پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۲۲۱۳۵۳
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۳
احمد امیرآبادی فراهانی عصر امروز در همایش تجلیل از صنعت گران و کارآفرینان استان قم در اتاق بازرگانی عنوان کرد: یکی از دغدغه‌های جدی تولیدکنندگان، مالیات بر ارزش افزوده است.

شعارسال: عضو هیئت‌رئیسه مجلس گفت: رونق صادرات با مبادلات پایاپای با کشورهای همسایه در حال پیگیری است.

احمد امیرآبادی فراهانی عصر امروز در همایش تجلیل از صنعت گران و کارآفرینان استان قم در اتاق بازرگانی عنوان کرد: یکی از دغدغه‌های جدی تولیدکنندگان، مالیات بر ارزش افزوده است.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس افزود: بسیاری از نگرانی و انتقاداتی که تولیدکنندگان از قانون مالیات بر ارزش‌افزوده دارند منطقی و بجاست؛ طرح جدیدی در دست بررسی در مجلس شورای اسلامی است تا وضعیت مالیات بر ارزش‌افزوده به نفع تولیدکنندگان تغییر کند؛ با این طرح، مالیات بر ارزش افزوده از زنجیره تولید حذف شده و از توزیع‌کنندگان دریافت می شود.

وی گفت: در مقابله با اقدامات خصمانه آمریکا و رونق تولید یک بخشنامه ۲۰ ماده‌ای در کمیسیون اقتصادی مجلس در حال بررسی است.

نماینده مردم قم در مجلس بیان کرد: صادرات یکی دیگر از بحث‌های مهم است، در خصوص صادرات گاز، تفاهم‌نامه‌ای مشترک بین اتاق بازرگانی ایران و پاکستان منعقد شده است تا وضعیت فعلی بهبود یابد.

وی اظهار کرد: همچنین تصمیم گرفته شد به جای صادرات گاز، آن را با قیمت یک سوم به تولیدکنندگان بدهیم و محصول نهایی را صادر کنیم زیرا ما در نفت و گاز تحریم هستیم ولی در صادرات فرآورده ها محدودیتی نداریم.

امیرآبادی گفت: در جهت اتصال لوله گاز به شهرک‌های صنعتی استان قم ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که در این باره تعاملاتی صورت گرفت.

وی بیان کرد: رونق صادرات با مبادلات پایاپای با کشورهای همسایه، همچنین پاکستان که ظرفیت خوبی برای صادرات به شمار می‌رود، در حال پیگیری است.

وی افزود: باید در تولید و صادرات محصولاتی چون کفش اقدام شود و به جای محصولات پلیمری که در تحریم هستیم صادرات صنعتی مانند کفش را توسعه دهیم.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس بیان کرد: در صورتی‌ که مشکلات واحدهای صنعتی در داخل استان رفع نشود از طریق مجلس و دولت اقدام خواهیم کرد؛ متاسفانه تولیدکنندگان به دلیل وضعیت بانکی و مالیاتی حاضر نیستند درآمد واقعی خود را اعلام کنند که مشکلاتی را ایجاد می کند.

امیرآبادی عنوان کرد: به زودی در قم، با تعاملات لازم با راه و شهرسازی مسیر دسترسی به نمایشگاه دائمی کاملاً برطرف می شود، همچنین برای احداث روگذر نمایشگاه تفاهماتی با قرارگاه خاتم با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان انجام ‌شده است

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار:26  تیر 1398 ، کدخبر:98042614144 ،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین