش بنیان «نصر فریمان» بازدید کرد. این شرکت دانش بنیان فعال در حوزه داروسازی یکی از بزرگترین تولید کننده‌های دارو‌های استریل تزریقی در خاورمیانه است که توانسته با تکیه بر توان متخصصان داخلی ۵۸ محصول تولید و عرضه کند.
 
«بنیاد ملی کارآفرینی محتوای دیجیتال» با هدف هم‌افزایی بازیگران این عرصه افتتاح شد
بنیاد ملی کارآفرینی محتوای دیجیتال ۳۰ مهرماه با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و پیروز حناچی شهردار تهران افتتاح شد.

این مرکز به عنوان نخستین نهاد و مرجع کسب و کار‌های حوزه محتوای دیجیتال فعالیت خود را آغاز کرد تا فعالیت‌ها در این حوزه را رونق دهد.
 اقتصاد دانش‌بنیان با «مالکیت فکری» قدرتمندتر می‌شود
۷۰ درصد سهم تحقیق و توسعه کشور‌های پیشرفته مربوط به بخش خصوصی است
جلسه ۸۲۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی برگزار شد. سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در تشریح مصوبات این جلسه گفت: دستور اصلی جلسه چالش‌های علم و فناوری و گره‌های ارتباط دانشگاه و صنعت بود، مباحث زیادی تاکنون در این خصوص در کشور انجام شده است که بیشتر به مباحث روبنایی و طرح این سؤال که چرا سهم تحقیق و توسعه کشور کم است، تأکید داشته است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در کشور‌های پیشرفته دنیا نزدیک به ۷۰ درصد تحقیق و توسعه اختصاص به بخش خصوصی دارد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو،تاریخ انتشار:2آبان1398،کد خبر:799954،snn.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین