پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۴۷۸۱۷
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۹
انصاری با بیان اینکه ۸ هزار نفر صادر‌کننده در کشور داریم که تحریم ها نتوانستند جلوی آن‌ها را بگیرند گفت: با ظرفیتی که داریم کشور استحقاق ۶۰۰ میلیارد دلار صادرات را دارد.

شعارسال: علی انصاری رییس انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی در روز ملی صادرات اظهار کرد: رونق تولید وابسته به صادرات است و همه این راز را می‌دانند در ۷۰ سال اخیر کشور‌هایی که خود را از عقب ماندگی نجات دادند برای رونق تولید به سمت صادرات رفتند، بنابراین صادرکنندگان لشکر رونق تولید هستند.

رییس انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی با اشاره به اینکه ترکیه ۳۰ میلیارد دلار صادرات فنی و مهندسی دارد، بیان کرد: به واسطه جهش قیمت ارز فرصت مناسبی برای افزایش صادرات داشتیم باید پرسید آیا از این فرصت استفاده کردیم؟

انصاری با بیان اینکه ۸ هزار نفر صادرکننده در کشور داریم که تحریم نتوانست جلوی آن‌ها را بگیرد ادامه داد: با ظرفیتی که داریم کشور استحقاق ۶۰۰ میلیارد دلار صادرات را دارد.

وی گفت: باید مکانیزم استفاده از استعداد ملی را کشف کنیم و صادرات در بالاترین سطوح اجرایی کشور قرار گیرد.

رییس انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی با بیان اینکه سرمایه صندوق ضمانت صادرات برای حمایت از صادرکنندگان کفایت نمی‌کند، افزود: در حالی که سرمایه صندوق حمایت از صادرات در ترکیه ۲میلیارد دلار و عربستان ۴ میلیارد دلار است، اما سرمایه صندوق ضمانت ایران ۱۰۰ میلیون دلار است که بیش از این سرمایه در حال ضمانت کردن است.

وی با اشاره به اینکه رشد ۱۲ درصدی صادرات خدمات فنی و مهندسی کشورمان به ۴۵ درصد در دهه ۸۰ رسید و این ارتقا بخاطر ارایه جوایز صادراتی تا ۸ درصد بود، گفت: این روال از سال ۹۰ دیگر متوقف شد بنابراین پیگیری تخصیص بودجه یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی مشوق‌های صادراتی که در مجلس شورای اسلامی نیز مطرح شد، باید در دستور کار قرار بگیرد.

انصاری از ظرفیت سالیانه ۳۴ میلیارد دلاری صادرات خدمات فنی و مهندسی خبر داد و گفت: با کمک افزایش ضمانت نامه ها، می‌توانیم رقم ۵۰۰ میلیون دلاری صادرات فعلی را به ۷ میلیارد دلار برسانیم.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار: 11آذر1398 ، کدخبر: 573049: www.mizanonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین