پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۳۸۰۰۶
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۳:۵۲
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس با اشاره به بررسی کارشناسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده در جلسات کمیسیون اقتصادی، گفت:به کمیسیون اقتصادی پیشنهاد می کنم، مکانیزم پاداشی برای کارکنان سازمان امور مالیاتی در نظر گرفته شود.

شعارسال: محمدقسیم عثمانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس ، درباره لایحه مالیات بر ارزش افزوده، گفت: منظور ماده 26 لایحه مالیات برارزش افزوده این است که سازمان امور مالیاتی باید خود به منظور دستیابی به اهداف پیش بینی شده ساختار مالی و تشکیلاتی تعریف کند، به نوعی بیان می کند که سازمان مذکور به ازای وصول مالیات بالا، پاداش دریافت کند.

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی افزود: ماده 26 لایحه مالیات بر ارزش افزوده انگیزه کارمندان سازمان امور مالیاتی را برای افزایش وصول مالیات بیشتر می‌کند و نباید فراموش کرد در صورتی که دولت این انگیزه را ایجاد نکند مودیان، کارمندان سازمان مالیاتی را به اغماض در دریافت مالیات، ترغیب می‌کنند.

وی اظهار کرد: دولت باید تمام تلاش خود را برای افزایش انگیزه کارمندان سازمان مالیاتی برای دریافت مالیات حقه به کار ببندد این در حالی است که با سیستم معمولی و مرسوم موجود این امر محقق نشده و قطعا فساد ایجاد می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم به خاطره ای در دوران دانشجویی خود در رشته حسابداری اشاره کرد و یادآور شد: یکی از اساتید بنده به مزاح به دانشجویان توصیه می کرد ممیز مالیاتی نشوید چراکه دزد یا دیوانه می‌شوید؛ مودیان به ممیزان مالیاتی پول پیشنهاد می کنند در صورتی که بپذیرید دزد می شوید و در صورتی که از دریافت آن سرباز زنید، دیوانه خواهید شد.

وی با اشاره به بررسی کارشناسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده در جلسات کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:نباید فراموش کرد دریافت مالیات کمتر از مردم، به معنای این است که پول کمتری نیز برای مردم کشور هزینه شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس ادامه داد: اگرچه باید انگیزه شغلی برای ممیزان مالیاتی ایجاد شود اما نکته مهم این است که در حال حاضر ماده 26 لایحه مالیات بر ارزش افزوده گنگ است بنابراین به کمیسیون اقتصادی پیشنهاد می کنم، مکانیزم پاداشی برای کارکنان سازمان امور مالیاتی در نظر گیرند که این افراد انگیزه اخذ مالیات حقه مودی را پیدا کنند.

در ماده 26 لایحه مالیات بر ارزش افزوده آمده است، سازمان مکلف است ظرف مدت سه ماه از تاریخ تصویب این قانون به منظور فراهم نمودن زمینه تحقق اهداف و ماموریت های سازمان و ارتقای سطح انگیزش کارکنان و اجرای صحیح و به موقع قوانین و مقررات مالیاتی، نسبت به تهیه آیین نامه اداری، مالی، استخدامی و تشکیلاتی خود اقدام و با پیشنهاد مشترک وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان امور اداری و استخدامی کشور، پس از تصویب هیأت وزیران اجراء نماید. سازمان در موارد یاد شده از شمول قوانین و مقررات عمومی دولت مستثنی است بودجه سازمان و واحدهای استانی ذی ربط هر سال به صورت متمرکز در ردیف جداگانه ای در قوانین بودجه منظور و به طور صددرصد (۱۰۰%) تخصیص یافته تلقی می شود و جهت انجام هزینه های جاری و تملک دارایی های سرمایه ای ستاد و واحدهای استانی در اختیار سازمان قرار داده می شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ انتشار: 16مهر1398 ، کدخبر: 436345: www.icana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین